דיווח: המידע שהשיגה ישראל בעזה איפשר לחסל את מרוואן עיסא

רשת NBC: ישראל הצליחה להרכיב תמונה מפורטת ביותר על הנהגת חמאס ומפקדיו • בין מקורות המידע - מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים וכן האזנה לשיחות שביצעו האמריקנים

מרוואן עיסא. צילום: רשתות ערביות

ישראל השיגה מידע מודיעיני רב על חמאס במהלך הפעילות בעזה – והוא שאיפשר את חיסול מרוואן עיסא, כך מדווחת רשת NBC האמריקנית.

ג'ייק סאליבן: משלחת מישראל תגיע לבית הלבן | רויטרס

לדברי שורת גורמים בארה"ב ובישראל, המידע מאפשר לישראל תמונה מפורטת ביותר על ארגון הטרור. המידע הגיע מטלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, מפות – וכן מציתותים לחמאס שביצעו האמריקנים. על פי הדיווח, בידי ישראל יש כעת מידע מפורט ביותר על הנהגת חמאס, על מפקדיו ועל דרכי התקשורת של הארגון.

מחבלי חמאס שנתפסו אחרי הטבח ב-7 באוקטובר, צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"יש כעת לישראל הבנה ומודיעין חסרי תקדים על חמאס", אמר מתיו לויט, לשעבר בכיר במשרד האוצר ובמחלקת המדינה בוושינגטון. לויט, שהיום משמש כעמית מחקר בכיר במכון וושינגטון למדיניות במזרח הקרוב, הוסיף: "יש להם תיקים אישיים ויותר מכך, כף שהבנתם מה חמאס היה מסוגל לעשות הרבה יותר מדוקדק".

לפי הגורמים שעמם שוחחה NBC, ההצלחה המודיעינית היא שאפשר לחסל לפני כשבוע את עיסא, מספר 3 בחמאס. בכיר בממשל ביידן אמר לרשת: "ישראל הפעילה לחץ גדול מאוד על הנהגת חמאס ועל יכולותיו, ובהחלט ניצלה ומנצלת הזדמנות להשגת עוד מודיעין ומידע".

אמל"ח וציוד אחר שנתפסו אצל סמג"ד בחטיבת חאן יונס של חמאס, צילום: דובר צה"ל

ב-NBC מציינים כי ישראל מקבלת סיוע מסוכנויות הביון האמריקניות במצוד אחרי בכירי חמאס ומצבורי הנשק שלו. רק ביום שני האחרון אמר ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן: "שארית ההנהגה של חמאס ירדה למחתרת. סביר להניח שהם ירדו לרשת המנהרות, אך הצדק ייעשה גם עמם. אנחנו עוזרים במאמץ הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר