על חודו של אף: המחקר שגילה אילו גזעי כלבים חיים הכי הרבה

לפי מחקר שבדק נתוני יותר מחצי מיליון כלבים, כלבות מגזעים טהורים קטנים בעל אף מוארך חיות יותר מכלבים בעלי פנים שטוחות • לפי המחקר, הכלב שחי הכי הרבה שנים הוא התחש – בעוד שהרועה הקווקזי חי הכי מעט

כלב תחש. צילום: Getty Images

כל בעלי הכלבים רוצים שחיית המחמד האהובה שלכם תחיה כמה שיותר, אך ממחקר חדש עולה כי אורך החיים של כלבות מגזעים טהורים קטנים בעלות אף מוארך – גדול יותר מזה של כלבים בעלי פנים שטוחות.

על פי המחקר, שבוצע בידי קרן הצדקה הבריטית Dogs Trust, לסוג הכלבות הזה יש תוחלת חיים של 13.3 שנים בממוצע, לעומת 11.2 שנים בלבד בקרב סוג הכלבים השני, שפך פופולרי מאוד בשנים האחרונות, שלו יש סיכוי של 40% יותר לחיות פחות לעומת כלבים בעלי אף בינוני באורכו, לדוגמת גזע הספניאל.

החוקרים לקחו מידע מ-18 ארגונים שונים על 584,734 כלבים מגזע טהור או מעורבים, שבמהלכו 284,734 מהם מתו. בשילוב של כל הגורמים השונים, המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי Scientific Reports, גילה כי כלבים חיים בממוצע 12.5 שנים, כשנקבות חיות מעט יותר מזכרים.

בולדוג צרפתי, צילום: Getty Images


הם גילו כי כלבים גדולים חיים פחות מהקטנים, כשלאורכו של אף הכלב יש השפעה על כך. דוגמה לכך ניתן לראות בכלבי התחש, שחיים בממוצע 14 שנים – לעומת בולדוג צרפתי, שחי בממוצע 9.8 שנים. ואם תהיתם מי הכלב שחי הכי מעט מכולם, אז זהו הרועה הקווקזי, שחי בממוצע 5.4 שנים בלבד.

עוד גילו החוקרים כי כלבים מגזע טהור חיים מעט יותר לעומת כלבים מעורבים, 12.7 שנים לעומת 12 שנים. עם זאת, הם לא הצליחו לבדוק בהצלחה את הסוגים השונים של הכלבים המעורבים בגלל הגזעים המעורבים הרבים.

"תוצאות המחקר יוכלו לעזור לבעלי כלבים פוטנציאליים, למרביעים, לקובעי מדיניות, לגופים שונים ולארגוני רווחה למען בעלי החיים, שיוכלו בעזרתן לבצע החלטות שישפרו את חיי הכלבים", אמר ד"ר קירסטן מקמילאן, שהובילה את המחקר. "אבחנו קבוצות שזקוקות באופן נואש לתשומת הלב שלנו, כך שנוכל להתמקד בהן ולבדוק מהן הבעיות שלהן".

מת הצעיר ביותר. רועה קווקזי, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר