אמבולנס כמסווה לטרור: צה"ל חשף - כך חיזבאללה משתמשים ברכבי הצלה לצורך טרור

דובר צה"ל בערבית חשף כי מחבלי חיזבאללה ואמל השתמשו באמבולנסים כדי להעביר מחבלים בין מקומות עליהם צופה צה"ל • אדרעי כתב: "מניתוח דפוס הפעילות - הם הסתובבו בצורה חריגה בין אתרי טרור, גם כשלא היה צורך בהובלת נפגעים"

צה"ל חשף: מחבלי חיזבאללה משתמשים באמבולנסים לצורך טרור. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פרסם היום (שלישי) בחשבון ה-X שלו עדויות המצביעות על כך שחיזבאללה ואמל (תנועה בלבנון) משתמשים באמבולנס צהוב בכפר כילא בדרום לבנון, הנושא סמל מיוחד ומזוהה עם"רשות הבריאות האיסלאמית" למטרות טרור.

לפי ההערכות, רכבי האמבולנס שימשו את חיזבאללה ואמל לטובת העברת פעילים בין מקומות בשטחים עליהם צופים כוחות צה"ל. כמו כן, לטובת העברת אמצעי לחימה או ציוד לפעילות טרור. בנוסף, שני פעילים שהפעילו את האמבולנס בכילא, מוסא ומחמד שית, הוכרו על ידי חיזבאללה לאחר מותם בחודש ינואר, כפעילים צבאיים של הארגון.

"מניתוח דפוס הפעילות של האמבולנס, הוא הסתובב בצורה חריגה בין אתרי חיזבאללה אחרי תקיפה שלהם, גם כשלא היה צורך בהובלת נפגעים וגם זמן רב אחרי התקיפה", הסביר אדרעי.

פעילים שהפעילו את האמבולנסים, צילום: דובר צה"ל

בפרסום נכתב כי לפי הערכות אמבולנסים משמשים את חיזבאללה ואמל להסעת פעילים בין מקומות שונים ומשמשים להעברת אמצעי לחימה או ציוד לפעולות טרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר