דם חדש: הביכורים ההוליוודים שלוקחים את השרביט מהשחקנים שכולנו גדלנו עליהם

הם צעירים, מוכשרים, יפים ומבטיחים - ובהחלט יש הצדקה לחיוכי מיליון הדולר שלהם • דור חדש של שחקנים בשנות העשרים לחייהם כובש את תעשיית הקולנוע האמריקנית בסערה, ולאט אבל בטוח נוטל את השרביט מהכוכבים הוותיקים ששלטו בקופות בעשורים האחרונים • האם יש לטום, סקרלט ולליאו סיבה לחשוש, או דווקא להיות גאים ביורשים שלהם?

הדור הבא של הוליווד. זנדאיה, ג'נה אורטגה וסידני סוויני. צילום: GettyImages, AFP ו-AP

זה לא סוד שהוליווד עוברת בשנים האחרונות טלטלה גדולה. סרטים גדולים ועתירי תקציב נכשלים על ימין ועל שמאל ("פיוריוסה" ו"הכפיל" הם שתי דוגמאות מובהקות מהשבועות האחרונים בלבד), ושוברי קופות הופכים למצרך נדיר - שכן על כל "ברבי", "אופנהיימר", "חולית" ו"וונקה", למשל - תמצאו כמעט את כל ההפקות האחרונות מארוול ו-DC, כמו גם את "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל", "מכסחי השדים: אימפריה קפואה" ו"המשאלה" - כולם אכזבות מרות במקרה הטוב, או נפילות מביכות במקרה הרע.

תאשימו בכך את עליית שירותי הסטרימינג, שיחד עם מגפת הקורונה שינו את הרגלי הצפייה שלנו. תגידו שהשביתות עיכבו הפקות רבות. תציינו את העייפות מסרטי קומיקס שכבר הפסיקו לרגש ולחדש. תצביעו על העלייה במחירי הכרטיסים והנשנושים במזנון הקולנוע בגלל האינפלציה (לכאורה). תסבירו את העובדה שבני נוער מעדיפים לצרוך את מרבית המדיה שלהם דרך הטלפון. תפנימו את העובדה שטום קרוז ובראד ביט כבר חצו את גיל 60 (!), וין דיזל בדרך לשם ודי מפרפר בניוטרל, אנג'לינה ג'ולי, דה רוק ודיקפריו חגים סביב 50, ומרגו רובי היא בסך הכל אישה אחת. הכל נכון, הכל מתקבל על הדעת. אבל מה עושים עכשיו?

דם הוליוודי חדש

נוסחת קסמים אין, אבל קודם כל כדאי להפיק, אתם יודעים, סרטים טובים, שכן אף אחד מכל הכשלונות הקופתיים שמנינו (מלבד "פיוריוסה") הוא לטעמנו סרט מוצלח. חוץ מזה, אולי ששת השמות הבאים, שעד לפני כמה שנים לא היו מוכרים למרבית קהל צופי הקולנוע והטלוויזיה, יהיו הבראד, הסקרלט, הליאונרדו, הג'וליה והטום הבאים, ויסייעו לאושש את התעשייה? בעצם, למה רק "אולי"? זה קורה ממש עכשיו, שכן בתי הקולנוע מלאים בסרטים בכיכובם (ואנחנו לא מדברים רק על "חולית"). אז למי כבר משריינים מרצפות עתידיות בשדרת הכוכבים? הרשימה הנוצצת לפניכם, רק תשתדלו לא להסתנוור ממנה.    

סידני סוויני (26)

סידני סוויני, צילום: AP

עד לפני הפריצה הגדולה שלה ב"אופוריה" (הסדרה שעוד תוזכר כמה פעמים בכתבה הזו), דשדשה סידני סוויני בעיקר בסרטי אימה סוג ד' והבליחה מדי פעם בתפקידים זניחים בפרקים של סדרות טלוויזיה. הנסיקה התחילה באזור 2018, עם תפקיד ראשי בסדרה הקומית "הכל על הפנים!" ובתפקיד אורח מתמשך ב"סיפורה של שפחה", אבל אין ספק ש"אופוריה" הכניסה אותה לתודעה העולמית. אחר כך הגיע תפקיד מרכזי בעונה הראשונה של "הלוטוס הלבן" (כולל מועמדויות לאמי על שתי הסדרות האלה), ובשנתיים האחרונות היא הפגיזה בלא פחות מחמישה סרטי קולנוע, הספק מדהים בכל קנה מידה.

מחדל הקומיקס "מאדאם ווב" אמנם היה פספוס גדול, אבל הקומדיה הרומנטית "רק לא אתה" (לצידו של גלן פאוול - שם נוסף שלא תתחמקו ממנו) וסרט האימה "טהורה", שניהם הפקות מצליחות למדי, הוכיחו שסוויני - הכי לא רק בלונדינית שאפשר להיות - מסוגלת ללהטט בין ז'אנרים שונים בלי בעיה, ושהעבודה הקשה בתחילת הדרך השתלמה.

מה הלאה? סידני סיימה לצלם לאחרונה שני מותחנים חדשים: "Echo Valley" עם ג'וליאן מור, שמגלמת בסרט את אמה, ו-"Eden" עם ג'וד לואו, שמגולל סיפור הישרדות באיי גלפגוס.

גלן פאוול (35)

גלן פאוול, צילום: AP

כשאתה עמוק בתוך העשור הרביעי לחייך קשה להגיד שאתה צעיר, לפחות לא במונחים הוליוודיים. אבל למרות ההבטחה שנתמקד רק בשחקנים שטרם מלאו להם שלושים, הסיפור של פאוול באמת יוצא דופן, אז אל תהיו קטנוניים. באמת מגיע לו. כשבאמתחתו היסטוריה לא מרשימה במיוחד של תפקידים נשכחים בסרטים עלומים, מלבד אולי הופעה ראויה כאסטרונאוט ג'ון גלן ב"מאחורי המספרים" ותפקיד מרכזי בסדרה "מלכות הצעקה", הוליווד לא כל כך שמה לב לפאוול עד שגנב את ההצגה כטייס החלקלק ג'ייק ב"אהבה בשחקים: מאווריק" ב-2022. לדברי השחקן, הוא כמעט התרושש לפני שהופיע בסרט ההוא, ומי יודע לאן הוא היה מתגלגל אלמלא ההמשכון הסילוני של טום קרוז.

החדשות הטובות הן שהבאזז - והשרירים - עשו את שלהם. מאז "מאווריק" פאוול לא מפסיק לעבוד - ועכשיו אפילו מציעים לו תפקידים ראשיים, אם לא אכפת לכם. הקומדיה השחורה הראויה "היט מן" מציגה בקולנוע בימים אלה, ומובן שלא שכחנו את "רק לא אתה" עם סידני סוויני (ע"ע). לרוע המזל, סרט אקשן אווירי נוסף בשם "Devotion", שגם בו גילם פאוול טייס, כשל בקופות ב-2022, אבל זה לא מנע ממנו להצטרף, באיחור אופנתי אמנם, לליגה של הגדולים.

מה הלאה: זוכרים את סרט האסונות המסחרר "טוויסטר" מ-1996? אז בחודש הבא ייככב פאוול בהמשכון בשם "טוויסטרס".

זנדאיה (27)

זנדאיה, צילום: רויטרס

זנדאיה היתה כוכבת ואייקון אופנה הרבה לפני "אופוריה" וההצטרפות שלה ליקום הקולנועי של מארוול כאם.ג'יי, אהובתו הנחושה של איש העכביש. אבל זו היתה כוכבות עם כוכבית ליד, שכן השחקנית התפרסמה בעיקר בזכות עבודתה בערוץ דיסני, ונחשבה עד אז כאלילת ילדים ונוער. כבר ב-2010 כיכבה זנאדיה בסדרה הקומית המצליחה "שייק", ואפילו ניסתה את כוחה כזמרת עם אלבום בכורה שהושק ב-2013 (והמשיכה לשיר בסרט המוזיקלי המעולה "האמן הגדול מכולם"). המעבר לתפקידים בוגרים (קרי, "אופוריה"), עשה לה רק טוב, כי נראה שהיום רואים את זנדאיה בכל מקום, בפרויקטים שונים ומגוונים. "חולית: חלק שני", ודרמת הטניס הסקסית "מתחרים" הם שתי דוגמאות מהשנה האחרונה, ותאמינו לנו שהוליווד צמאה לעוד.

מה הלאה? בואו נראה: הסרט שלישי בסאגת "חולית" כבר קיבל אור ירוק, ולא נתפלא אם נראה את זנדאיה בסרטי "ספיידרמן" נוספים לצדו של בן זוגה גם במציאות, טום הולנד. ומה לגבי עונה שלישית של "אופוריה" (גם סידני סוויני וג'ייקוב אלורדי רוצים לדעת, אגב)? קשה לקבוע. הסבירות אמנם לא נראית גבוהה, אבל אם זנדאיה תביע נכונות ותמצא את הזמן לצלם אותה - גם זה יקרה מתישהו, כי אף אחד לא יגיד לה לא.

ג'ייקוב אלורדי (26)

ג'ייקוב אלורדי, צילום: יוטיוב

גם אלורדי האוסטרלי התחיל את דרכו ככוכב נוער, כשהתפרסם ב-2018 בקומדיה הרומנטית "דוכן הנשיקות" של נטפליקס, ובשני סרטי ההמשך שלה. אחרי זה הגיעה "אופוריה" והקפיצה - גם אותו - כמה ליגות טובות למגרש של הגדולים. אז נכון שהבחור עדיין לא יכול להחזיק על כתפיו הפקות הוליוודיות עתירות תקציב (וייתכן שהוא גם לא מעוניין בכך), אבל העבודה שלו במותחן השנוי במחלוקת "סלטברן" ותפקידו כאלביס פרסלי בדרמה הביוגרפית "פריסליה" מוכיחים שהבחור המוכשר הזה לא חושש לקחת סיכונים. אלורדי נחשב לכישרון אלטרנטיבי ייחודי שבוחר את התפקידים האיכותיים שלו בקפידה וקצת נחבא אל הכלים, אבל כולם יודעים שמים שקטים חודרים עמוק. במיוחד אם אלה מי אמבט כמו ב"סלטברן".

מה הלאה? ג'ייקוב אלורדי עתיד לגלם את המפלצת של פרקנשטיין -        עם אלקטרודות במוח והכל - בסרט אימה חדש של הבמאי המוערך גיירמו דל טורו. יהיה מחשמל.

ג'נה אורטגה (21)

ג'נה אורטגה, צילום: AFP

השחקנית הצעירה ביותר ברשימה מסתובבת בהוליווד כבר יותר מעשור (תפקידה הקולנועי הראשון היה ב"איירון מן 3", שגם גילמה את "בתו של סגן הנשיא"), אבל היא קנתה את עולמה, כמובן, עם "וונסדיי" של נטפליקס, שעונתה השנייה מצולמת בימים אלה. בין לבין, כמובן, ראינו אותה בתפקיד ראשי בשני סרטי "צעקה" האחרונים (היא נטשה את "צעקה 7", לכאורה, בשל המחויבויות שלה ל'וונסדיי" - אולם ההערכות הן שהעזיבה היתה התרסה ורצון לעמוד לצידה של מליסה בררה שפוטרה מההפקה בשל אמירותיה הפרו-פלשתיניות). בכלל, אורטגה מצטיירת כ-Scream Queen (שחקנית שמרבה להופיע בסרטי אימה) החדשה של הוליווד, שכן בפילמוגרפיה הארוכה שלה אפשר למצוא לא מעט סלאשרים וזוועתונים.

מה הלאה? לא פחות מחמישה סרטים שכבר שצולמו וטרם שוחררו, תודה ששאלתם. בין הפרויקטים האלה אפשר למנות את "ביטלג'וס ביטלג'וס" - סיקוול לסרט הקאלט מהאייטיז, וקומדיית אימה נוספת בשם "מותו של יוניקורן" עם פול ראד (וכן, ליטרלי הורגים שם חד קרן).

טימותי שאלאמה (28)

טימותי שאלאמה, צילום: רויטרס

הנה שחקן צעיר עם קבלות שבעלי האולפנים לא יהססו לשים עליו את כל הקופה ולהציב אותו בראש הבלוקבסטר הבא שלהם. אחרי שפרץ ב-2017 בסרט ההתבגרות הלהט"בי "קרא לי בשמך" (שעליו היה מועמד לפרסי אוסקר וגלובוס הזהב), מעמדו ההוליוודי של שאלאמה האניגמטי והכריזמטי רק התעצם, ומיטב הבמאים עמדו בתור ללהק אותו. הוא המשיך לככב ב"יום גשום בניו יורק" של וודי אלן, ב"ליידי בירד" וב"נשים קטנות" של גרטה גרוויג, ב"הכרוניקה הצרפתית" של וס אנדרסון, וכמובן בשני סרטי "חולית" של דני וילנב, שנעצו אותו עמוק בלב המיינסטרים. אבל ההוכחה האמיתית ששאלאמה הוא מגנט כרטיסים היתה דווקא ב"וונקה" - הפריקוול המפתיע של "צ'ארלי בממלכת השוקולד", שהיה אחד הסרטים המצליחים של 2023. מה נגיד? אם טימותי שאלאמה היה מונפק בבורסה, ההשקעה במניות שלו היתה באנקר.

מה הלאה? עוד "חולית", כמובן, אבל בשביל הגיוון שאלאמה גם יגלם בקרוב את בוב דילן בסרט ביוגרפי על המוזיקאי האגדי, שאותו הוא גם יפיק. 

אזכורים של כבוד: אוסטין באטלר - כוכב "אלביס" ו"חולית: חלק 2", שבגיל 32 כבר מבוגר מדי לקבל סעיף משלו, וגם ככה כיכב בכמה סדרות נוער והיה מוכר בקרב הדור הצעיר; פלורנס פיו - עם רזומה מרשים כמו "נשים קטנות", "מידסומר" "האלמנה השחורה" (ותפקידי מארוול נלווים), "אופנהיימר" ו"חולית: חלק 2", פלורנס היא כבר לא הבטחה אלא הוכחה, לכך שהכתבה הזו קטנה עליה; אניה טיילור ג'וי - שאמנם שיחקה אותה ב"גמביט המלכה" והיתה על הקשקש כאן, אבל הכישלון המהדהד של "פיוריוסה" ככל הנראה פגע במניות שלה ההוליוודיות שלה; ופול מסקל, שעל אף המועמדות לאוסקר על "אחרי השמש" והתפקיד הראשי ב"גלדיאטור 2" שייצא בנובמבר, הוא עדיין לא בדיוק שם. אולי בשנה הבאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר