נאום הנשיא הרצוג בוועידת מקור ראשון ומכון תכלית. צילום: לירון מולדובן

הנשיא הרצוג: "יש מי שמתעקשים להחזיר אותנו למחלוקות של 6.10"

הנשיא דיבר בוועידת מקור ראשון • "בחודשים שקדמו למתקפת החמאס התרעתי שוב ושוב בידיעה שאני קורא בדאגה את דוחות המודיעין ובהם דיווחים על אויבינו שפשוט צופים בנו בחיכוך ידיים ובהנאה, מתמוגגים ממלחמת האחים שהתפתחה בתוכנו" • כמו כן, קרא להקים מנהלת תקומה - גם ליישובי הצפון

"יש מי שמתעקש להחזיר אותנו למחלוקות של 6 באוקטובר": כך אמר היום (שלישי) הנשיא יצחק הרצוג בוועידת מקור ראשון ומכון תכלית שנערכת בשדרות. 

הרצוג התייחס ללכידות בעם: "מתקפת חמאס פגעה בחברה הישראלית בשעה קשה מאוד לאחר שנה של מאבק פנימי בלתי נסבל, קשה וכואב. בחודשים שקדמו למתקפת החמאס התרעתי שוב ושוב בידיעה שאני קורא בדאגה את דוחות המודיעין ובהם דיווחים על אויבינו שפשוט צופים בנו בחיכוך ידיים ובהנאה, מתמוגגים ממלחמת האחים שהתפתחה בתוכנו".

הרצוג כזכור הוביל שיחות למציאת פשרה ברפורמה המשפטית, שנערכו במשכנו.

הנשיא הוסיף: "אני שאלתי האם יש תמרור אזהרה גדול מזה? הרי מדינה מאוימת, הוספתי, כמו ישראל לא יכולה להרשות לעצמה חברה שסועה ומקוטבת. לצערי, ככל שאנחנו מתרחקים מהשבעה באוקטובר יש כאלה שמתעקשים להחזיר אותנו למחלוקות של השישה באוקטובר, וכמי שפוגש את כל העם בשדרותיו השונות את כל פניה של החברה הישראלית אני קובע באופן חד משמעי - העם לא מוכן לחזור לשיח של השישה באוקטובר, העם רוצה יחד, העם רוצה לכידות, העם רוצה לקום מתוך השבר".

בנוסף, קרא הרצוג להקים מנהלת תקומה לצפון: "שיקום הנגב המערבי הוא אחד האתגרים החשובים ביותר של מדינת ישראל בעת הזו. זה נכון לשדרות, על הצרכים הייחודיים שלה, ונכון כמובן לכלל המושבים, הערים והקיבוצים והיישובים בכל האזור. מנהלת תקומה וצוותה מקצועי, עמלים במלאכות ובמלאכה החשובה הזאת, יום יום, שעה שעה, ואני וכולנו מודים להם מעומק הלב. אני מכאן מוציא קריאה שתקום מנהלת תקומה מיוחדת לצפון אותו דבר בדיוק כפי שאנחנו רואים בדרום צריך לראות בצפון ולאפשר תהליך הדרגתי ברגע שניתן יהיה לחזרה לישובים בצפון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו