תועדה מוחזקת על ידי המחבלים: מורן סטלה ינאי שוחררה משבי החמאס

ינאי, מעצבת תכשיטים בתחילת דרכה, הגיעה לפסטיבל נובה כדי להגשים חלום ולמכור את התכשיטים שלה • משפחתה נתקלה בסרטון של מורן מוחזקת על ידי המחבלים, מתחננת על חייה ומפוחדת • הערב היא שוחררה בפעימה השישית

"המחבלים לא מפסיקים לירות", שיתפה באימה. מורן סטלה ינאי שחזרה הערב בפעימה השישית. צילום: ללא

מורן סטלה ינאי בת ה-40, מבאר שבע, נחטפה מהמסיבה בנובה והשתחררה הערב (רביעי) בפעימת החטופים השישית, לאחר שהייתה בשבי חמאס במשך 54 ימים.

תיעוד רגע תפיסתה של מורן ינאי ממסיבת הטבע ברעים // מתוך טיקטוק

ינאי, מעצבת תכשיטים בתחילת דרכה, הגיעה לפסטיבל נובה כדי להגשים חלום ולמכור את התכשיטים שלה. כשהשמש עלתה והמתקפה החלה, פרצו המחבלים למסיבה ומורן יצרה קשר עם משפחתה. מהשעה 7:00 בבוקר, הוריה של מורן ליוו אותה על קו הטלפון, והיא סיפרה להם כי "המחבלים לא מפסיקים לירות", ו-"אנחנו מחפשים לאן לברוח".

זמן קצר לאחר מכן, נגמרה לה הסוללה, וההורים לא שמעו ממנה יותר. העדויות מספרות שמורן החלה לברוח תחת אש היריות. הקבוצה איתם הייתה, התפצלה והסתתרה בשטח, ובשלב מסוים מורן, שנשארה לבדה, נתפסה. בשבת בלילה נתקלה המשפחה בסרטון של מורן מוחזקת על ידי המחבלים שמכנים אותה "כלבה יהודיה", מתחננת על חייה ומפוחדת כל כך. זה היה סימן החיים האחרון שלה.

מורן ינאי, צילום: באדיבות המשפחה

אחיה של מורן, לאון, סיפר במהלך המאבק להשבתה: "בשום מקום בעולם לא אמור לקרות דבר כזה ואסור שהעולם יעבור על זה בשתיקה. איך יכול להיות שאנשים טובים, שחיים את החיים שלהם ועושים טוב, לא עשו רע לאף אחד, פשוט נחטפים ככה. העולם צריך לרעוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר