מצ״ח איתרה את החייל מהסרטון שבו איים בסירוב פקודה המוני

בסרטון נראה אדם המזדהה כאיש מילואים כאשר הוא קורא למרד נגד גלנט והרמטכ"ל ואומר: "נקשיב רק לנתניהו" • בנו של רה״מ שיתף את הסרטון בערוץ הטלגרם שלו • צה"ל: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של ערכי צה״ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות"

״לא נקשיב לשר הביטחון ולא לרמטכ״ל״: סרטון ההמרדה ששיתף יאיר נתניהו// השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

המשטרה הצבאית פתחה היום (שבת) בחקירת סרטון שהופץ בו נראה אדם רעול פנים המזדהה כאיש מילואים תוך שהוא קורא לסירוב פקודה במקרה של מסירת השליטה ברצועה ל"גוף ערבי". החייל אותר ונחקר.

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף אתמול את הסרטון בערוץ הטלגרם שלו, המונה כ-15 אלף מנויים, שבו נראה הדובר רעול הפנים ואוחז נשק ואומר: "גלנט לא יכול לפקד עלינו, לא נקשיב לו ולא לרמטכ"ל - רק לנתניהו".

הסרטון, שפורסם לראשונה אצל מגיש ערוץ 14 ינון מגל, כולל איום נגד שר הביטחון יואב גלנט: "או שתשנה את התקליט שלך ותבין שאנחנו רוצים לנצח או שאנחנו נלך רק עם ראש הממשלה. רק מי שיחליט שאנחנו צריכים לנצח, רק אחריו אנחנו נלך. אתם רציתם הפיכה צבאית? אנחנו נראה לכם מה זה איך יהודים אמיתיים מנצחים", אמר הדובר בסרטון שעטה על עצמו מסכה כך שבלתי ניתן לדעת את זהותו.  

הסרטון, כפי שהופץ בערוץ הטלגרם של יאיר נתניהו, צילום: צילום מסך

עוד יצא הדובר בסרטון נגד סמכות שר הביטחון והרמטכ"ל שאמורים לפקד על צה"ל, מה שעשוי להיחשב להמרדה, וטען ששר הביטחון לא יכול לפקד על החיילים. "אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילים יישארו על הגדר, נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה ואנחנו נקשיב למנהיג אחד, (נתניהו) לא שר הביטחון ולא הרמטכ"ל. תחשבו טוב טוב למי אתם מתכננים לתת את המפתחות אחרי זה".

כמו כן, בעוד בישראל מנסים להוכיח לארצות הברית ולגופים כמו בית הדין הבינלאומי בהאג שצה"ל אינו פוגע במכוון באזרחים ברצועה, הדובר בסרטון אומר: "אנחנו רוצים לפרק את מי שנשאר פה, אף אחד לא יישאר חי". עוד הוסיף: "אנחנו רוצים להשמיד את מי שפה". רשת התקשורת הערבית "אל ערביה" שיתפה בחשבון ה-X שלה המונה 16 מיליון עוקבים את הסרטון.

תגובת דובר צה"ל: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה״ל וערכי צה״ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ״ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר