מהפכה בהוראה המותאמת: השיטה החדשנית שמשנה את פני החינוך

שיטת "עץ החשיבה" מציעה פתרון מעשי לאלו הרוצים לקבל כלים פרקטיים לקידום ילדים עם קשיי ולקויות למידה המניבים תוצאות בשטח! • הקורס הייחודי משלב גישה לימודית רגשית וחווייתית עם ליווי אישי, ובוגריו משתלבים בעבודה פרטית ובמעל 140 בתי ספר ברחבי הארץ •במקום לאלתר משיעור לשיעור, המורות לומדות שיטה מובנית שמחוללת שינוי משמעותי אצל ילדים עם קשיי למידה תוך חודשים ספורים

שלומית לויט ותלמידים מתוך הקורס של שיטת עץ החשיבה . צילום: עץ החשיבה

בשיתוף עץ החשיבה

עכשיו יותר מתמיד, המון ילדים זקוקים להוראה מותאמת. מדובר בעבודה מבוקשת עם שליחות ופרנסה נאה בצידה, אבל השאלה המרכזית שנשארת ללא מעט מורות היום בשטח היא: איך הופכים את התיאוריות והמחקרים לכלים פרקטיים שעובדים בפועל?

התשובה מגיעה מבית הספר המוביל להכשרה מקצועית להוראה מותאמת חדשנית, בראשותה של שלומית לויט, מפתחת שיטת "עץ החשיבה"

החדשנית  שלומית, שעבדה עם מאות אלפי תלמידים והכשירה מאות מורות, מסבירה: "להיות מורה להוראה מותאמת זה להיות אמנית בקידום ילדים להצלחה בלימודים. זה לזהות את הצרכים, ליצור הוראה מותאמת ומדורגת שלב אחר שלב ולעזור לתלמידים לממש את הפוטנציאל האמיתי שלהם בלימודים".

שלומית לויט והתלמידים מתוך הקורס של שיטת עץ החשיבה, צילום: עץ החשיבה

השיטה שמחוללת שינוי משמעותי

במקום לאלתר משיעור לשיעור בלי שיטה מסודרת, שיטת "עץ החשיבה" מציעה גישה מובנית המניבה תוצאות יעילות אצל ילדים עם קשיי ולקויות למידה. השיטה מאפשרת למורות לאתר את נקודות החוזק של כל תלמיד לצד הקשיים שלו, ליצור תהליך, להתקדם בביטחון, ולחולל שינוי משמעותי אצל הילדים תוך פרק זמן של 3-6 חודשים.

שלומית מתארת את הייחודיות של השיטה: "אחרי שנים רבות של עבודה בשטח, התחדדה לי נקודה אחת מרכזית. יש הרבה תאוריות, שיטות וגישות מצוינות, אבל כשצריך להפוך אותן לתכל'ס תוכניות פעולה שעובדות, כשצריך לגזור ממחקרים, טכניקות וכלים ברורים יש בלבול, חוסר סדר וחוסר בהירות, ואז לא תמיד יודעים מה לעשות כדי להתאים את 'החליפה האישית ' הנכונה לתלמיד" 

הוראה מותאמת לתלמידים צילום: עץ החשיבה,

הקורס ללימוד שיטת עץ החשיבה הוא היחיד להוראה מותאמת המשלב גישה רגשית וחווייתית עם כלים פרקטיים להוראה בכיתה ובשיעורים פרטיים. השיטה מתבססת על למידה מבוססת תנועה, ארגון חשיבה, ואסטרטגיות מוכחות להצלחה שפותחו בשטח עם מאות תלמידים ומורות.

כל התוכניות מבוססות על שלושה מישורים מרכזיים. המישור הקוגנטיבי-לימודי מתמקד בשיטות לימוד ייחודיות שמחברות לתהליכי החשיבה של התלמיד ומבוססות על פסיכולוגיה קוגנטיבית ודרכי הוראה עדכניות. בשיטות ההוראה אנו מקצרים ומייעלים את הדרך איפה שצריך, כדי באמת להצליח לצמצם את הפער, המישור הגופני כולל טכניקות עבודה מגוונות לעבודה עם שרירי הגוף כמעבירי ידע ותורמים להנאה גבוהה יותר בשיעור, משולבי תרגילי מוח להאצת תהליכי חשיבה. המישור הרגשי מבוסס על לימודי עקרונות N.L.P  ומכיל מודעות רגשית לתהליכי העצמה מכווני הצלחה. הקורס משלב תוכניות לימוד מובנות ואלמנטים רגשיים ש"מצמיחים" ובונים את האמונה של התלמיד בעצמו.

מתוך הקורס, צילום: עץ החשיבה

לא רק תיאוריה - גם כלים פרקטיים

שלומית מדגישה כי השיטה שלה שמה את הדגש במקום בו קיים הפער הגדול ביותר: "מורות להוראה מותאמת צריכות גם את הרציונל, גם את התיאוריה וגם את תוכנית העבודה". היא מוסיפה: "משהו מדהים קורה כשמקבלים סדר וכלים, כשיש עמוד שדרה לתהליך, הבהירות והביטחון עולים אצל המורה כי היא יודעת לאן היא מתקדמת ומכאן גם  פתאום היצירתיות 'נפתחת'".

כדוגמה לעוצמת השיטה, שלומית מספרת: "מורה שלמדה אצלי בקורס, שיתפה אותי שאחד הדברים שהיו לה מאתגרים, היה איך להשתמש במשחק מסוים בכמה אופנים. היא הרגישה שאם אין לה הוראות הפעלה, היא לא תדע מה לעשות, והשבוע כאשר היא בחרה להשתמש במשחק מסוים הזה, היא הצליחה ברוח מה שלמדנו לחשוב על 10 אפשרויות יצירתיות לעבוד איתו."

אחד ההיבטים החשובים בקורס הוא למידת ההתמודדות עם התנגדויות בשיעור. "מי שלא עבדה עם תלמידים לא מבינה כמה זה יכול להבהיל, כשפתאום יש תלמיד או תלמידה שלא משתפים פעולה", מסבירה שלומית. "זה מלחיץ. אבל תחשבי מה קורה כשאת מבינה מהיכן היא מגיעה ומה לעשות כדי לשחרר אותה. אני מאמינה שלכל אחד ואחת יש את החוזקות שלו, כשאנחנו יודעות איך לאתר אותן, הדברים מסתדרים כמו קסם."

למי מתאים הקורס?

הקורס פונה למורות, גננות, מורות שילוב, רכזות שפה הכלה והשתלבות, סייעות בחינוך, תומכות למידה ואנשים שרוצים לעשות הסבה לתחום, וכן כולל ליווי אישי ופדגוגי לאורך הקורס והכשרה מעשית. הקורס מועבר בזום בליווי (יש הקלטות למי שרוצה לחזור על השיעור), סילבוס עשיר וגישה לחומרים מתקדמים, מה שמתאים גם לאימהות ואנשים עובדים.

הקורס מוערך מאוד בשדה החינוך, עם בוגרות שמשתלבות בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ, בעמותות, בתוכניות משרד החינוך כמו גפ"ן, ובמסגרות פרטיות. "הלמידה לא עוצרת בתיאוריה - בוגרות הקורס משתלבות בשטח, והופכות את הכלים הנלמדים לקריירה משמעותית בשירות התלמידים שזקוקים להן ביותר", מסכמת לויט.

גישת ההוראה החדשנית הזו מאפשרת למאות מורות להצליח לקדם ילדים מתקשים תוך תחושת ודאות בכל שלב בתהליך, ומהווה מענה אמיתי לצרכים הגדלים של ילדים הזקוקים להוראה מותאמת בישראל.

סקרנים לשמוע עוד? הקליקו כאן>>

בשיתוף עץ החשיבה

כדאי להכיר