הגרי: "נתקלו בבכירים חשובים מאוד שלא ניתן לפרסם את זהותם משום שהם מחזיקים במודיעין משמעותי" // דובר צה"ל

הגרי: "המחבלים מתבצרים בחדר המיון בשיפא"; "מי שלא ייכנע - נילחם עד שנהרוג אותו"

במהלך ההצהרה התייחס דובר צה"ל לפעולה בבית החולים שיפא • "רבים מהמחבלים של הג'יאהד האסלאמי נכנעו לכוחותינו" • "חמאס מבינים היטב את משמעות המבצע וככל שתתבהר התמונה, הלחץ עליהם יגבר"

על רקע המבצע בבית החולים שיפא בעזה, דובר צה"ל אמר הערב (חמישי) כי "המבצע בבית החולים שיפא נמשך. זה המבצע עם ריכוז המחבלים הגבוה ביותר שתפסנו מאז תחילת המלחמה. עד כה עצרנו מעל 500 חשודים מתוכם 358 מחבלים בחמאס או בג'יהאד. אנחנו מתחקרים אותם והם מביאים לנו מודיעין ערכי וחשוב מאוד".

נתוני צה"ל מהמבצע בשיפא, צילום: ללא קרדיט

לדבריו, במהלך המבצע לכדו הכוחות את שדרת הפיקוד של הג'יאהד האסלאמי, בכירי חמאס ובכירים במנגנוני ביטחון הפנים של הארגון. "רבים מהמחבלים של הג'יאהד האסלאמי נכנעו לכוחותינו. עם חלקם מקיימים חילופי אש עד שהם נכנעים או נהרגים. בכירי חמאס מבינים היטב את משמעות המבצע וככל שתתבהר התמונה הלחץ עליהם יגבר".

"הפעם פעלנו באופן שונה פשטנו בהפתעה על המתחם", אמר הגרי. "בהובלת שייטת 13 ובשיתוף פעולה מלא עם שב"כ ויחידה 504 לחקירה ומיצוי מודיעין בשטח, השתמשנו בתחבולה במבצע הזה והיא זו שלכדה את כל המחבלים".

מחבלים שחוסלו בשיפא, צילום: דובר צה"ל

עוד אמר כי במהלך היממה האחרונה הכוחות נכנסו לתוך המבנה הקטארי. "במהלך הסריקות נתקלו במחבלים, בינהם בכירים חשובים מאוד את זהותם אני לא יכול לפרסם משום שהם מחזיקים במודיעין משמעותי".

לדבריו, "בתוך בית החולים ישנם מחבלים שהחליטו להתבצר באזור חדר המיון. בשלב הזה אנחנו מפנים בשלב הזה את החולים למבנה אחר עם תשתיות, שכל החולים והרופאים יהיו בטוחים".

מחבלים שחוסלו בשיפא, צילום: דובר צה"ל

"גם בשעות אלה הכוחות פועלים במתחם" אמר. "כשביקרנו אמש אמרו לנו הלוחמים והמפקדים שהם יעשו כל מה שצריך במבצע הזה ובכל מבצע אחר, על מנת להביא לשחרור החטופות והחטופים. הם הדגישו ש'זה הדבר החשוב לנו ביותר'". לדבריו, "אנחנו לא שוכחים שבעזה יש 134 חטופים ומוטלת עלינו החובה להמשיך ולעשות כל מאמץ מבצעי ומודיעיני, וגם משא ומתן על מנת להחזיר אותם הביתה. זו אחריותנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו