בלינקן על הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה: "העבודה נמשכת ויש התקדמות"

לאחר שהביע אופטימיות באפשרות לקיום עסקת חטופים, מזכיר המדינה האמריקני ממשיך במסרים מעודדים בנוגע לשלום האזורי • בלינקן שיגיע מחר לישראל, אמר את הדברים בעת ביקורו בקהיר

הנסיך מוחמד בן סלמאן בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן בג'דה. צילום: אי.אף.פי

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס הערב (חמישי), בקהיר גם לסוגיית הנורמליזציה במזרח התיכון, בין ישראל לסעודיה. לדבריו, "העבודה על נורמליזציה בין ישראל לסעודיה נמשכת ויש התקדמות. התקדמות בעסקת נורמליזציה תהיה טובה, אנחנו מתקרבים לנקודה של הסכם".

תיעוד: מזכיר המדינה בלינקן נוחת בריאד// רשתות ערביות

דבריו של בלינקן ממשיכים את הקו שמאחוריו עומדים גם גורמים בסעודיה, שאמרו כי "הדלת לנורמליזציה עדיין פתוחה". בממלכה הסעודית הבהירו עם זאת, כי כל עוד המלחמה נגד חמאס נמשכת, אין מה לדבר על התקדמות במגעים.

גורם סעודי מסר ל"ישראל היום" כי כל עוד לא תמו הקרבות ברצועה, אין מה לדבר על התקדמות במגעים. ועדיין, זה לא אומר שבריאד לא מעוניינים בכינון יחסים עם ירושלים.

אותו גורם סעודי הבהיר כי אין לממלכה העדפה לראש ממשלה ספציפי, ומבחינתם אין זה משנה אם מי שיוביל את המהלך יהיה רה"מ הנוכחי בנימין נתניהו או השר בני גנץ, למשל, שזוכה לעדנה בסקרים. עם זאת, הוא ציין כי נתניהו לא מוכן "להקל על הפלשתינים" - מה שעלול להקשות את המגעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר