לאחר חיסול תצפיתן ששמר על המרחב: כך חולצו גופות שלושת החטופים

לאחר קבלת מידע מודיעיני, איתרו צה"ל ושב"כ בתוך תוואי תת קרקעי את גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז • מפקד חטיבה 7: "יש ערך רב להשיב גופה הביתה לישראל"

כוחות צה"ל במבצע חילוץ גופות החטופים // דובר צה"ל

במבצע משותף של צה"ל והשב"כ, הוחזרו לארץ גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז, ביום חמישי האחרון. "אם לא היינו מגיעים לגופות החטופים עכשיו - יש סיכוי שלעולם לא היינו מוצאים אותן". כך אמרו במהלך סוף השבוע גורמים בכירים המעורים בפרטים. 

פעילות צוות הקרב של חטיבה 7 במרחב ג'באליה // דובר צה"ל

לאחר קבלת מידע מודיעיני תקפו לוחמי גדוד 75 מתחם לחימה של חמאס, שם חיסלו מחבל ששימש כתצפיתן במרחב בו הוחזקו גופות החטופים. לאחר חיסלו גילו הלוחמים תוואי תת קרקעי בו אותרו שלושת הגופות. הן חולצו במבצע לילי ע"י לוחמי יהל"ם, מודיעין ושב"כ.

אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום וחנן יבלונקה. גופותיהם אותרו בצפון הרצועה והושבו לישראל, צילום: דובר צה"ל

"הצלחנו להוציא במבצע מסובך שלוש גופות לשטח הארץ" אמר מפקד חטיבה 7, אלוף משנה אלעד צורי, לאחר המבצע הלילי. "זה זכות גדולה עבורנו במלחמה הזאת. כל הכוחות נלחמים ביחד מהשבעה באוקטובר, וכולם צריכים להיות גאים בעצמם. זה חלק ממטרות המלחמה. יש ערך רב להשיב גופה הביתה לישראל".

מבצע חילוץ גופות החטופים, צילום: דובר צה"ל

מפקד גדוד 75, סגן-אלוף רון: "במוצאי שבת האחרונים הגדוד יצא למתקפה על מתחם לחימה נוסף של האויב. הרגנו מחבלים ואיתרנו תוואי תת קרקעי שהוביל להשבת שלושת החטופים. אני רוצה למסור תנחומים למשפחות ואני בטוח שהיכולת לפקוד את קבר בנכם ייתן נחמה קטנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר