ציפור ביצנית מנומרת שהגיעה לישראל. צילום: התחנה לחקר ציפורי עמק חפר

אורחת מיוחדת: הציפור הנדירה שהגיעה לביקור בישראל

ביצנית מנומרת במשקל של כ-60 גרם בלבד עצרה בתחנת טיבוע בעמק חפר, לאחר שהגיעה ארצה מפינלנד • מדובר בציפור בעלת מקור "משוכלל" שלו גופי חישה מיוחדים המסייעים לה לאתר תולעים בבוץ

ביצנית מנומרת מפינלנד, ציפור -ביצה עדינת מראה במשקל של כ-60 גרם בלבד, עצרה השבוע לביקור בתחנת הטיבוע של רשת "כנפי קק"ל" בעמק חפר, הפועלת בשיתוף התחנה לחקר ציפורי האזור.

הציפור הייתה בדרכה צפונה, לאזורי הדגירה הפרושים לכל רוחב צפון אירופה ואסיה. היא חולפת בכל שנה כ-10 אלף קילומטרים, מאזורי הקינון עד לאזורי החורף באפריקה – ובחזרה. זו ציפור שניזונה מהחי ומחפשת אחר מזון בעזרת מקור "משוכלל" עם גופי חישה מיוחדים לאיתור תולעים בבוץ, וזו דרכה לתרגום לאיזון האקולוגי – כשהיא מהווה חלק קטן במארג עצום של שמירה על החיים בכדור הארץ.

תישארי כאן הרבה? הביצנית המנומרת // צילום: התחנה לחקר ציפורי עמק חפר


כשמה של הציפור הזה, הביצניות מבלות בביצות ובבתי גידול לחים, שטחים המצטמצמים ונעלמים מרחבי העולם ושחשיבותם הגלובלית עצומה לשימור הסביבה כיום ולדורות הבאים. קק"ל שמה לה למטרה לשקם שטחי ביצה ולעסוק במחקר התומך בהגנה על מינים אלו כפי שעושה באגמון החולה, באגמון חפר באגם ירוחם ובאתרים נוספים.

 ירון צ'רקה, הצפר הראשי של קק"ל, סיפר: "קיבלנו השבוע עוד הוכחה, נדירה באיכותה, לחשיבות של ישראל כמסדרון נדידה ראשי של כל חצי כדור הארץ המזרחי, ושל חשיבות פעולת תחנות הטיבוע של 'כנפי קק"ל' להבנת המערכת המורכבת של הנדידה. עופות של בתי גידול לחים, כמו הביצנית המנומרת שהגיעה אלינו מפינלנד, זקוקים לתחנות עצירה איכותיות בנתיב הנדידה הארוך שלהם. המחויבות שלנו לשיקום והרחבת בתי הגידול הלחים לאורכה של ישראל מהווה נדבך חשוב בתמיכה במגוון ביולוגי, שהוא גורם קריטי באיכות החיים של כולנו".

מקור מיוחד. הביצנית המנומרת // צילום: התחנה לחקר ציפורי עמק חפר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו