"העיסוק בנושא הזה רגיש ונפיץ גם 'בימי שלום', קל וחומר בזמן מלחמה"

בתערוכת עיצוב חדשה בשם "שובר.ת שוויון" שנפתחה במוזיאון חולון מבקשים לבדוק את תפקידו של העיצוב בהעלאת המודעות לנושא התפקידים המגדריים וההבניה החברתית שלהם • בנוסף, היא מייצגת עד כמה עולם העיצוב יכול להוביל לשינוי תרבותי

אלדין ויסמין באולטרסאונד, תערוכת "שובר.ת שוויון". צילום: אנה בלנקי

התודעה המגדרית מגיעה לעולמות העיצוב בתערוכה חדשה בשם "שובר.ת שוויון GAME CHANGER" שנפתחה במוזיאון העיצוב בחולון.

סדרת צילומים BUBBELISSIMO של MINDO CIKANVICIUS בתערוכת "שובר.ת שוויון" במוזיאון העיצוב חולון, צילום: מינדו קיקניביוצס

בתערוכה החדשה מבקשים לבדוק את תפקיד העיצוב בהעלאת המודעות ובשינוי תודעתנו כצרכנים וצרכניות, מעצבות ומעצבים. בתערוכה, אותה אוצרות מיה דבש, רונה זינגר ועדי המר יעקבי, יוצגו מעל ל-120 פרויקטים עכשוויים מהארץ ומהעולם, ממוצרי מדף מוכרים ופיתוחים טכנולוגיים רפואיים ועד לעבודות עיצוב ביקורתי ופוליטי, לצד מיצבים אינטראקטיביים ודוגמאות אייקוניות מהתרבות הפופולרית, המעניקים מבט רחב על נושאי המגדר.

ג'סיקה וולש NO FILTER, צילום: ג'סיקה וולש

לאור אירועי 7 באוקטובר עברה התערוכה שינויים ונכנסו עבודות עיצוב ואמנות חדשות המתייחסות ספציפית לנושאי המגדר בהקשר לתקופה. התערוכה מתעמתת עם שאלות על זהות וחברה, ומעלה את המודעות לאופן בו אובייקטים מעצבים את התפיסות החברתיות שלנו, ומנגד כיצד סטראוטיפים מגדריים משפיעים על עיצוב, ועד כמה גדול כוחו של העיצוב להוביל לשינוי, לחתור לשוויון ולפעול לפירוק של תבניות חשיבה מקובעות המעצבות את הזהות המגדרית שלנו.

חזיית אם, צילום: קאסי ארנולד

בין המעצבים והמעצבות שיציגו בתערוכה: ג'סיקה וולש; ספוטניקו; אני לו; לנקה קלייטון; אדם נתנאל פורמן; להב הלוי; מיכל סהר ועוד.

"זהו אחד הפרויקטים המורכבים ביותר שלקחנו על עצמנו אי פעם. העיסוק בנושא רגיש ונפיץ כמו מגדר מאתגר גם 'בימי שלום', קל וחומר בזמן מלחמה. החודשים האחרונים הבהירו לנו עד כמה התערוכה רלוונטית מתמיד ומה מידת חשיבותה לשיח המקומי.

"הרפתקאות עם אבא", צילום: קני דוס

"מגדר נוגע ועוסק בכולנו - ובתוך כך עיצוב הוא שחקן מפתח, אבל גם הרבה יותר מזה. יש לעיצוב את כל מה שנדרש בכדי להנגיש את הנושא ולעורר מודעות, כדי שיחד נוכל לעצב לנו חברה שוויונית וטובה יותר", מסרו אוצרות התערוכה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר