הבנק שמעניק ליווי צמוד לעסקים

כשהמציאות הכלכלית מאתגרת ובעלי העסקים מתמודדים עם השלכות המלחמה, בנק מזרחי-טפחות מגיש לבעלי עסקים סדרת סדנאות מעשיות מותאמת למצב, שיתקיימו ללא תשלום במתחמי הסינמה סיטי ברחבי הארץ • המטרה: להעניק כלים פיננסיים ושיווקיים מעשיים ומדויקים, וליצור כר פורה לנטוורקינג ולפיתוח שיתופי פעולה אפשריים

מפגש מזרחי לעסקים . צילום: עופר חגיוב

בשיתוף מזרחי טפחות

כל בעל עסק שמחפש לעלות לשלב הבא ולעשות צעד משמעותי קדימה, יודע כי משולש הזהב כולל כלים פרקטיים, ידע עדכני וחיבורים עסקיים בעלי ערך. במסגרת יוזמה שמוביל בנק מזרחי-טפחות תתקיים זו שנה שניה ברציפות, סדרת  סדנאות "גדולים בעסקים ", שמטרתה לעורר מודעות ולגעת בשלושת המרכיבים הללו ועל עוד רבים וחשובים, ולסייע לבעלי העסקים וליזמים לחזק ולהצמיח את העסק שלהם. האירועים ייערכו במתחמי סינמה סיטי אשדוד ונתניה, והכניסה אליהם חופשית.

מזרחי טפחות, צילום: לוגו

"הפרויקט הנוכחי נולד מתוך מיזם שהתחלנו כבר לפני שנה, כשהבנו שהמצב של המשק מזמן לבעלי העסקים, אתגרים חדשים והתמודדויות שהם לא הכירו בעבר, מסבירה סיגל זקשנסקי, מנהלת אגף שיווק במזרחי-טפחות. "הרעיון הוא לקחת את ההבטחה השיווקית של הבנק "בני אדם לפני הכל" ולתת לה ביטוי מעשי. זה מלווה אותנו בהרבה מאד תחומים, אנחנו יוצאים מהפוזציה של הלקוח, מנסים להבין את האתגרים והצרכים ואז מתאימים פתרון.

בעלי העסקים הפרטיים, שמהווים את אחד ממנועי ההשפעה הגדולים על הצמיחה במשק מתמודדים לבד ועם מעט מאד כלים עם המשברים שהמציאות הנוכחית מזמנת.

אנחנו רואים בהם גורם מכריע שמשפיע על הכלכלה, ורוצים לייצר עבורם סביבה כמה שיותר מאפשרת ומעודדת צמיחה.כחלק מהפתרונות שהבנק מציע בליווי העסקים, יצרנו את סדרת המפגשים "גדולים בעסקים". מתוך מה שאנחנו רואים, עסקים שמצליחים להפגין גמישות וא'ג'יליות ולהתאים את עצמם לסיטואציות משתנות, יכולים גם בעתות משבר לזהות הזדמנויות ואפילו לצמוח. לפעמים מה שצריך זה קצת הכוונה ודיוק, ואם אנחנו יכולים לספק זאת, אז זו זכות גדולה לקחת חלק בתהליך הצמיחה שהעסק עובר. אומרת זקשנסקי, "בסקר מקיף שערכנו לאחרונה, שעוסק בעולם הצמיחה, בדגש על עסקים פרטיים, זיהינו כי התחומים שבהם בעלי עסקים זקוקים לחיזוק נוגעים לעולמות השיווק והדיגיטל. "בעל עסק בסופו של דבר מתפקד בהמון 'כובעים' ועושה הרבה מאוד תפקידים, הוא צריך לקחת אחריות על הכל, מה שאנחנו קוראים - וואן מאן שואו", מתארת זקשנסקי, "הוא המנכ"ל, איש הכספים, מנהל המכירות, רכש, שירות לקוחות, גיוס ומשאבי אנוש ועוד כך שבסוף לא נשאר לו  זמן, להשקיע בקידום העסק ולפתח אותו.
ומהמקום הזה אנחנו רוצים לבוא ולתת להם כלים איך לדייק את העשייה ולייצר שיווק שמביא תוצאות. את כל זה ארזנו במעטפת של סדנה חוויתית "גדולים בעסקים".

המפגשים מאפשרים, בין השאר, לבעלי עסקים להכיר את הקולגות שלהם וליצור קשרים חדשים, או במילה אחרת - נטוורקינג. "למדנו כמה זה חשוב שעה של מינגלינג, חיבור, והיכרות לא פעם מניבים שיתופי פעולה מאד משמעותיים בין בעלי העסקים עצמם", מספרת זקשנסקי. "בפרויקט הזה, בשנה שעברה, הגיע לאחד מימי ההרצאות בעל עסק לעיצוב בלונים, והוא פגש מישהי שעוסקת בעיצוב תפאורה. הם התחברו ומהשיחה המקצועית ביניהם יצא מיזם משותף נהדר".

יום ההרצאות של "גדולים בעסקים" כולל בנוסף הדרכה של איש מקצוע מעולמות הפיננסיים שיסביר לבעלי העסקים אילו הצעות בעלות ערך הם יכולים ליישם בהתנהלות השוטפת, ואילו כלים הבנק יכול לספק להם. לאחר מכן תיערך הרצאה שעוסקת בבנייה נכונה של מותג וכיצד ניתן לבדל את העסק מאחרים כדי להביא עוד לקוחות. יעל דרומי, יועצת שיווקית, תעביר הרצאה על שיווק שמתחיל בערכים ונגמר בתוצאות, ואת האירוע יחתום בהרצאה השף אסף גרניט על ניהול עסק תחת לחץ ואיך להפוך עסק אלמוני לאימפריה.

אי אפשר לדבר על אתגרים של בעלי  העסקים בתקופה הנוכחית, מבלי להתייחס לגיוס המילואים והשפעתו המכרעת על כל ענף וענף במשק הישראלי. 61 אחוזים מבעלי העסקים העידו, במסגרת הסקר, שעובדים שלהם גויסו וכי בשל כך נאלצו לקחת את כל העבודה על עצמם. רבים מבעלי העסקים עצמם נקראו למילואים ונאלצו לסגור לתקופה מסוימת את העסק או להסתמך על אחרים - חברים, בני משפחה וכדומה", אומרת זקשנסקי, "יש מי שהצליחו להחזיק מעמד ולעמוד על הרגליים בזכות מענקים שקיבלו מהמדינה, אבל יש לא מעט שקרסו ולא עמדו בזה".

סיגל זקשנסקי, מנהלת אגף השיווק במזרחי-טפחות, צילום: עופר חגיוב

גם למצב הזה, הבנק גיבש קשת של פתרונות, ולצד כלים  פיננסים והקלות בחשבון, הוקם מיזם "כתום-מילואים", שמספק פלטפורמה לבעלי העסקים שגויסו למילואים ומאפשר  להם להיחשף בצורה רחבה בפני קהלי היעד. לאורך זמן, המיזם התפתח גם לפעילויות פיזיות והקמת מתחמי מכירה בקניונים, פעילות קידום נרחבת בדיגיטל וברשתות חברתיות. ומעבר לכך, כשאנחנו בבנק בוחרים ספק, בין אם זה כיבוד לאירוע, מתנות לעובדים, פעילות מחוץ לכותלי הסניף – אנחנו בוחרים את הספקים שלנו מ'כתום-מילואים'.

להרשמה לחצו כאן >>

בשיתוף מזרחי טפחות

כדאי להכיר