הכוחות השתלטו בתוך דקות, 650 מחבלים נעצרו: פרטים חדשים מהמבצע בשיפא

מחבלים של חמאס והגי'האד האיסלאמי שהשתתפו בחטיפות ישראלים ב-7 באוקטובר נעצרו • בין העצורים - אחראי תיק המודיעין, ומחמוד קוסאמה - ממתכנני חטיפת שלושת הנערים בשנת 2014 • כוחות צה"ל תפסו RPG, מטענים רבים ורובי קלאצ'ניקוב • עוד נמצאו במתחם, שכותר בדקות ספורות, 11 מיליון שקלים ומחשבים רבים

local_movies אוגדה 162, מפקד האוגדה ומפקד שייטת 13 בהערכת מצב ופעילות בסביבת שיפא// דובר צה"ל

140 חוסלו ו-650 נעצרו, כולל מחבלים מ-7 באוקטובר: צה"ל פרסם היום (חמישי) סיכום של הימים הראשונים למבצע "ניתוח מקומי" בבית החולים שיפא, מרכז הכובד המודיעני של חמאס, שהחל בלילה שבין ראשון לשני וצפוי להימשך גם בימים הבאים. בפעילות משתתפים צוות הקרב של חטיבה 401 בשיתוף פעולה עם כוחות שייטת 13, יחידת דובדבן בפיקוד אוגדה 162 ושב"כ.

נתוני צה"ל מהמבצע בשיפא, צילום: ללא קרדיט

עד כה חוסלו 140 מחבלים ונעצרו 650 נוספים. במבצע נלכדו גם מחבלים שחטפו ישראלים ב-7 באוקטובר, והם הועברו לחקירה. חלק מהפעילים של חמאס והג'יהאד האסלאמי שכותרו, יצאו בידיים מורמות. על פי ההערכה, מסתתרים עוד כחמישים מחבלים במתחם, מתוכם 20 בכירים.

בין המחבלים שנעצרו בשיפא, צילום: דובר צה"ל

פעילי ובכירי הגי'האד האיסלאמי במתחם בית החולים קיבלו החלטה להיכנע, והועברו לחקירה בשב״כ, ביניהם חואסם סלאמה - אחראי תיק התצפיות בחטיבת עזה ואחיו ואסם סלאמה - אחראי מערך ההסברה הקרבית בעזה של הג'יהאד. 

כמו כן, בין העצורים ישנם שלושה בכירים במטה הגדה של חמאס, אשר מכווינים פעילות טרור מיו״ש והועברו לחקירת שב״כ: עמר עצידה, ראש ועדת שכם האחראי על פעילות טרור של חמאס בגזרה, מחמוד קואסמה ממתכנני ומממניי חטיפת שלושת הנערים ב-2014 וחמדאללה חסן עלי, שקידם בשנים האחרונות פעולות טרור ביו״ש.

כלי נשק בתוך חדרי MRI שנמצאו במסגרת פעילות צה"ל בבית החולים שיפא, צילום: דובר צה"ל

במתחם נתפס אמל"ח רב, כמו מטולי RPG, מטענים ורובי קלאצ'ניקוב. עוד נמצאו 11 מיליון שקלים, מחשבים רבים ומסמכים מודיעיניים התורמים להמשך הלחימה. נמצאו גם מעטפות כסף שחמאס העביר לפעיליו. כמו כן בצה"ל אומרים שמתחילת התמרון הכוחות איתרו שמונה גופות של חטופים וכי ממשיכים לחפש נוספות - בתוך מתחם בית החולים. 

בתוך כך, נמשכות ההיתקלויות וחילופי הירי בשטח בית החולים, בהם הלוחמים מחסלים מחבלים ומאתרים אמצעי לחימה. מהבוקר התרחשו חמש באזור, והלילה התרחשה היתקלות במבנה המרכזי של בית החולים אל מול ארבעה מחבלים שחוסלו, ללא נפגעים בקרב החיילים.

מפרטי המבצע עולה כי הכוחות כיתרו את בית החולים בתוך 16 דקות בלבד מתחילת הפעולה בשעה שתיים ורבע לילה בלילה. המחבלים הופתעו לחלוטין, וההערכה היא כי אף אחד מהם לא הצליח לברוח מהמתחם. המחבלים ראו בשיפא מקום בטוח,  ולא חשבו שצה"ל יחזור לשם בחודש הרמדאן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר