המהלך שיטפל בתופעת זיווג ומכירת חתולים וכלבים

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק שנועדה לשים סוף לתעשייה האכזרית, שבה כלבות מוחזקות בכלובים כדי שיספקו לבעליהן גורים קטנים • כיצד ייפגעו אלו שיעברו על החוק – ואילו כלבים יוחרגו ממנו? כל הפרטים

כלב פומרניאן (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

חוק איסור זיווג ומכירה של כלבים וחתולים, שמטרתו לשים סוף לתעשייה האכזרית והקשה שבה מוחזקות כלבות בכלובים קטנים על מנת שימשיכו לספק גוריהם לבעליהן, עבר היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת.

על פי נתוני משרד החקלאות, בשנת 2023, 27% בלבד מהכלבים הרשומים בישראל היו כלבים מעורבים, בעוד כל השאר היו כלבים שנרכשו בכסף – עדות שמצביעה על כך שמדובר בשוק שמגלגל מיליוני שקלים, כולם על גבן של הכלבות האומללות.

חתול רחוב (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

על פי הצעת החוק, אותו יזמה ח"כ יסמין סאקס-פרידמן לצדם של הח"כים יוראי להב הרצנו ונאור שירי (שלושתם מיש עתיד), אליהם הצטרף ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), אלו שעוברים עליו יקבלו קנס גבוה מאוד, וזאת במטרה להקשות על הסוחרים לצמצם את ממדי התופעה ולעודד אימוץ של כלבים מעורבים. כמו כן, מוצע גם שכלב או חתול אשר צאצאיו נמכרו ללא אישור יעוקר או יסורס – וכך גם צאצאיו. כל זאת, למעט במקרים שמדובר בכלבים שמיועדים להיות כלבי נחייה או לצרכי מערכת הביטחון.

ח"כ יסמין סאקס-פרידמן אמרה: "זהו תחילתו של תהליך חקיקה בנוסף לחוקים נוספים שיטיבו עם בעלי החיים. החוק הזה נלחם בתעשייה מזוויעה שבמרכזה התעללות קשה בכלבים וחתולים. אני מקווה שבקרוב החוק יעבור ונראה עליית באחוזי האימוץ ונעצור את הסבל של כלבי וחתולי הרחוב".

מ"תנו לחיות לחיות" נמסר: "אנחנו מברכים על הצעד הראשון והמבורך לחוק החשוב הזה. כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה על מנת לעצור את התעשייה האכזרית הזאת לכלבות ולכלבים, במיוחד בזמן שבכל שנה ננטשים ומומתים אלפי כלבים חסרי בית בישראל".

ח"כ יסמין סאקס-פרידמן, צילום: אבישג שאר-ישוב
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר