דובר צה"ל: המחבלים מתבצרים בין החולים בשיפא; אזרחים שפונו מבתיהם בצל המלחמה במחאה מחוץ לבית רה"מ

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד תמריא מחר לקהיר • חילוקי דעות בין ארה"ב למצרים בנוגע לפעולה צבאית ישראלית ברפיח • ארה"ב צפויה להעלות להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם קריאה להפסקת אש מיידית בלחימה ולשחרור כלל החטופים מידי חמאס

הגרי: "נתקלו בבכירים חשובים מאוד שלא ניתן לפרסם את זהותם משום שהם מחזיקים במודיעין משמעותי" // דובר צה"ל

היום ה-167 למלחמה: דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי התייחס בהצהרתו לפעילות בשיפא ואמר כי: "עד כה עצרנו מעל 500 חשודים". פיגוע התאבדות סוכל באזור יריחו. משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד תמריא מחר (שישי) לקהיר. במסגרת פעילות של שב"כ וצה"ל בבית החולים שיפא נעצר מחמוד קוואסמה, בכיר חמאס אשר היה אחד ממתכנני פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים ביוני 2014. שרה נתניהו באמירה מקוממת נגד משפחות החטופים: "ראית כמה חטופים שחררנו? הם לא אמרו תודה".

 

עדכונים שוטפים

01:18: בכיר ביטחוני בחמאס טוען כי מה שפורסם על ידי דובר צה''ל בעניין מעצר עשרות בכירים בארגוני הטרור בשיפא אינו מדויק ומדובר בחלק מ"מלחמה פסיכולוגית".

23:53: בהמשך להתרעה ביישוב עמיחי: עלה חשד בעקבות דמות שנראתה במרחב מחוץ ליישוב. בבדיקות התברר כי מדובר בזיהוי שגוי של שני חיילים. המצב חזר לשגרה. 

23:36: המועצה האירופית הכוללת את ראשי 27 מדינות האיחוד האירופי התכנסה היום בבריסל והוציאה הודעה משותפת שקוראת להפסקת אש הומניטרית מיידית ושחרור מיידי של החטופים. בהודעה שפרסמה המועצה היא מפצירה בממשלה הישראלית לא לבצע פעולה ברפיח.

22:12: רויטרס: הצעת ארה"ב להפסקת אש ושחרור החטופים תעלה מחר להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם.

21:53: דיווח ב"הארץ": בימים האחרונים של ספטמבר נערכה ישראל לפלישה של חמאס בחסות ההפגנות בגבול רצועת עזה, אך הפסקה פתאומית של הפעילות שם, הטעתה את הצבא וגרמה להורדת הכוננות באזור.  עוטף עזה נשאר נטול הגנה מפני הטבח שעתיד היה להתרחש ב-7 באוקטובר. צה"ל מכחיש כי היתה היערכות כזאת.

21:50: ראשוני: מטען חבלה הושלך לעבר לעבר אוטובוס עם נוסעים בכביש 3157 סמוך לצומת ה-T באזור בנימין. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מדווחים שאין נפגעים בגוף מנוסעי האוטובוס וטיפלו במקום ב-3 נפגעות חרדה. 

תיעוד האוטובוס שנפגע ממטען באזור בנימין

21:27: בג"ץ הודיע: נדון בעתירה שהוגשה על ידי ארגוני זכויות אדם, לפיה צה"ל מפר את הצו הזמני שניתן בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, בנושא הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה (נטעאל בנדל) לידיעה המלאה

הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, צילום: איי.פי

21:19: בהצהרה, שהסתיימה לפני זמן קצר, תיאר דובר צה"ל את מהלך מבצע הפשיטה על בית החולים בשיפא אשר מובל בידי אוגדה 162. לדבריו "זה המבצע עם ריכוז המחבלים הגבוה ביותר שתפסנו מאז תחילת המלחמה. עד כה עצרנו מעל 500 חשודים מתוכם 358 מחבלים בחמאס או בג'יהאד. אנחנו מתחקרים אותם והם מביאים לנו מודיעין ערכי וחשוב מאוד". עוד הוסיף תא"ל דניאל הגרי כי: "רבים מהמחבלים של הג'יאהד האסלאמי נכנעו לכוחותינו. עם חלקם מקיימים חילופי אש עד שהם נכנעים או נהרגים". זוהי תמונת פניהם של המחבלים שנתפסו בפעולה:

תמונות פניהם של המחבלים שניתפסו בפעילות בשיפאא', צילום: דובר צה"ל

21:13: כך נמנע פיגוע ברגע האחרון: בפעילות משותפת של מסתערבי מג"ב איו"ש יחד עם כוחות צה"ל ובהכוונה מדויקת של שב"כ במרחב חטיבת הבקעה והעמקים, סוכלה כוונתו של מחבל לבצע פיגע התאבדות.

במסגרת המבצע המשותף כוח המסתערבים התקדם באופן סמוי לבית משפחתו של המחבל ופשט עליו. המחבל ניסה להימלט והחלו חילופי אש במקום. במסרתם, כוח המסתערבים ניטרל שלושה מחבלים. המחבל שתכנן לבצע את הפיגוע נעצר בתום הפעולה בידי הלוחמים והועבר לחקירת שב"כ.

מסתערבי מג"ב איו"ש, צילום: דוברות המשטרה

21:08: בשיחה סגורה שנועדה לרתום את אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, למאבק משפחות החטופים, דלפה הקלטה בה היא אומרת: "ראית כמה חטופים שחררנו? הם לא אמרו תודה". החטופים ששוחררו משבי חמאס זעמו על דבריה ואמרו: "סליחה שנחטפתי". לידיעה המלאה.

שרה נתניהו בתפילה בכותל להחזרת החטופים, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

21:06: המחאה ממשיכה: מפגינים חסמו כבישים, פרצו גדירות והבעירו מדורות מול ביתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקיסריה. (ירון דורון)

מפגינים מול בית ראש הממשלה הבעירו מדורות בקיסריה

21:04: בלינקן על הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה: "יש התקדמות - אנחנו מתקרבים להסכם". לידיעה המלאה. (שחר קליימן)

ביידן בביקורו בסעודיה, צילום: איי.אף.פי

21:00: לאחר שהותקף אתמול מהאוויר, מת מפקד תשתית הטרור של הגא״פ בג׳נין, המחבל מחמד חוואשין. (לילך שובל וחנן גרינווד)

20:45: נשיא טורקיה, ארדואן, בעצרת בחירות: "נשלח את נתניהו לאללה שיטפל בו, יאמלל אותו".

20:35: במסגרת מחאת האזרחים שפונו מבתיהם מפגינים בקיסריה הדליקו מדורה על הכביש וחוסמים את שדרות רוטשילד. המשטרה מפנה נהגים לציר חלופי ביישוב.

שוטרים עוצרים מפגינים מול בית ראש הממשלה, צילום: גדעון מרקוביץ'

20:25: חילוקי דעות בין מצריים לארה"ב בנוגע לפעולה ברפיח: מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, בקהיר: "יש קונצנזוס על הצורך בהפסקת אש באופן מיידי בעזה עם שחרור החטופים. קשה להגיע להסכם בעניין עזה אבל זה עדיין אפשרי. צריך להגדיל את האספקה ההומניטארית לרצועת עזה והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בהפסקת אש". עוד אמר: "המסדרוך הימי לא יהווה חלופה למעברים היבשתיים להכנסת אספקה לעזה". בעניין רפיח הדגיש בלינקן: "מבצע קרקעי גדול בברפיח פירושו יותר הרוגים בשורות האזרחים". 

בתגובה לדבריו תוך הבעת מורת רוח אמר  שר החוץ המצרי, סמאח שוכרי, אמר כי צריך "להימנע מכל פעולה צבאית ישראלית ברפיח לאור ההשלכות הצפויות כתוצאה מצפיפות האוכלוסין בה". (שחר קליימן)

19:58: דיווח ראשוני: הופעלו אזעקות ברמות נפתלי. (עידן אבני)

19:51: גורם בכיר אשר מעורה בפרטי המגעים לעסקה וכן במטרותיה של המשלחת שתנסע מחר לקהיר, אמר ל"ישראל היום": "מושקעים מאמצים רבים בקידום העסקה בעת הזו. איפה אפשר להתגמש ואיזה עוד לחצים ניתן ללחוץ את חמאס באמצעות קטאר. נסיעת ברנע לקטאר היא עוד איתות חיובי למה שנראה כמו סיכוי להתקדמות לעסקה". כמו כן, הערב יתקיימו דיונים ביטחוניים בבסיס הקריה בתל-אביב ברקע להחלטה לשלוח את ראש המוסד לקטאר. לא מן הנמנע, כי גבולות הגזרה המחודשים נכתבים בשעות אלה בממשלה. (שירית אביטן כהן)

19:49: בשעה 20:30 צפי דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, לשאת הצהרה לתקשורת.

19:48: מאמר המערכת של העיתון הבריטי החשוב מתריע: המדינה נמצאת בצומת גורלי. בכתבה שפורסמה בעיתון "האקונומיסט" נכתב: "דווקא בשעה שהיא מפגינה את עוצמתה הצבאית, ישראל נראית פגיעה באופן עמוק". לידיעה המלאה(דוד ברון)

שער עיתון האקונומיסט, צילום: עיתון האוקונומיסט

19:41: עוררה זעם: ראש עיריית אמסטרדם שבהולנד אפשרה קיום מחאה פרו-פלשתינית מחוץ למוזאון להנצחת השואה. בעקבות זאת רבים ביקרו את החלטתה, כך דווח ברשתות זרות.

הפגנה פרו פלשתינית ברוטרדם, הולנד, צילום: איי.אף.פי

19:38: בעקבות הירי המסיבי היום לצפון - טיל פגע באופן ישיר בבית מלון במטולה.

פגיעה ישירה של טיל בבית מלון במטולה // ללא

19:32: בשעה זו אזרחים אשר פונו מבתיהם מפגינים מחוץ לביתו של ראש הממשלה. הם אוחזים בשלטים עליהם כתוב: "לא תחזור הבייתה לפני המפונים". הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף, דן חלוץ נשא דברים בהפגנה נגד נתניהו בקיסריה, והטיל עליו את האשמה על כך שהחטופים עדיין מוחזקים בשבי חמאס. "אתה לא כשיר מקצועית ומוסרית להיות ראש ממשלה. אתה צריך ללכת, לא תהיה לנו תקומה כשאתה בראש".

מפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, צילום: גדעון מרקוביץ'

19:31: לאחר שדווח כי יבוטל מסיבות אלו ואחרות וזאת חרף הנושאים הבוערים שעל הפרק - קבינט המלחמה יכונס מחר לפני ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני, בלינקן, בארץ. (שירית אביטן כהן)

19:29: גורם בקבינט המלחמה מותח ביקורת על כך שהקבינט המצומצם לא התכנס הערב, לא תוכנן להתכנס מחר וגם לא ביום ראשון הקרוב וזאת חרף הנושאים הגורליים שעל הפרק. (שירית אביטן כהן)

19:20: דיווח ראשוני: הופעלו אזעקות בשלומי. במטח האחרון זוהו שני שיגורם לעבר שטח הארץ - אחד יורט והשני נפל בשטח פתוח. (עידן אבני)

18:38: גורמים באיחוד האירופי מאשרים: הנציב העליון של האיחוד האירופי יחקור אם ישראל ביצעה הפרות של זכויות אדם נגד הפלשתינים בעזה.

18:29: מטוסי קרב ומסוק קרב תקפו חוליית מחבלים, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה מרחב ט'יר חרפה שבדרום לבנון . נוסף על כך, מטוסי קרב תקפו שלוש תשתיות טרור במרחבים יארון, יארין ועייתא א-שעב, לצד שלושה מבנים צבאיים במרחבים מיס אל ג'בל וכפר חולא. (לילך שובל)

תקיפות צה"ל בדרום לבנון (ארכיון), צילום: רויטרס

18:23: ארה"ב צפויה להציג במועצת הביטחון של האו"ם קריאה ל"הפסקת אש מיידית ובת-קיימא" ברצועת עזה - ולשחרור של כל החטופים המוחזקים בידי חמאס. לפי דיווחים ברשתות הזרות, שפת ההצעה שתועלה היא הנוקבת והבוטה ביותר מאז פרוץ המלחמה. ההצעה עשויה לעלות להצבעה עוד השבוע.

18:14: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר למשלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע לצאת מחר (שישי) לקטר למפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטר, מוחמד בן עבד אל-תאני, ושר המודיעין המצרי, עבאס כמאל, לקידום שחרור החטופים. מפגש הבכירים יתקיים במסגרת המשא ומתן בדוחה, ומטרתו לקדם את המאמצים להשבת החטופים והחטופות. לידיעה המלאה(שירית אביטן כהן)

18:04: כך נערך שער העיתון הבריטי "האקונומיסט" אשר מבטא את מצבה המר של ישראל בזירה הבין-לאומית: "ישראל לבדה".

שער עיתון האקונומיסט, צילום: עיתון האוקונומיסט

17:39: שיגור לעבר אילת: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שעל פי החשד עשתה את דרכה לשטח ישראל ממרחב ים סוף. המטרה לא חצתה לשטח ישראל והאירוע הסתיים. (רונית זילברשטיין)

יירוט מעל שמי אילת, צילום: ללא

17:37: בפגישה שהתקיימה בין ראש העיר ירושלים, משה ליאון, לנציגי משפחות החטופים, הושגה הסכמה בדבר קיום תהלוכת פורים בירושלים. התהלוכה תצעד במסלולה המתוכנן, ברוח התקופה ועם תוכן מוסיקלי שהוסכם בפגישה. (יורי ילון)

17:34: דיווח ראשוני: אזעקות הופעלו באביבים. נדגיש כי בגל האזעקות הקודם יורט טיל אחד וזוהתה נפילה אחת, על פי המדיניות, בשטח פתוח. (עידן אבני)

17:33: יו״ר בית הנבחרים ג׳ונסון בראיון ל-CNBC: אזמין את נתניהו לנאום בקונגרס. ג׳ונסון הודה כי הוזמן ע״י ראש הממשלה לנאום בכנסת, ולדבריו ״זה יהיה כבוד גדול". (דור מלול)

17:18: יו"ר ארגון הבריאות העולמי התייחס בדברו למצב ההומניטרי ברצועת עזה. לדבריו, צמצום ממדי הרעב של תושבי עזה טמון בהרחבת כמויות המזון שייכנסו דרך המעברים היבשתיים לרשות.

17:12: צפו בשידור הישיר מתפילת ה"שמע" מהכותל המערבי בירושלים למען החטופים והשלום:

תפילת "שמע" מהכותל המערבי // יוני ריקנר

17:09: טיל נ"ט מרגמה נפל מוקדם יותר במושב דוב"ב שבגליל העליון. הוא נפל בסמוך לבית אך לא התפוצץ. בעקבות המקרה, הוזמן חבלן לפינוי הנפל.

טיל מרגמה אשר נפל ביישוב דוב"ב, צילום: ללא

17:02: ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, אמר בראיון לתקשורת הזרה: "ישראל מבזבזת את התמיכה הבינלאומית".

ראש ממשלת אירלנד: "ישראל מבזבזת את התמיכה הבין-לאומית" // רויטרס

17:01: דיווח ראשוני: חשד ליירוט מעל שמי העיר אילת - הדי פיצוצים עזים נשמעו, וישנה תנועת מטוסים ערה מעל שמי העיר. ככל הנראה מדובר בשיגור חות'י, שלישי רק בשבוע האחרון, אשר יורט בידי משגר "חץ" (רונית זילברשטיין).

יירוט מעל שמי אילת, צילום: ללא

17:00: פרטים נוספים ממבצע צה"ל בבית החולים "שיפא": 600 חשודים בטרור נעצרו ו-140 מחבלים חוסלו. לידיעה המלאה(לילך שובל)

אוגדה 162, מפקד האוגדה ומפקד שייטת 13 בהערכת מצב ופעילות בסביבת שיפא // דובר צה"ל

16:35: שר הביטחון גלנט ביקר בגדוד האיסוף הקרבי של אוגדת עזה ושוחח עם לוחמות האיסוף: ״הפעולה בשיפא הפתיעה את המחבלים - מה שעשינו בתחילת המלחמה בשבועות - הצלחנו הפעם תוך דקות. המחבלים שמתבצרים בוחנים את עתידם: כניעה או מוות״. בביקור שר הביטחון השתתפו אף ראש מטה אוגדת עזה, תת אלוף עמית ימין.

שר הביטחון התייחס גם לפתיחת תפקידי לוחמה גם לנשים ואמר:"אחרי המלחמה הזאת נשים וגברים יקבלו מציאות שונה לגמרי ושווה בכל מערכי צה״ל, בכל התפקידים״.

שר הביטחון, יואב גלנט, בביקור בגדוד האיסוף הקרבי באוגדת עזה, צילום: אריאל חרמוני

16:30: דיווח ראשוני: התרעות ירי טילים הופעלו בכפר גלעדי, בכפר יובל, במטולה, במעיין ברוך, בקריית שמונה, בתל חי, בבית הלל ובגושרים. (עידן אבני)

16:20: מטה משפחות החטופים יערוך קריאת שמע ברחבת הכותל המערבי בצאת צום "תענית אסתר". האירוע ישודר ביותר מ-300 בתי חב"ד וביותר מ-100 מוקדים נוספים בעולם. (נעם (דבול) דביר)

משפחות החטופים בכותל המערבי, צילום: באדיבות מטה המשפחות להשבת החטופים

16:00: ישראל השיגה מידע מודיעיני רב על חמאס במהלך הפעילות בעזה – והוא שאפשר את חיסול מרוואן עיסא, כך מדווחת רשת NBC האמריקנית. לדברי שורת גורמים בארה"ב ובישראל, המידע מאפשר לישראל תמונה מפורטת ביותר על ארגון הטרור. לידיעה המלאה(דוד ברון)

15:30: יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, אמר לרשת CNBC כי יזמין את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לנאום בקונגרס.

15:04: שר החוץ של האיחוד האירופי, בורל: "מועצת האיחוד תבקש הפסקת אש בת קיימא בעזה - לישראל הזכות להגן על עצמה, לא לנקום"

14:34:  טילי נ"ט נורו לעבר מטולה. על פי הדיווחים מדובר על שניים או שלושה טילים. אותרה פגיעה בבית מלון בעיר.

ירי נ"ט על מטולה, צילום: ללא קרדיט

13:16: לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא. בנוסף, אמש הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב א- דהירה. במהלך הלילה, זוהה שיגור שחצה משטח לבנון לעבר מרחב יפתח, כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי.

12:51: עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,600 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

פעילות הכוחות בטולכרם, צילום: דובר צה"ל

12:25: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נועד עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ודן איתו על הפסקת אש מיידית למשך שישה שבועות לפחות במלחמה בין ישראל לחמאס ושחרור כל בני הערובה שנחטפו על ידי חמאס.

א-סיסי הזהיר היום שוב בפגישתו בקהיר עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן מפני השלכות חמורות לכל פעולה צבאית ברפיח. בלינקן הודה לא-סיסי על מאמצי מצרים לקידום רגיעה והעברת אספקה לעזה.

10:25: בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני מדווחים: ישראל עודנה מתעקשת לא לסגת מהצירים הראשיים בעזה, בעיקר סלאח א-דין וא-רשיד שמחברים בין הדרום לצפון, מכיוון שזה יגרום מבחינתה להפסד של אחד מהישגי המלחמה, שליטה על הכניסות והיציאות. כמו כן, דווח כי "בישראל עובדים ביסודיות בנושא חילופי השבויים, בשמות ובפרטים הקטנים שעולים".

09:17: העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי "נחשפה רשת ריגול עבור ישראל" בלבנון. שני בני אדם שנעצרו במסגרת הפרשה סיפקו לישראל פרטים על אזורים רבים כולל ביירות והדאחייה: רחובות, בניינים, שמות חנויות ומידע על אנשים העוברים במקום, כך עולה מהדיווח. הדיווח מגיע על רקע פרסומים במדינה, לפיהם חיזבאללה פרס היום את כוחותיו "בצורה חסרת תקדים" ברובע הדאחייה של ביירות.

08:35: כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה ממוקדת בבית החולים שיפאא'. הכוחות חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים בחילופי אש, במקביל אוגדה 98 ממשיכה לפעול בחאן יונס. (לילך שובל)

07:30: דיווח ברויטרס: ישראל התחייבה בכתב בפני משרד החוץ האמריקני כי כלי נשק שסופקו על ידי ארה"ב לא משמשים להפרת חוקים הומניטריים בינלאומיים.

06:36: גוש עציון, צומת אלעזר: ירי בש.ג. לעבר מחבל שהגיע לכניסה ליישוב, מחבל מנוטרל סכין נמצאה עליו במקום. (חנן גרינווד)

06:30: צבא ארה"ב השמיד אמש (רביעי) כלי טיס בלתי מאויש שנשלח ע"י החות'ים בים האדום. בהודעה צוין כי לא נגרם נזק לאוניות של ארה"ב או של מדינות הקואליציה נגד החות'ים. 

04:59: צוות החקירה הבלתי תלוי של האו"ם, בראשות שרת החוץ הצרפתית לשעבר, קתרין קולונה, הגיש למזכ"ל האו"ם דוח ביניים לקראת פרסום הדוח המלא בסוף חודש אפריל. צוות החקירה הודיע כי הוא זיהה "אזורים קריטיים" שיש לטפל בהם. הצוות הודיע כי "יפתח כעת המלצות קונקרטיות ומציאותיות כיצד לטפל בתחומים קריטיים אלה כדי לחזק ולשפר את אונר"א". האו"ם לא סיפק פרטים על "התחומים הקריטיים" עליהם מדובר. 

04:39: בלינקן, על המגעים להסכם בין חמאס לישראל: "זה מתקרב. אני חושב שהפערים מצטמצמים, ואני חושב שהסכם אפשרי מאוד. עבדנו קשה מאוד עם קטאר, עם מצרים ועם ישראל כדי לשים הצעה חזקה על השולחן. עשינו את זה; חמאס לא קיבל אותה. הם חזרו עם בקשות אחרות, דרישות אחרות. מנהלי המשא ומתן עובדים על זה כרגע. אבל אני מאמין שזה מאוד בר ביצוע, וזה מאוד הכרחי. וכמובן, אם לחמאס אכפת מהאנשים שהוא מתיימר לייצג, אז הוא יגיע להסכם, כי תהיה לזה השפעה מיידית של הפסקת אש, הקלה על סבלם האדיר של אנשים והכנסת יותר סיוע הומניטרי".

03:09: דיווחים פלשתיניים: פעילי טרור הוגיעו על הוצאה להורג של משת"פ שעבד עם ישראל. לטענתם המשת"פ סיפק לישראל מידע שהוביל לחיסולם של שלושת המחבלים אתמול על ידי כלי טיס בג'נין. 

00:09: מייק פומאפו, מזכיר המדינה של ארה"ב לשעבר, על האפשרות שביידן יעצור את אספקת הנשק לישראל: "זאת תהיה בגידה שערורייתית בבעלת הברית שלנו ופרס לחמאס שביצע את הטבח הנורא ביותר ביהודים מאז השואה". 

23:39: כוחות צה"ל החלו במבצע חטיבתי גדול במחנה נור א-שמס בטולכרם. שני מחבלים שאיימו על הכוחות חוסלו בפעולה אווירית. המבצע צפוי להימשך לאורך הלילה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר