16 החטופים ששוחררו בפעימה השישית בשטח ישראל; שעות לפני סיום ההפוגה - קבינט המלחמה התכנס

אחרי עיכוב, 10 החטופים הישראלים ו-4 החטופים התאילנדים נמצאים בשטח ישראל • ילנה טרופנוב ואמה אירנה טאטי הגיעו כבר לבית החולים שיבא • בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: "המאמצים להארכת ההודנה לא הבשילו עד עכשיו" • נתניהו, גלנט והלוי מיישרים קו: "נחזור ללחימה"

גלי טרשצ'נסקי ורז בן עמי יורדות מרכב הצלב האדום // צילום: חשבון ה-X של אל-קהירה

מלחמת חרבות ברזל - היום ה-54: לאחר עיכוב בפעימה השישית של שחרור החטופים מעזה, 10 מהם הועברו לידי הצלב האדום. בנוסף, נכון לעכשיו אין עדיין הסכם להארכת הפסקת האש הזמנית. בקטאר אומרים כי "המגעים מתקדמים לשחרור חטופים גברים מעזה". 

הסיפורים של משוחררי הפעימה השישית

רעיה רותם

איתי רגב

אופיר אנגל

רז בן עמי 

ירדן רומן גת

ליאם אור

אירנה וילנה טאטי

עמית שני

גלי טרשצ'נסקי

ליאת אצילי

מורן סטלה ינאי

כל העדכונים

23:39: תגובת משפחת ינאי לאחר שחרורה של מורן: רגע של הודיה, אנחנו נושמים לרווחה. מורן שלנו פה לידנו וכעת, היא סופסוף, עטופה ומוגנת. לאחר 54 ימים שהיו סיוט, מלאי כאב וחוסר אונים, הנה הגיע רגע של חסד שזכינו לו ואנו מלאי תודה. תודה לכולכם, אנשים יקרים ומדהימים. זכינו בכם ובתמיכתכם בתקופה הקשה והנוראית הזו שעוברת על כולם, התמיכה והחיבוק שלכם היו עבורנו אור גדול בכל יום ויום. תודה, פשוט תודה.

"כחלק בלתי נפרד ממשפחות החטופים נמשיך ללוות ולתמוך במשפחות של אלו שנותרו מאחור, עד לחזרת כולם. עבודה רבה עוד לפנינו, נמשיך עד שכולם יחזרו ואף לא אחד, יישאר מאחור".

גלי טרשצ'נסקי ורז בן עמי יורדות מרכב הצלב האדום, צילום: ללא

23:13: משרד החוץ הקטארי הודיע כי בין המשוחררים הישראלים חמישה קטינים ועוד חמש נשים. בין אלו בעלי האזרחות הכפולה: אחד בעל אזרחות הולנדית, שלושה בעלי אזרחות גרמנית ואחד בעל אזרחות אמריקנית.

23:05: משרד הבריאות מעדכן על הגעת שתי המשוחררות מעזה, אירנה טאטי ובתה ילנה טרופנוב, למרכז הרפואי שיבא. 

22:55: אחרי המתנה ארוכה, גורם ישראלי מאשר: החטופים העוברו לידי הצלב האדום.

22:32: בכיר בג'יהאד האסלמי מוחמד אלהינדי: "יש רצון גובר להארכת ההודנה ויש צפי ליומיים נוספים".

22:20: בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: "המאמצים להארכת ההודנה לא הבשילו עד עכשיו, ההצעות שהביאו לנו עד כה בעניין זה לא ראויות לבחינה. לא יהיה שום דיבור על חילופי החטופים החיילים לפני הפסקת התוקפנות והסרת המצור. אם הכיבוש יביע מוכנות לחילופי השבויים האסירים המבוגרים אז אנחנו מוכנים לכך וזה אומר הארכת ההודנה".

22:10: על רקע עיכוב השחרורים: הקבינט המצומצם יתכנס בשעה 23:00 וידון בהארכת ההפוגה.

אירנה טאטי חוזרת לישראל, צילום: ללא קרדיט

22:00: בחמאס טוענים שעיכוב שחרור החטופים נובע מקשיים לוגסטיים.

21:23: גורם ביטחוני: שחרור הקבוצה השישית מתעכב אך להערכתנו יקרה.

21:20: ראש עיריית שדרות לראש הממשלה נתניהו: "אני לא רוצה לשמוע על פירוז ולא על העברה לרשות הפלשתינית. דבר אחד צריך להיות מונח על השולחן - מחיקת שלטון החמאס".

הקלטות נתניהו מהפגישה עם ראשי הרשויות בדרום

21:10:  מפכ"ל המשטרה שבתאי בכנס ביטון וחירום של מחוז דרום: "ביום הקרב הראשון השוטרים חיסלו למעלה מ-600 מחבלים. קו הגבול נפרץ ושילמנו בקורבנות רבים, אך המשטרה פעלה בגבורה".

המפכ"ל קובי שבתאי, צילום: דודו גרינשפן

21:00: עד כה התבצעו 100 מבצעים ופעילויות במעוזי הטרור במחנות הפליטים ברחבי יו"ש. המטרה: סיכול מחבלים ופירוק תשתיות הטרור המאורגנות. נעצרו יותר מ-2,000 מבוקשים. אירנה טאטי ובתה ילנה טרופנוב, בעלות אזרחות רוסית, שוחררו.

20:41: דובר צה"ל: הלוחמים בעזה חיסלו שלושה מחבלי חמאס שהפרו את הסכם הפסקת האש".

כשמחבלי חמאס לידן וההמון מסביבן: אירנה טטי ובתה ילנה טרופנוב יוצאות מרכב הצלב האדום // צילום: רשתות ערביות

20:40: דובר צה"ל מעדכן: "יש 159 חטופים בעזה".

20:12: אירנה טאטי ובתה ילנה טרופנוב שוחררו משבי חמאס. על פי מטה משפחות החטופים: "אירנה עובדת כל חייה כרופאה וילנה עובדת בחברת 'נירלט'. בשבת השחורה, נחטפו שתיהן יחד עם סשה (28) בנה של ילנה ובת זוגו ספיר כהן (29) שנמצאים עדיין בשבי החמאס. באותו יום נרצח ויטאלי טרופנוב בעלה של ילנה. כולם נחטפו מביתם שבקיבוץ ניר עוז".(הידיעה המלאה)

המון מתקהל בעזה סביב הרכב שמעביר את החטופים // צילום: רשתות ערביות

19:50: על פי המידע שנמסר מהצלב האדום שתי חטופות ישראליות הועברו אליהם והן בדרכן לשטח ישראל. שחרורן הוא בנוסף לרשימת החטופים שמתוכננת להשתחרר היום.

19:30: משפחות נהחטופים ממריאות מאילת לקראת פגישה עם המשוחררים מעזה.

משפחות החטופים ממריאות, צילום: יהודה בן יתח

19:30: בני גנץ: "אני ער לקולות שסבורים שעלינו לעזוב את הממשלה, אבל אנחנו נמצאים במלחמה החשובה ביותר מאז קום המדינה - לא אניח את האלונקה גם אם קשה".

בני גנץ, צילום: אורן בן חקון

18:50: גורם ביטחוני מעריך: לאחר ביצוע הפעימה השישית היום, חמאס יעביר הלילה רשימת משוחררים נוספת למחר. המשמעות היא שהפסקת האש תתארך לפחות ביממה, עד יום שישי לפנות בוקר. 

18:44: מחבלי חמאס מתקהלים בח'אן יונס לקראת העברת החטופים לצלב האדום.

18:40: הרמטכ״ל הרצי הלוי: "אנחנו יודעים מה צריך לעשות, ומוכנים לשלב הבא".

הרמטכ״ל: "אנחנו יודעים מה צריך לעשות, ומוכנים לשלב הבא" // דובר צה"ל

18:25: דיווח ב-CNN: לפחות אזרח אמריקני אחד צפוי להשתחרר היום משבי בעזה.

18:15: ברשת קודס מדווחים שמחבלים של חמאס נפרסים בצפון-מזרח ח'אן יונס ונערכים להעביר את החטופים הישראלים לצלב האדום.

17:55: דובר משרד החוץ הקטארי, מג'יד אל-אנסארי, ל-CNN: "המגעים מתקדמים לשחרור הגברים האזרחים החטופים בעזה". 

שידור ישיר: הפעימה השישית של שחרור החטופים מעזה:

17:25: בני משפחת קוניו: אמה, יולי ואימם מחייכות לאחר השחרור מעזה.

אמה ויולי קוניו עם אמם

17:10: חמאס הודיע: העברנו שתי חטופות עם אזרחות רוסית לצלב האדום.

17:05: שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום במנהלת המרכבה והרק"ם של משרד הביטחון ואמר: ״העובדים, הלוחמים והחיילים עובדים 24/7 על המשימות האלה. הטנקים האלה כבר נמצאים בידי הכוחות לאחר שהם טופלו. אני אומר כאן, בקרוב הטנקים, הנמרים וכל כלי הרק"ם האחרים יחזרו לפעולה בכל רחבי עזה. אם יש למישהו ספק, בקרוב מאוד אנחנו נמשיך, נתמרן ונגיע עד להכרעת האויב ולהחזרת החטופים לביתם״.

16:45: השרים בני גנץ וגדי איזנקוט נפגשו היום עם ראש המוסד דדי ברנע שחזר מקטאר. השלושה דנו בקידום השבת החטופים ונושאים מבצעיים נוספים.

גנץ ואזינקוט עם ראש המוסד ברנע, צילום: דוברות המחנה הממלכתי

16:43: דובר צה"ל: ארגון הטרור חמאס ממשיך לנהוג באופן אכזרי ולא אנושי. נציגי צה״ל שוחחו עם בני משפחת ביבס, הודיעו להם על הפרסום ומלווים אותם בשעה זו. צה״ל בוחן את מהימנות המידע. האחריות לבטחונם של כלל החטופות והחטופים ברצועת עזה מוטלת באופן מלא על ארגון הטרור חמאס.

חמאס מסכן את החטופות והחטופים ובהם תשעה ילדים. חמאס נדרש להחזיר אותם מיידית לישראל. צה״ל יחד עם כלל הגופים ימשיך ללוות את משפחת ביבס, כמו גם את כל משפחות החטופות והחטופים. צה״ל פועל בכל האמצעים, המודיעיניים והמבצעיים, על מנת להשיב את החטופות והחטופים הביתה. לידיעה המלאה

16:30: ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעה: "מתחילת המלחמה אני קבעתי שלושה יעדים - חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו ולהבטיח שעזה לעולם לא תחזור להיות איום על ישראל. שלושת היעדים האלה עומדים בעינם.

בשבוע האחרון אנחנו השגנו הישג גדול מאוד - החזרת עשרות רבות של חטופינו. לפני שבוע זה היה נשמע דמיוני, אבל השגנו את זה. אבל בימים האחרונים אני שומע שאלה - האם לאחר מיצוי השלב הזה של החזרת חטופינו, ישראל תחזור ללחימה? אז התשובה שלי היא חד משמעית כן.

אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף. זו המדיניות שלי, הקבינט כולו עומד מאחוריה, הממשלה כולה עומדת מאחוריה, החיילים עומדים מאחוריה, העם עומד מאחוריה - זה בדיוק מה שנעשה". לידיעה המלאה

איתי בית-און /לע"מ

16:28: אמיר קטאר השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, הדגיש את חשיבות ההגעה להפסקת אש קבועה, ההגנה על אזרחים והגעת הסיוע ההומניטארי לאנשי רצועת עזה. זאת בנוסף ליצירת פתרונות למימוש רעיון שתי המדינות. במהלך פגישתו עם נשיא גרמניה שביקר היום בדוחא, הוסיף האמיר כי יש צורך לחדש את התהליך המדיני הכולל במזרח התיכון. הצדדים עסקו בסוגיות ובהתפתחויות באזור ובעולם ובראשן המצב ברצועת עזה.

16:16: בית החולים שיבא מפרסם תמונות ראשונות של האיחוד בין רון קריבוי, שנחטף בעזה ובין הוריו, בפעימה שהתקיימה בתחילת השבוע. 

רגע המפגש של רוני קריבוי עם הוריו לאחר ששוחרר משבי החמאס | דוברות ביה"ח שיבא

16:03: ליאורה ארגמני שחולה בסרטן עם מסר לבתה שנחטפה: "נועה, אם אני לא רואה אותך תדעי שאני אוהבת אותך הכי הרבה".

שרי גבעתי

16:00: גורמים המעורבים בהסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס מסרו ל-CNN כי נציגי הצלב האדום טרם הורשו לבקר את החטופים שעדיין מוחזקים בעזה, ומדובר בהפרה ברורה של ההסכם בין ישראל לחמאס. ארצות הברית ביקשה מקטאר, כחלק מהשיח בין השתיים על המשך הפסקת האש, להפעיל לחץ על חמאס על מנת לאפשר את הביקורים הללו.

CNN: ארצות הברית 

15:50: מירב טל מתאחדת עם בני משפחתה, אתמול בבית החולים איכילוב. מירב היא בת זוגו של יאיר יעקב, אבא של יגיל ואור יעקב ששוחררו יום קודם ואביהם עדיין בשבי חמאס.

מירב טל מתאחדת עם בני משפחתה, אתמול בבית החולים איכילוב, צילום: ללא קרדיט

15:35: מערכת המשפט תשוב לסדרה מיום ראשון הקרוב תוך הקפאת תיקים של עורכי דין ובעלי דין המשרתים במילואים והמפונים מהדרום והצפון.
ראש הלשכה עמית בכר: "מתווה נכון ומתבקש - אך נדרש לסייע כלכלית לעורכות ועורכי הדין במילואים ולמפונים מהדרום והצפון וכלל עורכי הדין שטרם חזרו לשגרה מלאה בשל המצב המיוחד בעורף״.

15:26: בית החולים איכילוב מסר עדכון על מצבם של החטופים ששבו ארצה ביממה האחרונה: "הילדים ששהו בשבי מבחינה תזונתית איבדו משקל, חלק גדול מהם גם משמעותית, בין 10 ל17%, הירידה הזו יא לא רק הירידה במשקל, אלא גם הרכב המזון שצריך לתת עליו את התשומת לב, המזון שהתקבל היה בהרכב שהוא לא אופטימלי בדרך שזה נוגע לילדים, בנוסף לשהייה במקום בלי אור, היא קומבינציה שאנו נותנים עליה את הדעת, הילדים עוברים הערכה תזונתית מאד משמעותית עם החזר של כל מה שחסר, באופן שיהיה מדויק, צריך למנוע, ואח"כ גם לתקן, בהתאם למה שחסר ולזכור שאצל ילדים זה חשוב שבעתיים".

"כי זה לא רק הקלוריות זה גם החלבון, וגם התקופה הזו של הגדילה והתפתחות שבפרק זמן ממושך כזה, ותזונה לא אופטימלית צריך לקבל התייחסות מלאה ותיקון ויש לו הרבה משמעויות",

14:27: חוסל מוחמד זביידי מפקד גדוד ג׳נין.

14:09: היום יתקיים דיון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי רשויות העוטף, נציגי ניר עוז ובארי סירבו לבוא.

13:48: בלינקן: "שביתת נשק פירושה שיותר חטופים יחזרו הביתה וסיוע נוסף יגיע לעזה"

13:43: מזכיר הממשלה יוסי פוקס: "אתן לכם כלל אצבע בימים מתוחים אלו לדעת להבחין בין ניוז לבין פייק ניוז. כל ידיעה על עסקת שחרור חטופים שמובילה להפסקת המלחמה או להפסקת אש ממושכת=פייק ניוז".

13:30: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם הנהלת איפא״ק, בלשכת רה״מ בירושלים והודה להם על תמיכתם העמוקה והעקבית במדינת ישראל. בפגישה השתתפו ר׳ המל״ל, ר׳ הסגל, היועץ המדיני ודובר רה״מ. מצד איפא״ק השתתפו בין היתר המנכ״ל הווארד קוהר, הנשיא מייקל טוצ׳ין ומנכ״ל איפא״ק ישראל קמרון בראון.

נתניהו בפגישה עם הנהלת איפא"ק, צילום: קובי גדעון / לע״מ

13:27: מחזיק תיק האסירים בחמאס, זאהר ג'בארין, ציין היום כי ארגונו קיבל את רשימת האסירים הפלשתינים המיועדים לשחרור בפעימה הבאה. זו כוללת 15 נשים אסירות ו-15 צעירים אסירים. בארגוני האסירים הפלשתיניים אמרו כי חלק מהאסירים נעצרו אחרי מתקפת חמאס בשבעה באוקטובר. כמו כן, ברשימה שפרסמו מופיעה גם עהד תמימי, תושבת הכפר נבי סאלח, שנעצרה בתחילת החודש, וכן אסירות מקרב ערביי ישראל.

11:10: הפלשתינים מדווח כי אזרח עזתי אחד נהרג כתוצאה מירי צה"ל לעבר שני עזתים שניסו לחזור לבתים בבית חאנון בצפון הרצועה.

11:04: בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק טוען כי היום ישוחררו שני חטופים ממוצא רוסי מחוץ להסכם, כאות הערכה לעמדות נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

10:44: הערוץ המצרי אל-ר'ד מצטט גורם בחמאס שלפיו התנאים להסכם לשחרור חיילים ישראלים מהשבי יהיו שונים לגמרי מתנאי ההסכם הנוכחי.

10:12: דיווח: חמאס רוצה להאריך את ההפוגה בארבעה ימים.

08:00: המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא: הלילה קיבלנו שני אזרחים תאילנדים שבים, למתחם המיוחד בבית החולים. צוותי רפואה, סיעוד ועובדים סוציאליים, יחד עם צוותי ההנהלה קיבלו אותם בחיבוק וחום. הם נבדקו ע"י הצוותים הרפואיים ומצבם יציב.

האזרחים התאילנדים במרכז הרפואי שמיר, צילום: AP

07:35: בעקבות המלחמה: משרד התקשורת יקצה כ-10 מיליון שקלים לרשויות מקומיות לחיבור אלפי מקלטים ציבוריים לאינטרנט ולעידן פלוס, בטווח של כ-40 ק"מ מהגבולות וביישובי יהודה ושומרון.

07:26: פרופ׳ איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא: "זכינו לקבל אתמול בלילה את פניהם של שמונה שבות נוספות. חלקן סובלות ממחלות רקע מורכבות וחלקן מפציעות שספגו כאשר נחטפו. מצבן הרפואי מורכב אך כולן יציבות ולא נשקפת להן סכנת חיים מיידית.

המסוק עם החטופות נוחת בבית החולים שיבא, צילום: AP

07:17: עשרה חטופים צפויים להשתחרר היום, בהם נשים ובני נוער.

06:16: גם הלילה כוחות הביטחון פעלו במחנה הפליטים ג’נין. כלי הנדסה חשפו צירים, הכוחות עלו על מבנים החרימו אמל"ח רב ועצרו מבוקשים. התפתחו חילופי אש עם מחבלים חמושים ונזרקו מטענים, זוהו פגיעות במספר מחבלים. כלי טיס תקף חולית מחבלים חמושה שסיכנה את כוחותנו.

04:10: על פי דיווחים, פגישת ראש המוסד דדי ברנע בקטאר עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטאר ובכירים נוספים - הגיעה לסיומה. ברנע הגיע לאמירות על מנת לקדם עסקת חטופים "נרחבת" בין ישראל לחמאס. על פי גורם שמעורה בפרטי הפגישה, בדיון דובר על האפשרות לחתום על הסכם חדש שיכלול בתוכו גם שחרור של גברים וחיילים. 

03:00: לשכת ראש הממשלה: התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר בפעימה השישית. הרשימה נבדקת בשעה זו. הודעות נמסרות למשפחות.

01:17: דיווח: שרי החוץ של קבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) הצהירו כי הם תומכים בהארכת ההסכם בין ישראל לחמאס, במהלכו יוגבר הסיוע ההומניטרי לעזה ויתאפשר שחרור של כל החטופים.

01:00: על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי התייחס לסוגיית החטופים האמריקנים ואמר כי "אין אינדיקציה לכך שחמאס משתמש בהם כמנוף לחץ". על אפשרות הארכת ההפוגה אמר קירבי: "אנו עובדים על להאריך אותה. כל פעולה צבאית שישראל תעשה בדרום רצועת עזה - היא תצטרך לקחת בחשבון חפים מפשע שנמצאים באזור". 

00:42: פרופ' דוד זלצר, סמנכ"ל לענייני רפואה דחופה באכילוב מעדכן על מצבן של שתי המשוחררות שהגיעו לבית החולים. 

עדכון על מצב על שתי המשוחררות מעזה בפעימה החמישית שהגיעו לאיכילוב // צילום: דוברות איכילוב

00:24: הפלשתינים מדווחים בשעות האחרונות על פעילות צבא ודחפורים במחנה הפליטים ג'נין. בתיעודים שפורסמו נראו פעולות לחשיפת צירים ודווח על הרס תשתיות. כמו כן, נמסר כי בג'נין ובכמה כפרים בסביבת העיר בוצעו סריקות וכניסה של כוחות. בג'נין דווח גם על נוכחות כוחות בסביבת אחד מבתי החולים בעיר.

00:20: למרכז הרפואי שיבא הגיעו במסוק 8 נשים ששבו הערב לישראל וברגעים אלו הן פוגשות את בני משפחותיהן.

המסוק עם שתי משוחררות נוחת בביה"ח שיבא, צילום: דוברות שיבא

00:00: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "חמאס עשה את מתקפת טרור משום שהם חוששים מישראלים ומפלשתינים שיחיו זה לצד זה בשלום. להמשיך בדרך של טרור, אלימות, הרג ומלחמה זה לתת לחמאס את מה שהם מבקשים. אנחנו לא יכולים לעשות את זה".

בהכנת הידיעה השתתפו: אריאל כהנא, יואב לימור, חנן גרינווד, שירית אביטן כהן, נטעאל בנדל, לילך שובל, רן רזניק, איליה יגורוב, עידן אבני, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, שחר קליימן, דנה בן שמעון, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר