עוד לפני שהסתיימה השנה: הממשלה נערכת לפתיחת שנת הלימודים ביישובים אליהם פונו המפונים מהצפון

כבר כמה ימים שמתנהלים דיונים בין ראשי הערים והמועצות לבין משרדו של נתניהו • עוד דובר כי השהייה של התושבים במלונות תוארך גם מעבר לחודש יולי • משרד רה"מ: "נערכים לכל תרחיש"

ועדת החינוך בכנסת בדיון לקראת חזרת הלימודים ביישובי העוטף // ערוץ הכנסת

משרד ראש הממשלה מקיים שיח בימים האחרונים עם ראשי הרשויות בצפון כי שנת הלימודים הבאה לא תיפתח ב-1 בספטמבר ביישובי הצפון, אל ביישובים אליהם פונו התושבים, וכי השהייה של התושבים במלונות תוארך גם מעבר לחודש יולי. 

 

השיח עם ראשי הרשויות מתקיים מזה כמה ימים, כך נודע ל"ישראל היום", זאת כדי להיערך כלכלית לנושא הלימודים ולצורך בתקצוב מוגבר לצורך המשך השהייה ואירוח התושבים מחוץ ליישובים לזמן ממושך יותר.

אם שנת הלימודים אכן לא תפתח בצפון בספטמבר כתוצאה מאילוצים ביטחוניים, יידרשו מענים תקציביים משמעותיים. השיח על האפשרות להארכת השהות מחוץ ליישובים כאמור, כבר קורה עם ראשי היישובים, אך לא ברור מה עומד מאחוריו בהיבט הביטחוני הרחב.

יחזרו ללימודים (אילוסטרציה), צילום: יהושע יוסף

מי שאמון על הטיפול בצפון ובמפונים הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, שהופקד על הנושא על ידי ראש הממשלה בשבועות האחרונים לאחר שהוחלט לא למנות פרויקטור נפרד לצפון.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "בהתאם להנחיית ראש הממשלה אנו נערכים לכל תרחיש על פי הנחיות גורמי הביטחון ובתיאום עם ראשי הרשויות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר