בתום מצוד ממושך: צה"ל חיסל את מפקד גדוד ג'נין מוחמד זביידי

לאחר שנחשב למבוקש זמן רב ובתום פעילות אינטנסיבית באזור חיסלו לוחמי ימ"מ את זביידי, אחיינו של זכריה זביידי, מבכירי גדוד ג'נין המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי • פרטי לזביידי, חוסלו, ככל הנראה, שני בכירים נוספים

מוחמד זביידי (מימין) וחאנון. חוסלו בג'נין. צילום: רשתות ערביות

דיווח: מפקד גדוד ג'נין מוחמד זביידי חוסל על ידי כוחות צה"ל. על פי הדיווח של הערוץ הקטארי אל-ערבי, זביידי היה מפקד של גדוד גנ'ין, תא טרור המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי. עוד דווח כי בחילופי האש נהרגו כמה מחבלים נוספים. במקביל לכך, בגדוד ג'נין פרסמו הודעה שבה נכתב כי הם ניהלו חילופי אש עם כוחות צה"ל.

המבצע שאירע אמש בג'נין הוא הגדול ביותר שנעשה באזור מאז "בית וגן" ו"שומר חומות". החטיבה פעלה בצוות קרב חטיבתי מעל 16 שעות מאתמול (שלישי) בשעות הערב המוקדמות עד היום בצהריים וזה בשיתוף פעולה הדוק עם לוחמי החטיבה, יחידת דובדבן במילואים, לוחמי הנדסה ויהלום, לוחמי ימ"מ ומגב בהכוונה מדויקת של שב״כ ואגף המודיעין של צה״ל.

יעד המבצע היה כנופיות חמושות שעלולות היו להוציא פיגועים. מדובר בצוות קרב חטיבתי בראשות מח"ט חטיבת מילואים, בנפרד מחטיבת מנשה. הכוח עבד בצורה מדויקת ורחבה כחלק ממבצע רחב היקף בכל אזור צפון השומרון במטרה לגדוע את הכוחות החמושים במרחב.

לוחמי הימ"מ כיתרו את המבנה בו הסתגר זביידי יחד עם מחבלים נוספים וירו לעבר המבנה. לאחר סריקות במבנה אותרו שני מחבלים שחוסלו- מוחמד זביידי וחוסאם חנון, ואיתם שלושה נשקי M-16 ומחסניות ששימשו אותם.

בצה"ל אמרו: "תוצאות המבצע מדברות בעד עצמם, חיסלנו היום את מפקד גדוד ג’נין, חתכנו את העורק הראשי של ״הגדוד״ וזאת בנוסף לעשרות מחבלים שכבר חוסלו, נפצעו ונעצרו בעשרות מעצרים קודמים במחנה הנחשב כמעוז הטרור הגדול ביותר ביהודה ושומרון".

זביידי, פעיל גא״פ בכיר, מהמחבלים המרכזיים במחנה הפליטים ג׳נין, היה מעורב בפעילות טרור נרחבת וביצע פיגועי ירי וכן קידם פיגועים נוספים במתווים שונים. היה מעורב בין היתר בפיגוע הירי בצומת חרמש ב-30/05/2023 בו נהרג מאיר תמרי ז״ל, ובפיגוע ירי נוסף בגזרה ב-13/05/2023 בו נפצעו אזרח וארבעה חיילי צה״ל. זביידי הופלל בחקירות כמעורב בציר אספקת רכבים לפיגועים ובשילוח מחבלים.

חמושים מתעמתים עם כוחות צה"ל בג'נין (ארכיון), צילום: רויטרס

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,000 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משוייכים לארגון הטרור חמאס.

מוקדם יותר היום דווח כי כוחות הביטחון פעלו במחנה הפליטים ג’נין בביצוע צוות קרב חטיבתי של חטיבה 646 במילואים יחד עם כוחות נוספים של לוחמי מילואים, הנדסה ומגב.

כלי ההנדסה חשפו צירים, הכוחות עלו על מבנים החרימו אמל"ח רב ועצרו מבוקשים. התפתחו חילופי אש עם מחבלים חמושים ונזרקו מטענים, זוהו פגיעות במספר מחבלים, וכלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושה שסיכנה את החיילים.

בהכנת הידיעה השתתפו: שחר קליימן, חנן גרינווד, לילך שובל, דנה בן שמעון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר