זכור את הטבעת (ואת השעון): כך זוהו הנשיא ושר החוץ של איראן אחרי התרסקות המסוק

לאחר התרסקות נשיא איראן, שר החוץ של טהרן, עבדאללהיאן, אותר בזכות שעון ידו • הנשיא, אברהים ראיסי, אותר בזכות הטבעת שענד לידו • השלטון האיראני מסר את המסקנות הראשוניות לתאונה בהן נשלל חשד לסטייה מנתיב הטיסה, וירי

הטבעת המפורסמת של ראיסי אותרה בין הריסות המסוק // רשתות ערביות

סימני הזיהוי של "התליין מטהרן" ושל שר החוץ האיראני: לאחר תאונת התרסקות מסוקו של נשיא איראן לשעבר, איברהים ראיסי, וחשיפת פרטי התחקיר הראשוני, מתגלים כעת פרטים חדשים על האופן שבו זוהו ראיסי ושר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן. צוותי החילוץ שאיתרו את המסוק בתנאי מזג האוויר הקשים ראו את גופות המנהיגים האיראניים שרופות לחלוטין, אולם בזכות הטבעת האופיינית שענד הנשיא הוא זוהה, ועבדאללהיאן אותר בזכות שעון ידו.

מסוקו של ראיסי לאחר ההתרסקות, צילום: ללא

כזכור, ביום שלשום (חמישי) צבא איראן פרסם תוצאות ראשוניות מהתחקיר שהחל סביב נסיבות התרסקות המסוק האיראני. התחקיר כולל חלק גדול מהמידע שנאסף בהיבטים שונים שהיו עשויים להיות קשורים לאירוע. 

במסגרת עיקרי המסקנות מהתחקיר הראשוני נודע שהמסוק המשיך בנתיב הטיסה המתוכנן ולא סטה ממנו. כמו כן, כדקה וחצי לפני ההתרסקות, מפקד המסוק קיים קשר עם שני המסוקים האחרים שהמריאו איתו מאזרבייג'ן. עוד נמסר בתחקיר כי לא אותרו סימני ירי על גוף המסוק או משהו דומה לכך. 

שר הפנים האיראני מודיע: אבד הקשר עם מסוק הנשיא ראיסי // רשתות ערביות

לאחר התרסקות המסוק, אש פרצה בעקבות הפגיעה בצלע ההר. לאור מורכבות האזור והערפל, פעולת החיפוש אחר המסוק התארכה  ונמשכה לאורך שעות רבות, לבסוף בזכות כטב"ם אותר מקום ההתרסקות והגופות. במסגרת המסקנות הראשניות הדגישו בטהרן כי לא היו מקרים חשודים בשיחות בין מגדל הפיקוח עם צוות הטיסה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר