מתקדמים לעסקה? משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד תצא היום לקטאר

המשלחת תיוועד עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-תאני ושר המודיעין המצרי עבאס כמאל • מוקדם יותר היום הביע מזכיר המדינה האמריקני בלינקן אופטימיות בנוגע לסיכויי קיום עסקה

ראש ממשלת קטאר וראש המוסד דדי ברנע . צילום: רויטרס, אורן בן חקון

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר למשלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע לצאת היום (שישי) לקטאר - כך הודיעה לשכת ראש הממשלה.

יובל הרן, ששבעה מבני משפחתו נחטפו: ״קבינט המלחמה -אנחנו ניתן לכם גב! קבלו את העסקה ותביאו את כולם!״// מטה המשפחות

ברנע וצוותו ייפגשו עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד אל-תאני ושר המודיעין המצרי עבאס כמאל לקידום שחרור החטופים. מפגש הבכירים יתקיים במסגרת המשא ומתן בדוחה. 

הגעת ראש ה-CIA למשא ומתן בדוחה אילצה את ראש הממשלה לשגר גם את מקבילו הישראלי - ראש המוסד לשיחות. למרות שטרם ברור אם הושגה התקדמות משמעותית בשיחות. כך או כך, החלטת ארה"ב מלמדת על הלחץ המשמעותי שלה מאחורי הקלעים.

בתוך כך, מחר בבוקר (שישי) צפוי להתכנס קבינט המלחמה לבקשת השר בני גנץ, בה ידונו חברי הקבינט בהתפתחויות המשא ומתן מול חמאס ופרטי העסקה שנמצאת על הפרק. גורם בקבינט המלחמה מותח ביקורת על כך שהקבינט המצומצם לא התכנס הערב, לא תוכנן להתכנס מחר וגם לא ביום ראשון הקרוב וזאת חרף הנושאים הגורליים שעל הפרק.

בלינקן אופטימי. יגיע לביקור בזק בישראל, צילום: אי.אף.פי

מחר (שישי), צפוי להגיע לישראל מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שהגיע לסבב פגישות במזרח התיכון. בלינקן יערוך ביקור בזק בישראל אליה יגיע לאחר שנועד עם נשיא מצרים א-סיסי. בביקור בישראל יפגוש בלינקן את נתניהו וחברי הקבינט. 

מוקדם יותר היום, בריאיון שהעניק לערוץ טלוויזיה סעודי הביע מזכיר המדינה האמריקני אופטימיות בנוגע לסיכויי השלמת העסקה. "זה מתקרב. אני חושב שהפערים מצטמצמים, ואני חושב שהסכם אפשרי מאוד", אמר בלינקן. "עבדנו קשה מאוד עם קטאר, עם מצרים ועם ישראל כדי לשים הצעה חזקה על השולחן. עשינו את זה; חמאס לא קיבל אותה. הם חזרו עם בקשות אחרות, דרישות אחרות. מנהלי המשא ומתן עובדים על זה כרגע. אבל אני מאמין שזה מאוד בר ביצוע, וזה מאוד הכרחי. וכמובן, אם לחמאס אכפת מהאנשים שהוא מתיימר לייצג, אז הוא יגיע להסכם, כי תהיה לזה השפעה מיידית של הפסקת אש, הקלה על סבלם האדיר של אנשים והכנסת יותר סיוע הומניטרי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר