המשא ומתן על עסקת החטופים יחודש בשבוע הבא; מפקד סורי חוסל בדמשק | סיכום חדשות השבת

במהלך השבוע תוביל ארצות הברית סבב חדש של שיחות בתיווך מצרים וקטאר • דיווח על תקיפת כטב"מ ברובע אל-מזה בבירת סוריה, שבה נהרג קצין בצבא אסד • מצ"ח תפתח בחקירה על "סרטון ההמרדה" שרץ ברשת • פרטים נוספים על הדרך שבה זוהו גופותיהם של הנשיא האיראני ושר החוץ שנהרגו בהתרסקות מסוקם • תאונה קטלנית של רכב יוקרה ליד ים המלח

מפגינים למען קידום עסקת חטופים בקריה בזמן ישיבת הקבינט. צילום: עדי ברנר

סיכום חדשות השבת: המגעים לעסקת השבויים יתחדשו בשבוע הבא, כך אמר לסוכנות הידיעות רויטרס גורם המעורה בפרטים. ראש המוסד נפגש עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר. בסיום הפגישה הוחלט כי כבר במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות- מצריים וקטאר ובמעורבות פעילה של ארה"ב.

בסוריה דיווח על חיסול מפקד סורי המקורב לאיראן, לא-רחוק מהקונסוליה האיראנית בדמשק.

המשא ומתן בנוגע לעסקת החטופים יחודש בשבוע הבא

ראש המוסד שב הבוקר לישראל לאחר פגישה שקיים עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר. בסיום הפגישה הוחלט כי כבר במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות - מצרים וקטאר ובמעורבות פעילה של ארה"ב.

בנוסף, בריטניה ביקרה את בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג על הנחייתו לעצור את המבצע הצבאי ברפיח, בטענה שהחלטה זו תחזק את חמאס. דובר משרד החוץ הבריטי: "הסיבה שאין הפסקה בלחימה היא כי חמאס דחה עסקת חטופים נדיבה מאוד מישראל. התערבותם של בתי המשפט תחזק את תפיסת חמאס שלפיה הוא יכול להחזיק בבני ערובה ולהישאר בעזה". כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

ראש המוסד דדי ברנע, צילום: גדעון מרקוביץ'

לאחר חיסול תצפיתן ששמר על המרחב: כך חולצו גופות שלושת החטופים

במבצע משותף של צה"ל והשב"כ, הוחזרו לארץ גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז, ביום חמישי האחרון. בשבת, פורסם כי לאחר קבלת מידע מודיעיני תקפו לוחמי גדוד 75 מתחם לחימה של חמאס, שם חיסלו מחבל ששימש כתצפיתן במרחב בו הוחזקו גופות החטופים. לאחר חיסלו גילו הלוחמים תוואי תת קרקעי בו אותרו שלושת הגופות. הן חולצו במבצע לילי ע"י לוחמי יהל"ם, מודיעין ושב"כ.

מבצע החילוץ, צילום: דובר צה"ל

דיווחים בסוריה: מפקד סורי מקורב לאיראן ושני מחבלי חיזבאללה חוסלו בתקיפת כטב"מ

 כלי תקשורת ערביים דיווחו היום (שבת) על חיסול של קצין סורי בצבא אסד בדמשק, ועל הפצצה של משאית ורכב באזור חומס, בה נהרגו שני מחבלי חיזבאללה.

האירוע הראשון התרחש לפנות בוקר ברובע אל-מזה, כמה מאות מטרים מהקונסוליה האיראנית, שבה חוסל מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה ב-1 באפריל. 

על פי דיווחים, ההרוג בפיצוץ המטען במכונית בדמשק הוא קולונל סורי בשם לואי זהרי א-נאיף בן 50. על פי הדיווחים, הוא השתייך למחלקת הגיוס הכללי במזרח סוריה וחוסל כאמור ברובע אל-מזה בבירת המדינה.

זירת החיסול בדמשק // רשתות ערביות

תחקיר בגרמניה: חמאס תכנן פיגוע נגד שגרירות ישראל בברלין

ארגון הטרור חמאס תכנן פיגועים נגד שגרירות בישראל בברלין – כך חושף תחקיר של העיתון הגרמני "וולט אם זונטאג".

על פי הדיווח, שמסתמך על גורמים במערכת הביטחון הגרמנית, מפות של היעדים נמצאו במכשיר הסמארטפון של חשוד ממוצא לבנוני שנעצר בברלין בדצמבר האחרון.

התביעה הפדרלית מאשימה את האיש בכך שמאביב אשתקד ועד למעצרו חיפש מקום להסתיר בו את אמצעי הלחימה עבור חמאס. הנשק היה אמור להגיע לברלין ולשמש להתקפות ברחבי אירופה. לפי העיתון, הפקודות הגיעו מנציגי חמאס בלבנון.

אחד החשודים מובל בידי המשטרה לבית המשפט, דצמבר אשתקד, צילום: GettyImages

כך זוהו הנשיא ושר החוץ של איראן אחרי התרסקות המסוק

לאחר תאונת התרסקות מסוקו של נשיא איראן לשעבר, איברהים ראיסי, וחשיפת פרטי התחקיר הראשוני, התגלו פרטים חדשים על האופן שבו זוהו ראיסי ושר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן. צוותי החילוץ שאיתרו את המסוק בתנאי מזג האוויר הקשים ראו את גופות המנהיגים האיראניים שרופות לחלוטין, אולם בזכות הטבעת האופיינית שענד הנשיא הוא זוהה, ועבדאללהיאן אותר בזכות שעון ידו.

הטבעת של ראיסי, צילום: רשתות ערביות

מצ״ח פתחה בחקירת סרטון איום בסירוב פקודה המוני של רעול פנים במדי צה״ל

בסרטון נראה אדם המזדהה כאיש מילואים כאשר הוא קורא למרד נגד גלנט והרמטכ"ל ואומר: "נקשיב רק לנתניהו". יאיר נתניהו, בנו של רה״מ, שיתף את הסרטון בערוץ הטלגרם שלו. צה"ל מסר: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של ערכי צה״ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות".

"לא נקשיב לשר הביטחון ולא לרמטכ"ל": סרטון ההמרדה ששיתף יאיר נתניהו // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בתגובה, ח"כ לשעבר, יאיר גולן, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה אמר ל"ישראל היום" כי "נדרשת חקירה משטרתית וחקירת מצ״ח. הימין מכין את השלב הבא שכותרתו: במצב החירום הנוכחי אין מקום לדמוקרטיה. הסרטון הוא רק ההתחלה. בישראל יש היום שני ציבורים. זה שבטוח שישראל דמוקרטיה עם ליקויים שיש לתקן, וזה הסבור שדמוקרטיה זה לחלשים ועליה לעבור מהעולם מה יותר מהר".

הפרארי התהפכה ועלתה באש: שני הרוגים בתאונת דרכים סמוך לים המלח

במהלך נסיעה בין קליה לאבנית רכב היוקרה התהפך ועלה באש. אילן פייביש, כתב רכב, הוא בין ההרוגים. בסוף השבוע נהרגו שלושה בני אדם בתאונה בקריית גת, שלושה נוספים נפצעו.

רכב הפרארי בזירת התאונה בכביש 90, סמוך לים המלח, צילום: ללא

טליה לנקרי: ״החטופים החיים נלקחים עם מחבלי חמאס שנמלטים בין המנהרות״

אחרי השבת שלוש גופות החטופים הבוקר, טליה לנקרי שהיתה ראש חטיבת עורף במל״ל, קוראת לקדם עסקה במהירות ומספרת ל״ישראל היום״: ״אני מעריכה שהחטופים החיים נלקחים איתם בין המנהרות כשהם בורחים והם שומרים עליהם. ולכן יש יכולת לצבא שלנו להחזיר גופות שנשארו תוך כדי הבריחה ועם התקדמות הצבא בלחימה.  עוד היא מוסיפה כי "הצבא הופתע מעוצמת התת קרקע של חמאס, הטווחים, האיכות והעומק".

טליה לנקרי, צילום: קרן זמסקי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר