גולדרייך נגד שאשא-ביטון (ולהפך): הרווח שלהם, ההפסד שלנוהאחד בז למדיניות ישראל, שממנה הוא מקבל את הפרס • האחרת מעבירה שיעור בביזוי בית משפט • המאבק סביב הענקת פרס ישראל, שהסתיים השבוע, רק הבליט את הדמיון בין השרה לחתן ד"ר אור ברק14.04.2022
שני הפנים של חודש הרמדאןלרגל הרמדאן, מתקיימות שורת יוזמות חינוכיות ותרבותיות מעוררות השראה – בבתי ספר, במוזיאונים, בספריי הלאומית • ומנגד, 14 ישראלים נרצחו בתוך שבועיים • הדיסוננס זועק ד"ר אור ברק09.04.2022
ועידת התנ"ך: הזדמנות להתבוננות פנימיתבימים אלו, מצופה מאומה "קרועת לב אך נושמת", שזכתה לראות באתחלתא דגאולה, לעטות חג ולא רק אימה • אולי אז נגלה שכוחו של התנ"ך חוצה מגזרים, עדות, עמים ואומותד"ר אור ברק29.03.2022
לא חג - סיוט: הקפצונים מחזירים את הטראומהבניגוד לקולות ההדף והנפצים, קולות הלומי הקרב כמעט ולא נשמעים • המשמעות, מסבירים גורמי המקצוע, אינה אחרת מטראומת המלחמה עצמה • היא מתבטאת בפלשבקים של סיוטים, התקפי חרדה ואשליות ד"ר אור ברק15.03.2022
הממלכתיות: מפתח לחוסן החברהבהחלטתו להבריח ספר תורה לנשות הכותל בניגוד לנוהלי המקום ובניגוד להבטחתו, פרץ ח"כ קריב את גבולות המרחב הציבורי שהתקבע ברחבת הכותל • בכך פגע במסוגלות החברה להכיל את המאבק בתוכה ד"ר אור ברק06.03.2022
בשם הניצולים: להבטיח את נצח ישראלהמשוואה המוכיחה כי כל עוד יש אנטישמיות זיכרון העבר לא יישכח, מנכיחה גם תרחישים שעלולים להיות צפונים בעתיד • הקשר המובהק שבין קרונות הרכבת לבין רקיחת הצנטריפוגות - נטווה כחוט השניד"ר אור ברק27.01.2022
שלושה דורות אומרים: "אנחנו כאן"במלאת 80 שנה לוועידת ואנזה, מציג השבוע בית הנבחרים של ברלין מיצג ובו תמונות של ניצולי השואה עם נכדיהם וניניהם • המיצג הבא צריך להנכיח את המשך קיומו של העם היהודי בחיות יתר ד"ר אור ברק23.01.2022
ענקי תרבות? אל תחכו עם פרס ישראלאם המדינה היתה מוקירה את מהות הפרס, היא לא היתה מתמהמהת עם הענקתו • להיפך - היא היתה מזדרזת להעניקו מהר ככל שניתן ובכך לספק למקבליו שנים רבות לטעת בדורות הבאים את תורותיהם ואת ערכיהם ד"ר אור ברק08.01.2022
לדגל מגיע יום מיוחד, לא מצעדדווקא העובדה שישראל לא קיבעה לעצמה "יום דגל" רשמי הובילה לכך שהמצעדים מעוררים יצרים שאינם מתיישבים עם המטען הרגשי הגדול שהדגל אמור לעורר ד"ר אור ברק30.11.2021
שרי החינוך מפקירים את פרס ישראלכאשר החליטה שלא להעניק את פרס ישראל לפרופ' גולדרייך, בחרה שרת החינוך להתמקד בסקנדל התורן במקום לפתור את בעיות העומק סביב הפרס • כך תרמה לכרסום ביוקרתו – וגם זימנה את הסקנדל הבא ד"ר אור ברק19.11.2021