ההערכה המתגבשת - שנת הלימודים בצפון לא תחל בספטמבר, פינוי התושבים יוארך; גלנט צפוי לבקר בארה"ב בפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה

רס"ב איון, בן 51 מראש העין, שימש כמפקד בחפ״ק מח״ט 401 • שרת החוץ הבריטית הכריזה על הפסקת ייצוא הנשק לישראל, השר כ"ץ השיב: "ההיסטוריה תשפוט אתכם לחומרה" • לוחמי צה"ל מעמיקים את הפשיטה בבית החולים שיפאא' - הם עצרו כ-300 חשודים בטרור, הרגו עשרות מחבלים ומצאו אמצעי לחימה • דובר החות'ים טוען: שיגרנו טילי שיוט לעבר מטרות באזור אילת • שני חיילי צה"ל נפגעו מירי הרקטות למנרה

תיעוד מתקיפת המבנה במרחב מרווחין || דובר צה"ל

היום ה-165 למלחמה: צבא ארה"ב טען הלילה (בין שני לשלישי), כי השמיד שבעה טילים נגד ספינות ושלושה כלי טיס בלתי מאוישים באזורים שבשליטת החות'ים בתימן. בסוריה מדווחים על תקיפה אווירית באזור דמשק ומאשימים את ישראל. דיווח: חמאס שקל להקפיא את המו"מ אחרי המבצע בשיפא. מקורות פלשתיניים מדווחים הלילה על סדרת תקיפות של מטוסי קרב ברפיח.

 

עדכונים שוטפים

03:56: ממשל ביידן יציע חלופות לפלישת רפיח למשלחת ישראלית שתבקר בוושינגטון, כך אמרו פקידי ממשל בארה"ב לאקסיוס.

03:08: דיווחים ערביים: תקיפות במרכז העיר עזה ובבית להייה.

02:35: ארה"ב הודיעה כי מקפיאה את המימון לאונר"א עד שנת 2025.

00:58: דיווח ברויטרס: על פי גורמים פלשתינים, חמושים מחמולות ופלגים בכזה החלו לספק אבטחה לשיירות סיוע בעזה.

23:45: חיל האוויר של צבא ארה"ב הודיע כי ערך ניסוי מוצלח של נשק היפר-סוני, כך דווח ברויטרס.

23:18: דיווחים בסוריה: בתקיפה במזרח סוריה נהרגו אנשי מיליציות, כולל מפקד בחיזבאללה. (שחר קליימן)

23:07: יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, בתגובה להחלטה הקנדית על השעיית מכירת אמצעי הלחימה לישראל: "החלטתה של קנדה שגויה, מזיקה ומסוכנת. זה אינו משנה את העובדה שאנחנו חוזים בהתרסקות של יחסי החוץ של ישראל בגלל ממשלה רעה ורשלנית שמנהלת את זה איום ונורא". (שירית אביטן כהן)

23:02: המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח על פיצוצים בעיר אל-מיאדין במזרח סוריה, במקביל לטיסות של כטב"מ לא מזוהים. (שחר קליימן)

22:54: בבית הלבן מבקשים חלופה לפעולה ברפיח: בישראל רוצים לוודא הזרמת נשק אמריקני. לידיעה המלאה. (שירית אביטן כהן)

22:44: פרסום ראשון: מתי יחזרו התושבים לצפון? - היערכות להארכת הפינוי - הרבה מעבר לצפוי. לידיעה המלאה. (שירית אביטן כהן)

ועדת החינוך בכנסת בדיון לקראת חזרת הלימודים ביישובי העוטף // ערוץ הכנסת

22:41: מקורות ל"אל־חדת'": "מפקדה של המיליציות האיראניות הותקפה בעיר אל-מיאדין במזרח סוריה". (שחר קליימן)

22:38: גורם מדיני על נסיעת גלנט: שר הביטחון הוזמן לוושינגטון לבקשת גנץ. לידיעה המלאה(שירית אביטן כהן)

גלנט ללוחמי ימ״ס איו״ש: ״עשינו צעד נוסף למיטוט חמאס - המקום שהיה הבטוח ביותר עבור המחבלים הפך תוך דקות למלכודת מוות" // שחר יורמן

22:36: מקורות פלשתיניים: חוסל מוחמד סלאח א-דרווי, סגן ראש בית הדין העליון בחמאס. (שחר קליימן)

מוחמד סלאח א-דרווי, סגן ראש ביה"ד העליון בחמאס, צילום: רשתות ערביות

22:35: יו"ר ידידות ישראל-קנדה, ח"כ דן אילוז, שלח מכתב חריף לשרת החוץ הקנדית, מלאני ג'ולי, בעבקבות החלטתה להפסיק את ייצוא הנשק. הוא העלה חשש מפני תקדים חמור: "איתות מסוכן לעולם שקנדה מוכנה להדוף בעלת ברית דמוקרטית לטובת פיוס גורמים רדיקליים". (שירית אביטן כהן)

22:18: גורם מדיני: גלנט הוזמן לפגישה עם מקבילו לבקשת גנץ בזמן שביקר בבית הלבן. לידיעה המלאה. (שירית אביטן כהן)

22:01: שרת החוץ הקנדית, מלאני ג'ולי, הנחתה על הפסקת ייצוא הנשק לישראל. למרות שלא הוגשו בקשות ישראליות לרכש נשק מקנדה, אך שרת החוץ הכריעה כי גם בקשות עתידיות, אם יהיו, ייענו בשלילה.שר החוץ, ישראל כ"ץ אמר: "ההיסטוריה תשפוט אתכם לחומרה". לידיעה המלאה(דור מלול, דוד ברון ושירית אביטן כהן)

שרת החוץ הקנדית, מלאני ג'ולי, צילום: איי.פי

21:31: בהמשך למטרה האווירית שנפלה צפונית לעיר אילת שלשום בלילה, טיל שיוט שהגיע מכיוון ים סוף נפל בשטח פתוח במרחב. המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות חיל האוויר. אין נפגעים ולא נגרם נזק, האירוע מתוחקר. לידיעה המלאה. (לילך שובל ורונית זילברשטיין)

תיעוד מנפילת טיל השיוט החות'י מצפון לאילת, צילום: ללא

21:02: לראשונה מאז החלה המחמה, שר הביטחון גלנט יטוס בשבוע הבא לארה"ב, פרטי הנסיעה הסופיים טרם נחתמו. לידיעה המלאה. (שירית כהן אביטן)

גלנט עם לוחמי הימ"ס, צילום: דובר צה"ל

20:55: מנהיג חמאס אסמאעיל הניה: "מה שישראל עושה בביה"ח שיפאא' מראה שהיא נלחמת בהשבת החיים לרצועת עזה. הפגיעה בקצינים, בפעילי המשטרה ובמנגנוני הממשל ברצועה מצביעה על ניסיונה לזרוע כאוס ולהמשיך בשפיכות הדמים. כמו כן, זה משקף את המאמץ של מנהיגי הכיבוש להרוס את המשא ומתן שמתנהל בדוחה". (דנה בן שמעון)

20:20: קבינט המלחמה מתכנס לדון על סבב השיחות הראשון בקטאר, בדיון יועלו פרטי המשא ומתן בנוגע לעסקת שחרור החטופים.

20:00: לוחמי צה"ל ממשיכים להעמיק את הפשיטה בבית החולים שיפאא', הם עצרו כ-300 חשודים בטרור, מהם עשרות מחבלים, שהועברו לחקירת אנשי יחידת 504. כמו כן, הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים שהוסתרו בחסות ציוד רפואי. לידיעה המלאה. (לילך שובל)

תיעוד ממציאת אמל"ח בלשכה הסמוכה למנהל בית החולים שיפאא' // דובר צה"ל

19:20: לשכת ראש הממשלה הודיעה כי לטובת המשך הלחימה ובעקבות בקשת נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן, ראש הממשלה נתניהו ישגר לארה״ב את השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ואת ראש המל״ל צחי הנגבי. למשלחת יתלווה נציג מתפ״ש". 

18:39: כתוצאה משיגורים למרחב מנרה, שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. 

כמו כן, בצה"ל הודיעו כי לפני זמן קצר מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, מיס אל ג'בל ואל עדייסא. תשתיות טרור נוספות של הארגון הותקפו במרחב א-נקורה ובמרחב ובכפר כילא.

במהלך היום, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל במספר מרחבים. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. כמו כן, מטרה אווירית חשודה חצתה משטח לבנון לשטח ישראל במרחב שושן ויורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. (לילך שובל)

18:19:לאחר שיחת נתניהו-ביידן: הבית הלבן הודיע כי הפגישה בנוגע לרפיח תיערך כנראה בשבוע הבא.

17:59: דיווחים בעזה: חוסל אחראי משטרת חמאס בנוסרייאת, אבו א-נור אל-ביומי יחד עם שלושה אנשים נוספים. רכבם הושמד לחלוטין בתקיפה אווירית. לידיעה המלאה

חיסול מפקד משטרת חמאס בנוסיראת || רשתות ערביות

17:35: אזעקות בזרעית שבגליל המערבי. 

17:13: 15 שיגורים בשני המטחים לעבר רכס רמים. (עידן אבני)

17:00: חטיבה מרחבית חדשה: חטיבה מרחבית ׳ההרים׳ בגבול סוריה-לבנון.

כחלק מהתאמת המענה המבצעי בגבול הצפון ובהתאם להערכת המצב, הוקמה חטיבה מרחבית חדשה בגבול סוריה-לבנון, חטיבת ׳ההרים׳, שתפעל תחת אוגדה 210 ותגן בגזרת הר החרמון והר דב. חטיבה זו תחליף את חטיבת "החרמון" (810). אלוף-משנה לירון אפלמן מונה למפקד החטיבה. חטיבת "ההרים" תחל את פעילותה בשבועות הקרובים ותתמחה בלחימה בתוואי שטח סבוך ובלוחמה הררית במרחב ההרים, הר החרמון והר דב.

מדברי מפקד אוגדה 210, תת-אלוף ציון רצון: ״הקמת החטיבה תיתן מענה מבצעי איכותי ותאפשר את המוכנות להגנה ולהתקפה במגוון התרחישים התואמים את תוואי השטח והאויב במרחב, בשתי החזיתות במקביל - לבנון וסוריה״. (לילך שובל)

לוחמי החטיבה החדשה, צילום: דובר צה"ל

16:31: דיווח ראשוני: מחבל נוטרל על ידי לוחמי צה"ל בחורשת עוז וגאו"ן סמוך לצומת גוש עציון. (חנן גרינווד)

16:00: ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי נפגש אתמול עם ראש ממשלת עיראק מוחמד שיאע א-סודאני כחלק מביקור שנועד לסייע למדינה להקים תוכנית גרעין אזרחית.

בעקבות כך, ראש הממשלה העיראקי צוטט היום באומרו כי ארצו "נחושה להשיב לעצמה את מעמדה בזירה הבינלאומית/ עיראק היתה מהמדינות הראשונות ששאפו להצטרף לסבא"א ולהתחייב לחוזים של בהקמת מפעלים גרעיניים למטרות שלום. האנרגיה הגרעינית צריכה להוות מקור לשגשוג ולא לנשק קטלני", אמר א-סודאני. (שחר קליימן)

15:55: אזרחים עזתים ברפיח: "אנחנו לא רוצים ששלטון חמאס יחזור לעולם - בין אם כשליט מוחלט או אפילו כחלק מממשלה שלאחר המלחמה". (שחר קליימן)

15:45: הירי נמשך: שוב אזעקות במנרה.

15:44: ראש עיריית שדרות אלון דוידי נגד ראש הממשלה נתניהו: "פעם הייתה לי איתו שיחה והוא אמר לי על דמות אחרת בפוליטיקה שהלכתי איתה שהוא לא אמין. אני אומר לראש הממשלה - תקיים מה שהבטחת. הוא צריך להגיע לשדרות ולעוטף ולהגיד לתושבים את האמת. קודם כל שהם הגיבורים והציוניים הכי גדולים, הם אלה שעומדים בחזית במשך שנים." לידיעה המלאה

"שראש הממשלה יקיים את מה שהבטיח" דוידי, צילום: לירון מולדובן - מקור ראשון

15:38: הירי לגליל העליון: כמה נפילות בשטחים פתוחים ברכס רמים. (עידן אבני)

15:36: לשכת ראש הממשלה: "ראש הממשלה נתניהו לא אישר שום פיילוט בעניין הכנסת עובדים פלשתינים לישראל. להפך, ראש הממשלה נתניהו הוא זה שקידם השבוע הבאת עובדים זרים מחו״ל. בעניין העובדים הפלשתינים, לבקשת גורמי הביטחון לפיילוט מוגבל, ראש הממשלה נתניהו אמר שהדבר יוצג לדיון ראשוני בפני הקבינט". 

15:32: דיווח לבנוני: ראש יחידת הקישור והתיאום של חיזבאללה, וואפיק סאפא, המריא לאיחוד אמירויות במטוס פרטי. עוד דווח כי הבכיר בחיזבאללה לווה ע״י שני אנשים בטיסה שיצאה אתמול. (שחר קליימן)

15:30: לראשונה היום: אזעקות במנרה שבגליל העליון. 

15:20: ראש מחלקת הקשרים הבינלאומיים בחמאס, מוסא אבו מרזוק, נפגש אמש במשרדו בדוחא עם שליח האו"ם למזה"ת תור ונסלנד ודן עימו על המלחמה בעזה. כמו כן השניים שוחחו בנוגע למשא ומתן על עסקת חטופים והפסקת אש המתנהל כרגע בקטאר. (שחר קליימן)

15:18: נתניהו בוועידת חוץ וביטחון של הכנסת: "אנחנו כבר נלחמים למעלה מחמישה חודשים, זה זמן שיא בתולדות מלחמות ישראל, חוץ ממלחמת העצמאות. אנחנו כמובן נתונים ללחץ בינלאומי הולך וגובר שאנחנו הודפים אותו על מנת להשלים את מטרות המלחמה. מטרות המלחמה, אני מזכיר בקיצור נמרץ, זה בעצם הריסה או חיסול היכולות הצבאיות והממשליות של החמאס, שחרור כל חטופינו ולהבטיח שעזה לא תהווה יותר איום לישראל".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "כדי לעשות את זה, אנחנו צריכים להשלים את החיסול הצבאי של החמאס. אין לזה תחליף, אי אפשר ללכת מסביב לזה, אי אפשר להגיד ׳נשמיד 80% מהחמאס׳, ׳נשמיד 20%׳, כי ה-20% האלה יתארגנו בחזרה ויכבשו בחזרה את הרצועה, וכמובן יהוו איום מחודש על ישראל, וכמובן שזה יהיה גם ניצחון לציר הרחב יותר שמאיים עלינו - הציר האיראני". 

ראש הממשלה נתניהו בוועדת החוץ והביטחון: "הודפים לחץ בינ"ל" || וידאו: רועי אברהם / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

15:15: לפני זמן קצר, זיהתה תצפיתנית מיחידה 869 פעיל של ארגון הטרור חיזבאללה בתוך עמדת תצפית השייכת לארגון במרחב מרווחין. תוך זמן קצר, בשילוב גורמי אש ואוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה בו שהה הפעיל. מוקדם יותר היום, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב אל עדייסא, בו שהו פעילים של הארגון. אמש הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב עייתא א-שעב. (לילך שובל)

תיעוד מתקיפת המבנה במרחב מרווחין || דובר צה"ל

15:00: פעילות בעשרות יעדי טרור, כולל בניינים רבי קומות: לוחמי מגלן ואגוז מעוצבת הקומנדו השלימו פעילות של יותר משבוע בשכונת "חמד" שבעזה. לוחמי היחידה פשטו על מבנה טרור ששימש את סגן מפקד גדוד בחטיבת חאן יונס, אחמד כלאב ואיתרו אמצעי לחימה רבים. לידיעה המלאה

פעילות אגוז ומגלן בשכונת "חמד", צילום: דובר צה"ל

14:40: צה"ל חושף עדויות המצביעות על כך שחיזבאללה ותנועת עמל השתמשו באמבולנס צהוב בכפר כילא בדרום לבנון, הנושא סמל לכפר ושייך לעמותת "רשות הבריאות האסלאמית", למטרות טרור. האמבולנס מופעל על ידי קבוצת שיט, בראשות חסן מוחמד שיט, המנהל גם את השלטון המקומי בכפר הידוע כמעוז חיזבאללה. חיזבאללה משתמש באמבולנסים בדרום לבנון לביצוע פעילות טרור ומשתמש בארגונים רפואיים ככיסוי עבורם. לידיעה המלאה

חיזבאללה משתמש באמבולנס למטרות טרור, צילום: דובר צה"ל בערבית

14:36: דובר החות'ים טוען: שיגרנו טילי שיוט לעבר מטרות באזור אילת. כמו כן טען הדובר התימני כי הם שיגרו טילים לעבר הספינה האמריקנית Mado בים האדום. (שחר קליימן)

13:48: כוחות צה״ל שב״כ ומג״ב עצרו הלילה תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון; בבלאטה שבשכם הושמדו מטענים שיועדו לפגוע בכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,500 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 1,500 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

13:36: נתניהו בוועדת חוץ ובטחון: חשבנו שזה יקח יותר זמן בעזה בינתיים אנחנו מקדימים את לוח הזמנים. נתניהו דיבר עם חברי הוועדה גם על העסקה ואמר: אי אפשר כולם תמורת כולם ולכן מנסים לשחרר את מי שאפשר. מה שנמצא על השולחן: 40 יום להפסקת אש בתמורה ל-40 חטופים. לידיעה המלאה

ביידן ונתניהו. "האמריקנים מאשימים אותי שאני שבוי בידי הקיצונים", צילום: אי-פי-ופלאש

13:18: ראש המוסד דדי ברנע שב לישראל, בעוד צוותי עבודה בכירים נותרו בקטאר להמשך המגעים במשא ומתן להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים. הצוותים יעבירו הערב, עדכונים לקבינט המלחמה מהתקדמות השיחות. כפי שציין אתמול דובר הבית הלבן, אכן תצא משלחת ישראלית לבית הלבן לפני שישראל תכנס למבצע כלשהו ברפיח.

13:11: ארה"ב הודיעה ללבנון כי אין ביכולתה למנוע מלחמה, כך דיווח הערוץ הסעודי "אל־חדת'" מפי מקורותיו. על פי הפרסום, יש רצון אירופי-אמריקני לסייע לצבא הלבנוני מבחינה כלכלית, אך עדיין ממתינים לתוכנית מקיפה בנושא. כמו כן לפי הדיווח, יש חוסר תיאום בעמדות של ארה"ב וצרפת.

חיסול מחבל חמאס בלבנון, צילום: דובר צה"ל

בה בעת, ברשת הסעודית "אל-ערביה" דווח כי מפקד צבא ארה"ב אישר כי היא מוכנה לממן את הצבא הלבנוני. על פי הפרסום, ארה"ב הודיעה ללבנון כי היא מוכנה לתת לה חסות לתשתית הצבאית בדרום לבנון במסגרת הסדר באזור. כמו כן, דווח כי האמריקנים דרשו מהלבנונים לפרוס כוחות גדולים של הצבא הלבנוני לאורך הגבול.

13:09: גם היום נמשכת פעילות כוחות צה״ל ושב״כ, כוחות שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 בהובלת אוגדה 162, במרחב בית החולים שיפאא׳. הלוחמים מחסלים מחבלים בקרבות פנים מול פנים ומאתרים אמצעי לחימה במרחב, תוך מניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי.

עד כה במהלך הפעילות בבית החולים, חיסלו הלוחמים מעל ל-50 מחבלים ועצרו בשטח כ-180 חשודים. במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במהלך היממה האחרונה, הלוחמים חיסלו מספר מחבלים במרחב. באחת הפעילויות, זיהו הלוחמים מחבל יורה לעברם ובתוך דקות ספורות סגרו עליו מעגל יחד עם כוח הטנקים של הגדוד וכן חיסלו אותו. צפו בתיעוד הפעילות

חוסלו מעל ל-50 מחבלים ונעצרו כ-180 חשודים, צילום: דובר צה"ל

12:39: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בוועידת "מקור ראשון" ומכון תכלית למדיניות ישראלית בשדרות: "אנחנו עומדים בפני אתגרים ביטחוניים אדירים בעשור הקרוב, ולכן עלינו למצוא דרך משותפת של הוגנות לאומית, שבה כולם תורמים, כולם זכאים לזכויות שוות, וכולם חלק מהחברה, גם החברה החרדית, וגם החברה הערבית".

"המצב שבו בזכות לשרת את המדינה, לוקחים חלק רק מחצית מבני 18 במחזור, בלתי אפשרי יותר נוכח האתגר הביטחוני שבפנינו. המחשבה שאפשר לוותר על צבא העם קרסה ב-7 באוקטובר. לא נוכל להשלים עִם 'צבא חצי העם'. המצב הוא לא כפי שהיה לפני חצי שנה, צה"ל חייב עוד חיילים, החברה הישראלית נחושה לעמוד ולנצח ביחד את אויביה. הגיעה העת שרוב החרדים יתגייסו למאמץ הצבאי הלאומי, כמו כל קבוצות האוכלוסייה. אם נוותר עכשיו על מתווה שירות ישראלי חדש, נפגע בביטחון המדינה, ונפספס הזדמנות לפתור סוגיה שקורעת את החברה". 

עוד הוסיף גנץ: "הרצון שלנו הוא להגיע להסכמות, אבל ההסכמות חייבות להביא פתרון לאתגר הביטחוני, החברתי והלאומי, ולא פתרון לאתגר פוליטי. הן חייבות לקדם פתרון לגיוס, ולא פטור מגיוס. זו שעת רצון ושעת מנהיגות. אין לנו זכות מוסרית ואין לנו פריבילגיה ביטחונית להחמיץ אותה".

12:21: הותר לפרסום: רס״ב (מיל׳) סבסטיאן איון בן 51, מראש העין, מפקד בחפ״ק מח״ט 401, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

12:12: דובר משרד החוץ של קטאר: "אנחנו לא קרובים לעסקת הפסקת אש בעזה, אבל נשארים מלאי תקווה. קטאר מחזיקה באופטימיות זהירה לגבי שיחות הפסקת האש בעזה. המו"מ על פרטיו הטכניים של ההסכם נמשך". עוד ציין הדובר, כי "מבצע ישראלי ברפיח יגרום לחורבן וזוועות שלא נראו בסכסוך".

11:28: מקורות פלשתיניים: מפקד של חמאס בצפון רצועת עזה בשם ראד אל-בנא חוסל בתקיפה בצפון רצועת עזה. אל-בנא היה בדרגה מקבילה לסגן אלוף. לפי הדיווחים הוא היה מעורב בחלוקת האספקה ההומניטארית ברצועת עזה.

ראד אל-בנא. בכיר חמאס שחוסל על ידי צה"ל, צילום: רשתות ערביות

11:14: משרד הבריאות של חמאס בעזה דיווח כי מתחילת המלחמה נהרגו 31,819 פלשתינים ברצועת עזה. עוד 73,934 עזתים נפצעו. לפי הערכות צה"ל, לפחות 13 אלף מהם מחבלים בארגוני טרור.

11:00: הנשיא הרצוג בוועידת "מקור ראשון" ומכון תכלית למדיניות ישראלית בשדרות: על הלכידות בעם: "מתקפת חמאס פגעה בחברה הישראלית בשעה קשה מאוד לאחר שנה של מאבק פנימי בלתי נסבל, קשה וכואב. בחודשים שקדמו למתקפת החמאס התרעתי שוב ושוב בידיעה שאני קורא בדאגה את דוחות המודיעין ובהם דיווחים על אויבינו שפשוט צופים בנו בחיכוך ידיים ובהנאה, מתמוגגים ממלחמת האחים שהתפתחה בתוכנו. אני שאלתי האם יש תמרור הזהרה גדול מזה? הרי מדינה מאוימת, הוספתי, כמו ישראל לא יכולה להרשות לעצמה חברה שסועה ומקוטבת. לצערי, ככל שאנחנו מתרחקים מהשבעה באוקטובר יש כאלה שמתעקשים להחזיר אותנו למחלוקות של השישה באוקטובר". לידיעה המלאה

נאום הנשיא הרצוג בוועידת מקור ראשון ומכון תכלית, צילום: לירון מולדובן

09:43: לפי האופוזיציה הסורית, הלילה (בין שני לשלישי) הותקפו מחסני נשק של חיזבאללה באזור דמשק והמיליציות האיראניות שהושמדו. עוד דווח כי פרצה אש בזירות התקיפה ויש מידע על הרוגים ופצועים.

8:05: העיתון הלבנוני "אל-אחבר" דיווח כי פאיק אל מבחוח, מפקד במנגנון הביטחון הפנימי של חמאס שחוסל על ידי צה"ל, הגיע להסכם עם האו"ם על חלוקת הסיוע ברצועת עזה.

פאאיק אל מבחוח. חוסל בעזה, צילום: רשתות ערביות

בעיתון נטען, בכתבה גדולה שהוקדשה לחיסולו של אל מבחוח תחת הכותרת "השהיד שישראל חיסלה על מנת להנציח את הכאוס", כי אל מבחוח נפגש עם נציגי האו"ם, ראשי החמולות וסוחרים גדולים ברצועה לפני כשלושה ימים והגיע להסדר שאפשר כניסת סיוע לצפון רצועת עזה.

07:48: שר החוץ המצרי סאמח שוקרי: העבודה והמאמצים יימשכו עד שתושג הפסקת אש קבועה בעזה.

07:46: דיווח ב-CNN: ישראל תשיב לעזה קבוצה של 22 חולים פלשתינים שטופלו בבתי חולים בירושלים. הקבוצה כוללת 22 חמישה תינוקות שזה עתה נולדו ואמהותיהם, חולי סרטן שנמצאים כעת בהפוגה, וכמה מלווים שליוו אותם, לדברי גורמים בבית החולים. כולם קיבלו אישור מהרשויות בישראל להכנס תלתחומי המדינה לצורך טיפול רפואי מתקדם - רובם לפני פרוץ המלחמה בשביעי באוקטובר. 

07:36: דיווח: מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, יגיע לפגישות בסעודיה ובמצרים כדי לדון במאמצים להגיע להסכם הפסקת אש מיידי בין ישראל לחמאס. העסקה תבטיח את שחרור החטופים מידי חמאס.

7:32: ביידן על שיחתו עם ראש הממשלה נתניהו: "שוחחתי היום שוב עם ראש הממשלה נתניהו בנוגע להתפתחויות האחרונות בישראל ובעזה. המשכתי לאשר שלישראל יש זכות לרדוף אחרי חמאס, קבוצת מחבלים שאחראית לטבח הנורא ביותר בעם היהודי מאז השואה. חזרתי על הצורך בהפסקת אש מיידית כחלק מעסקה לשחרור בני ערובה, שנמשכת מספר שבועות, כדי שנוכל להחזיר בני ערובה הביתה ולהעניק סיוע לאזרחים בעזה. ביקשתי מראש הממשלה לשלוח צוות לוושינגטון לדון בדרכים לכוון את חמאס ללא מבצע קרקעי גדול ברפיח".

04:30: הצעת ההחלטה של הפרלמנט הקנדי להכיר באופן חד צדדי במדינה פלשתינית לא קודמה. בתוך כך קודמה הצעת החלטה ׳מרוככת׳ של הליברלים ובמרכזה קריאה לפעול במשותף עם הקהילה הבינלאומית ל׳שלום צודק ומתמשך׳ שבסופו תוקם מדינה פלשתינית. התיקון להצעה קיבל את תמיכת ׳מפלגת הדמוקרטים החדשה׳ שעמדה מאחוזי היוזמה המקורית והחד צדדית להכיר במדינה פלשתינית. (דור מלול)

03:25: צבא ארה"ב: השמדנו שבעה טילים נגד ספינות ושלושה כלי טיס בלתי מאוישים באזורים שבשליטת החות'ים בתימן. 

02:12: דיווח: חמאס שקל להקפיא את המו"מ אחרי המבצע בשיפאא'. (שחר קליימן)

01:48: דיווחים בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד תקיפה באזור דמשק. על פי מקורות סוריים, מדובר בתקיפה ישראלית נגד מטרות צבאיות בעיירות יברוד ואל-קטיפה שקרובות לאזור דמשק. מדובר בתקיפה שנייה ברציפות בתוך יומיים.(שחר קליימן)

ההתקפה הלילית על סוריה. מיוחסת לישראל, צילום: רשתות

01:05: דובר משרד הבריאות של חמאס, אשרף אל-קודרה, מופיע ברשימת היוצאים למצרים ממעבר רפיח, וצפוי לעזוב את הרצועה. (שחר קליימן)

00:14: מקורות פלשתיניים מדווחים על סדרת תקיפות של מטוסי קרב ברפיח. עוד דווח על כמה מחוסלים בהפצצות של חיל האוויר בעיר עזה. (שחר קליימן)

23:39: ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שוחח בטלפון עם השר בני גנץ. טרודו שב וגינה את מתקפת חמאס והביע דאגה מהכניסה המתוכננת של ישראל לעיר רפיח ומההשלכות ההומניטריות על האזרחים באזור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר