"ילדות רעות" מתקמבקות, עונה חדשה ל"הבוזגלוס" ו"תרגיע" נפרדת: כל המלצות התרבות לשבוע הבא

סרט חדש לבמאי האנימציה האגדי הייאו מיאזאקי, דונלד גלובר בעיבוד חדש ל"מר וגברת סמית", מופע מיוחד לעמיר לב, סיפור התבגרות מרתק שעולה לבמה, "דרום אדום" חוזר, הסדרות הוותיקות ששבות למסך הקטן, שלל תערוכות מסקרנות ועוד • אלה הדברים הכי מעניינים שמחכים לכם

מתוך "ילדות רעות". צילום: באדיבות פורום פילם

שבוע נוסף מגיע לסיומו, וכדי שתתחילו לתכנן את התוכניות שלכם להמשך השבוע כבר מעכשיו - הכנו עבורכם כמה המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות בשבוע הראשון של פברואר.

סרטים

"ילדות רעות"

קומדיית התיכון האייקונית משנת 2004 חוזרת בגרסה חדשה ומרעננת המבוססת על המיוזיקל המצליח שבוסס על הסרט המקורי שבעצמו התבסס על ספר (כן, הצלחנו לנשום כשכתבנו את זה).

גם הפעם דמותה של קיידי התמימה מגיעה לביתה החדש בפרברים, שם היא מתחברת עם צמד אאוטסיידרים, שמציגים בפניה את חיי החברה המורכבים של הנוער האמריקני. כשהיא מצטרפת ל"פלסטיקס", חבורת הבנות הכי אקסקלוסיבית בתיכון, היא מוצאת את עצמה מתאהבת באקס של המנהיגה – ואז הציפורניים נשלפות.

טינה פיי המדהימה כתבה גם את התסריט העדכני, שמביא את הסרט המקורי לדור ה-Z ולעידן המדיה החברתית, כשהמסר, כמה מפתיע, נשאר די דומה גם אחרי 20 שנים.

בבתי הקולנוע

"הילד והאנפה"

מאסטר האנימציה היפני זוכה האוסקר הייאו מיאזאקי ("המסע המופלא", "הנסיכה מונונוקי") חזר מפרישה בת 10 שנים לטובת הסרט הנפלא הזה, שזכה בפרס גלובוס הזהב לסרט האנימציה הטוב ביותר – קטגוריה שבה ינסה לזכות גם בטקס האוסקר הקרוב.

המעשייה הזו עוקבת אחר מהיטו בן ה-11, שנאלץ לעזוב את טוקיו עם אביו ולעבור להתגורר בכפר קטן, לצידה של זוגתו החדשה וההריונית של אביו. הוא פוגש באנפה אפורה ולא שגרתית באחוזה גדולה סמוכה, שתדריך אותו ותעזור לו במסע ההתבגרות הייחודי והמרגש שאליו הוא יוצא, בעולם עמוס קסמים, צבעים וכיאה למיאזאקי – ביצורים מוזרים במיוחד.

בבתי הקולנוע

"הבית ברחוב פין"

סרטו החדש של הבמאי עמיר מנור ("חיותה וברל") חוקר במבט בלתי מתפשר את "החצר האחורית" של המדינה באמצעות מתחם משרדים בדרום תל אביב ששימש מוקד לזנות ולסחר בסמים.

כשדינה עוזבת את בית אמה כדי לעבור להתגורר עם אבינעם, היא לא מצפה שחלומה יהפוך לסיוט שבו תהפוך לזונה. כמה שנים אחר כך, אבינעם מתבונן מחדש בהחלטותיו ובמעשיו, ומבין שעליו לבחור בין רגשותיו הבוקעים ממנו ובין מערכת אלימה ומסוכנת הדורשת את קורבנותיה. בהשתתפות ריימונד אמסלם (שזכתה על תפקיד בפרס אופיר ובפרס השחקנית המצטיינת בפסטיבל חיפה 2021), אימרי ביטון, ניקה בק, מוריס כהן ורמי הויברגר.

בבתי הקולנוע

"ארגייל"

סרטו החדש של מת'יו ווהן ("קינגסמן: השירות החשאי", "קיק-אס", "אקס-מן: ההתחלה") עוקב אחר מרגל אחר שיוצא להרפתקה מסביב לעולם בחיפוש אחר מטמון מסתורי, שעברו עלול לסכן אותו – או לפחות כך כתבה סופרת רבי המכר אלי קונווי. כשהמציאות מתחילה להתערבב עם ספרה במהירות מסוכנת, מתנקשים הופכים אותה ליעד מבוקש בשל אירועים שתוארו בספרה.

שלל כוכבים משתתפים בסרט הזה, בהם הנרי קאוויל, ברייס דאלאס הווארד, סם רוקוול, סמואל ל. ג'קסון, בריאן קרנסטון, ג'ון סינה, קת'רין אוהרה ועוד.

בבתי הקולנוע

"אוריון והחושך"

סרט אנימציה מסקרן שכתב לא אחר מאשר זוכה האוסקר צ'ארלי קאופמן ("שמש נצחית בראש צלול"), העוקב אחר ילד ביישן ומלא חרדות שמפחד כמעט מכל דבר – אבל במיוחד מהחושך. כשהדמות המוחשית של הפחד הגדול ביותר שלו מגיעה לביקור, הם יוצאים למסע שבו אוריון יגלה שאין ממה לפחד מהחשיכה, וגם שהוא עשוי סוף-סוף להפסיק לתת לפחד שלו לשתק אותו.

שישי, בנטפליקס

סדרות

"תרגיע"

24 שנים לאחר שעלתה לראשונה, הקומדיה המצליחה בכיכובו של לארי דיוויד הגאון (שאותה הוא גם יצר) חוזרת בעונתה ה-12 והאחרונה (בניגוד להצהרותיו הקודמות, הפעם הוא באמת מתכוון לזה).

גם הפעם יצטרך לארי לנווט בין חייו המקצועיים והאישיים לבין האופי ה"בעייתי" והבוטה שלו, שכמו תמיד – גם בעונה החדשה ממשיך לסבך אותו באינספור צרות מצחיקות. לצופים האדוקים קשה שלא לתהות: האם כוכבי "סיינפלד" (אותה דיוויד יצר עם ג'רי סיינפלד) יתאחדו במהלך עונת הפרידה? נצטרך לחכות ולראות בעצמנו.

החל משני ב-yes, HOT ובסלקום TV

"מר וגברת סמית"

עיבוד טלוויזיוני חדש לסרט האקשן המצליח מ-2005, שכיום זכור כסרט שאיחד בין אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט. הסדרה החדשה מובילה שני מרגלים להתחזות לבני זוג כחלק ממשימה שאליה גויסו.

זוהי הסדרה הראשונה שדונלד גלובר מככב בה מאז סיומה של "אטלנטה" המשובחת, מהסדרות הטובות ביותר של העשור האחרון, אותה הוא יצר ושבה כיכב (ושעליה זכה בשני פרסי אמי ובשני פרסי גלובוס הזהב).

שישי, באמזון פריים וידאו

"הבוזגלוס"

עונה שמינית לתוכנית הריאליטי המצליחה, שצולמה לפני אירועי 7 באוקטובר. עם שלל שערוריות ותהפוכות שליוו אותם במהלך החודשים האחרונים, ימשיכו בני המשפחה לנסות להמציא את עצמם מחדש – וכל זאת במערכת יחסים שקיימת רק במשפחות כאלו.

החל משלישי, ב-yes

טיטו ורוחו

כשטיטו, שף סלב לא מוכשר במיוחד, מחליט לחגוג את יום הולדתה של זוגתו ההריונית, הוא נאלץ להכניס לביתם את גרושתו שניסתה להתאבד. הוא מחליט לא לתת למעשיה של אשתו לשעבר לעצור אותו, ורוצה להוכיח אחת ולתמיד שהוא לא סתם ליצן החצר. גם כשהכל מתפורר וחומק מבין אצבעותיו, הוא מנסה להחזיק את כל סובביו עם חיוך גדול על פניו – והמון אופטימיות. בסדרה, שנוצרה בידי יובל שפרמן ודינה סנדרסון ("אורי ואלה"), מככבים פבלו רוזנברג, מגי אזרזר, שרה וינו אלעד, אורי גבריאל, עינת שרוף, טל גורדון ועוד.

מחמישי, ב-HOT

"בנות הזהב"

הסיטקום המצליח והאהוב, שרץ במשך 7 עונות בשנים 1992-1985, חוזר לטלוויזיה – וההנאה הגדולה מסיפוריהן הקורעים מצחוק של דורותי, בלאנש, רוז וסופיה תהיה זמינה עבור כל מי שרוצה ליהנות מהן מחדש או לגלות אותן מאפס.

הסדרה המצליחה, שזכתה פעמיים בפרס האמי לסדרה הקומית הטובה ביותר (ושגם זיכתה את כל כוכבותיה באמי על משחקן בה), עוקבת אחר שלוש נשים מבוגרות החולקות בית במיאמי, כשאמן של אחת מהן מצטרפת אליהן לאחר שבית האבות שבו התגוררה נשרף – תוך שהן צוחקות על מעלליהן המוטרפים (והמרגשים לעיתים).

רביעי, בדיסני+

חשיפה לצפון

הדרמה הקומית המצליחה משנות ה-90, שנחשבת לאחת הסדרות הטובות ביותר ששודרו בטלוויזיה באותו עשור, מגיעה שוב לישראל.

בלב הסדרה עומד ד"ר ג'ואל פליישמן, בוגר טרי של בית הספר לרפואה בניו יורק, שנאלץ להשלים את תנאי ההלוואה שלקח ללימודיו בכך שישמש כרופא בעיר נידחת באלסקה. שם, הוא חשף לעולם שונה לגמרי ממה שהכיר, תוך שהוא ינסה להסתגל לחייו החדשים ולהתמודד עם תושבי העיירה הנחמדים והמשונים במעט.

מראשון, ב-HOT

מוזיקה

עמיר לב במופע מיוחד ל"פעם בחיים"

בשני מופעים חד-פעמיים, יארח הזמר-יוצר המוערך את יותר מ-20 נגני התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד שתצטרף אליו ואל להקתו לביצוע השירים מאלבומו השלישי שיזכה לעיבודים חדשים, מתוזמרים, מרגשים ויוצאי דופן.

זה לא סתם אלבומו המצליח ביותר של לב, אלא גם כזה שלאחר כמעט 26 שנים מאז צאתו לאוויר העולם, הספיק להפוך לאבן דרך משמעותית בפסקול הישראלי.

שני ושלישי, בארבי, נמל יפו

קונצרט פתיחת העונה של תזמורת ירושלים ומזרח ומערב

במופע שאיתו תפתח התזמורת הוותיקה את העונה החדשה שלה, היא תארח את לא אחר מאשר תמיר גרינברג. המופע מבטיח להביא לבמה את הנוכחות הכובשת וההגשה הייחודית של הזמר-יוצר המוערך, שהחיבור שלו עם התזמורת יעניק לקהל עיבודים מלאי גוונים חדשים ומפתיעים שימולאו בכריזמה הססגונית והצבעונית שלו.

רביעי, בית האופרה, תל אביב

במה

"אמא, שמש ומולדת"

מספר שנים לאחר שעבר לניו יורק, הקרדיולוג הישראלי הנודע יצחק קרונזון מגיע לביקור בישראל. נסיעתו מציפה בו זיכרונות מימי ילדותו בחיפה של שנות ה-50; הדיירים הצבעוניים שהתגוררו בשכונתו, חברו הטוב ואהבתו הראשונה. לראשונה, הוא גם יבחן מחדש את יחסיו המורכבים עם הוריו ועם המדינה, תוך שיתעמת עם רגשות שהדחיק ועם געגועים לימים שלא ישובו לעולם.

שלישי-חמישי, בתיאטרון באר שבע

מתוך ההצגה "אמא, שמש ומולדת", צילום: מעיין קאופמן

"בעלה של אשתי"

כשאבי מגלה שלאשתו מיכל יש בעל נוסף בשם איציק, הוא כועס, פגוע ושבור לב. במקום להתעמת עם אשתו, הוא בוחר להיפגש עם בעלה של אשתו בשביל לנסות למצוא פתרון לבעיה הלא שגרתית המשותפת שלהם. האם יצליחו לפתור את הבעיה או שהתחרות ביניהם תוביל לפירוק המשפחה? דב נבון, גיא לואל ולירית בלבן מככבים בקומדיה המופרעת הזו, שביימה ועיבדה מוריה זרחיה.

ראשון, היכל התרבות פתח תקווה; שלישי, היכל התרבות כרמיאל

ההצגה "בעלה של אשתי" // צילום: יחסי ציבור

כנס השפה העברית "לשון ראשון"

ברקע המלחמה וכשדגלי ישראל מונפים בכל בית, הכנס יציין את השנה ה-17 להיווסדו, ויעמוד בסימן "דברו עברית".

שלל מושבי הכנס והפקות המקור יתמקדו בחשיבות השפה בימי לחימה והשפעתה בזמנים קשים, למשל באמצעות המופע "שים ת'ראש על דיונה", ערב מחווה מוזיקלי לקומדיה הישראלית בכיכובם של שמות כמו טוביה צפיר, צביקה הדר, רותם אבוהב, שמעון בוסקילה ואחרים; מופע הצדעה של האחים אסנר לשירים שמעלים חיוך ומרחיבים לבבות גם לא בזמן מלחמה; מפגש מסקרן בין הסופר אשכול נבו והמוזיקאי אורן ברזילי; מושב מחווה למאיר שלו ז"ל ועוד.

שני ושלישי, בהיכל התרבות ראשון לציון

טוביה צפיר, צילום: מאיה באומל בירגר

"כשהלילה מתעורר"

אופרת רוק מבית היוצר של תיאטרון הסימטה, שמתארת באמצעות סיפורו האישי של איקו (בגילומו של שחר נהרי, סולן להקת התבלינים) את הקשרים העמוקים בין בני אדם ואת המחיר שהלב גובה בתקופות הקשות ביותר שלהם.

שלישי ורביעי, בקאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין, תל אביב

"כשהלילה מתעורר" // צילום: סמדר ליאני

משפחה

"דרום אדום"

כשהוא מסמל פריחה מחדש ותקווה ברקע אירועי השבת השחורה והמלחמה המתרחשת בעזה, האירוע האהוב חוזר פעם נוספת – תוך שהוא מציין את שנתו ה-19.

האירוע יורכב השנה מכמה אירועי שיא, בהם צעדת הכלניות המסורתית (שתוקדש לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב ומייסד הפסטיבל שנרצח ב-7 באוקטובר בחילופי אש עם מחבלים), מרוץ הכלניות בסימן השבת החטופים, סיורים מודרכים של קק"ל ביערות ובאתרי הפריחה, השוק המסורתי של הפסטיבל ועוד. לפני ההגעה לאזור, מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של "דרום אדום".

החל מחמישי ברחבי צפון הנגב

"דרום אדום" 2024, צילום: יח"צ

"שני אלה"

במסגרת פרויקט הכנה לעתודה, נשלח יותם, תלמיד מחונן ומבודד חברתית, ללמד את דריה בעלת הפרעות הקשב והריכוז, לקראת מבחן באזרחות. אם ייכשל במשימה, הוא לא יתקבל לעתודה ודריה לא תקבל תעודה. המפגש בין שני ההפכים יוצרים קונפליקטים המערערים את שניהם ומכונן בהם שינוי באמצעותו הם ילמדו לקבל את עצמם – ואחד את השנייה.

ההצגה של תיאטרון אורנה פורת, המומלצת לגילי 18-14, זכתה בהצגת השנה לנוער בטקס פרס הבמה לילדים ונוער לשנת 2022.

שבת, במוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

"פיית המרציפן"

המחזה הקלאסי שהחל את דרכו לפני כ-30 שנה והופיע ביותר מ-1,000 הצגות, חוזר לבמה בעיבוד מחודש עם צמד שחקניות חדשות. בלב ההצגה נמצא טינו הגמד אשר מחפש את גן הממתקים של "המכשפה פיה" שרוצה למצוא חברה, אך אינה יודעת איך. מסע ההתיידדות עם הפחד מועלה בשיתוף הילדים בצורה רכה ומצחיקה עם שירים ומוזיקה קלילה.

שבת, בתיאטרון הקרון, ירושלים

מתוך ההצגה "פיית המרציפן", צילום: דור קדמי

תערוכות

"שובר.ת שוויון"

יותר מ-120 פרויקטים עכשוויים מישראל ומהעולם, ממוצרי מדף מוכרים ופיתוחים טכנולוגיים רפואיים ועד עבודות עיצוב ביקורתי ופוליטי לצד מיצבים אינטראקטיביים יוצגו בתערוכה הבוחנת את תפקיד העיצוב ביצירת תודעה מגדרית, תוך שהיא מבקשת להעלות את המודעות לדרכים החמקמקות של העיצוב לשנות את תודעתנו כצרכנים וצרכניות.

לאור אירועי 7 באוקטובר והמלחמה, צורפו לתערוכה עבודות עיצוב ואמנות המתייחסות לנושאי המגדר בהקשר של התקופה הזו, הנוגעת בכאב רב בכולנו.

מוזיאון העיצוב חולון

יצירה של קרן שפילשר שתוצג בתערוכה, צילום: אלעד שריג

"אבק ודמעות"

תערוכתו של דניאל צ'צ'יק נולדה מתוך דיאלוג ממושך בינו לבין האוצרת סופי ברזון מקאי (מגלריה בארי) ועיון משותף בארכיון בן יותר מ-10 השנים שלו, שהתגבש במשך יותר משנה.

צ'צ'יק פורש ביצירותיו מרחב עמוק וקדמוני של מצבי משבר בכאוס, ומאיר את הפוטנציאל הגלום בהם לצמיחה ושינוי פנימיים. כעת, אחרי אירועי 7 באוקטובר, היא מעמידה מקום פיזי שמרגיש מנותק מזמן או מקום, לתהליך שמוכר לאנושות משכבר הימים.

מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

צילום של דניאל צ'צ'יק, שיוצג בתערוכה, צילום: דניאל צ'צ'יק

"תלם-צריף-נקודה"

באמצעות דימויי עבודות ויצירות מקוריות של אמנים מאזור עוטף עזה, שציירו את סביבתם והגיבו לנופים, לסמלים ולמאורעות בעבר הרחוק, הקרוב ובהווה, תציג התערוכה צורות, סמלים ודימויים שעיצבו את הישראליות ושהפכו לדימויים אייקוניים עוד לפני פרוץ המלחמה.

בתערוכה יוצג גם יומן ציורים בהשפעת 7 באוקטובר של יוחנן דרוקר מקיבוץ בארי, וגם עבודת קרמיקה שהאמנית מיכל מרום חילצה מבית שבקיבוץ רעים.

יד יצחק בן צבי, ירושלים

איור של יוחנן דרוקר, צילום: יח"צ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר