גורם מדיני: גלנט הוזמן לפגישה עם מקבילו האמריקני לבקשת גנץ בזמן שביקר בבית הלבן

שר הביטחון אמור לצאת ביום ראשון הקרוב לפגישות בוושינגטון • הוא ייפגש עם שר ההגנה האמריקני כדי לדון בסוגיית הסיוע הביטחוני • בניגוד למסע של גנץ לארה"ב, הפעם נתניהו לא מערים על חברי הממשלה קשיים לפני הנסיעה

גלנט: ״עשינו צעד נוסף למיטוט חמאס" // שחר יורמן

שר הביטחון יואב גלנט צפוי להמריא לוושינגטון בתחילת שבוע הבא לסדרת פגישות ביטחוניות-מדיניות. הלילה (בין שלישי לרביעי) גורם בפטנגון אישר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מזכיר ההגנה לויד אוסטין אכן צפוי להיפגש עם גלנט בשבוע הבא.

בקרבת גלנט אומרים כי מגעים על נסיעה מהסוג הזה מתקיימים מזה זמן רב, אולם טרם נסגרו הפרטים הסופיים. עם זאת, על פי גורם מדיני, גלנט הוזמן לפגישה עם מקבילו האמריקני רק משום שהשר בני גנץ ביקש זאת המאמריקנים בזמן שביקר בבית הלבן בתחילת החודש.

ימריא לוושינגטון - שר הביטחון יואב גלנט. (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

גורמים במערכת הפוליטית מוסרים כי גלנט צפוי להיפגש עם לויד אוסטן, שר ההגנה האמריקני, וידון אתו בסוגיית הסיוע הביטחוני חימושים ובנושאים מרכזיים נוספים.

בניגוד למתיחות הרבה סביב המסע המדיני של בני גנץ לארה"ב, בתחילת מרץ, הפעם נדמה שנתניהו החליט שלא לפתוח ב"מלחמה" בנושא זה, כנראה משום שמדובר בנסיעה חשובה מבחינה ביטחונית. עם זאת, במערכת הפוליטית יש מי שטוענים כי נתניהו בסך הכל בוחר את המלחמות שלו בתוך הקואליציה ולכן מאפשר שהנסיעה הזאת לא תהפוך למוקש פוליטי.

גנץ בכינוס השנתי של ״ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה", צילום: אורן בן חקון

כזכור, במקביל לנסיעה של גלנט לוושינגטון, ראש הממשלה נתניהו ישגר לארה״ב צוות בכירים בראשות השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל״ל צחי הנגבי. למשלחת יתלווה נציג מתפ״ש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר