דובר צה"ל השיב לטענת חמאס שחטף חיילים בג'באליה: "לא היה שום אירוע של חטיפה"

המשא ומתן בנוגע לעסקת החטופים יחודש בשבוע הבא • פגיעת טיל נ"ט בבית במרכז מטולה • דיווח: שני מחבלי חיזבאללה נהרגו בתקיפת הכטב"מ הישראלי בסוריה • יותר מ-200 משאיות סיוע מצריות ייכנסו היום באבטחת האו"ם • חתיכה מהמזח האמריקני שנבנה לחופי עזה התנתקה והגיעה לחופי אשדוד

פעילות צוות הקרב של חטיבה 7 במרחב ג'באליה // דובר צה"ל

היום ה-232 למלחמה: פגיעה ישירה של טיל נ"ט בבית במטולה. חמאס תכנן פיגוע נגד שגרירות ישראל בברלין. על פי דיווחים: מח"ט חמאס ברפיח, מוחמד שבאנה, היה יעד לתקיפה חריגה דקות לאחר החלטת בית הדין בהאג. בריטניה מתחה ביקורת על בית הדין הבינלאומי בהאג על הנחייתו לעצור את המבצע הצבאי ברפיח.

עדכונים שוטפים

00:50: דובר צה"ל בהודעה חריגה, התייחס לטענת חמאס שחטף חיילים בג'באליה: "לא היה שום אירוע של חטיפה".

00:15: באופוזיציה הסורית מדווחים על הפגזה של ישראל באזור קוניטרה בדרום סוריה. (שחר קליימן)

23:45: על פי דיווחים ערביים, חיל האוויר תקף בכפרים אל-חיאם ועיתא א-שעב בדרום לבנון. מוקדם יותר הודיע חיזבאללה על מחבל הרוג נוסף משורותיו. (שחר קליימן)

21:14: בכיר חמאס אוסמה חמדאן אמר לרשת "אל-ג'זירה": "המטרה של המשא ומתן היא לעצור את התוקפנות ולסיים את המצור ולהשיג עסקת חטופים צודקת. לא קיבלנו עדכון מהמתווכים על שום דבר הנוגע לחידוש המשא ומתן. הדיבור היום על משא ומתן חדש הוא לא רציני. אין לנו צורך במשא ומתן חדש, שכן חמאס הגיב על ההצעה שהמתווכים הגישו לו". (שחר קליימן)

21:03: בכיר בחמאס מסר לרשת אל-מיאדין כי ישראל מנסה לחזור למשא ומתן, אבל חמאס מתעקש על הצורך בהפסקת המלחמה. עוד אמר הבכיר כי חמאס סבור שישראל לא רצינית ומנסה לתמרן כדי לכסות על פעולותיה. (שחר קליימן)

21:00: חיזבאללה אישר היום כי אמו של מזכ"ל ארגון הטרור, נהדיה ספי א-דין, מתה. בחיזבאללה פרסמו הודעת אבל על אמו של חסן נסראללה וציינו כי היא צפויה להיקבר בטקס הלוויה בדאחיה הדרומית של ביירות ביום ראשון. נכון לעכשיו, לא ידוע אם נסראללה יהיה נוכח בהלוויה. מזה שנים שמזכ"ל חיזבאללה לא יוצא מהבונקר. אפילו לנוכח מותו של נשיא איראן איברהים ראיסי בהתרסקות המסוק הקטלנית, נסראללה העדיף לשלוח לטהרן את סגנו נעים קאסם, כדי שישתתף בטקסי ההלוויה. ההערכה כי נסראללה ייעדר גם מהלוויית אימו. (שחר קליימן)

20:24: לוחם מילואים מגדוד 6828, חטיבת ביסל״ח (828) נפצע מוקדם יותר היום (שבת), באורח קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה. בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. (לילך שובל)

20:18: בתגובה ל"סרטון ההמרדה" נמסר מלשכת ראש הממשלה: "ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה. ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני". (לילך שובל)

20:08: פגיעת נ"ט בבית בשתולה ונפילות ברכס רמים. לא ידוע על נפגעים. (עידן אבני)

19:08: דיווח פלשתיני: שני הרוגים בתקיפה ישראלית במחנה שאבורה במרכז רפיח. (שחר קליימן)

18:45: פגיעת טיל נ"ט בבית במרכז מטולה. בעקבות הירי נסגר צומת מצודות לכיוון צפון לתנועת כלי רכב. (עידן אבני)

18:28: בכיר חמאס מוחמד מרדאווי התייחס למגעים להסכם להפסקת אש ושחרור חטופים: "הכדור במגרש הישראלי בעניין ההצעה לסיום המלחמה". מרדאווי הוסיף: "הבסיס לכל הסכם הוא נסיגה מוחלטת מהרצועה והפסקת אש קבועה". (שחר קליימן)

18:26: דיווח בלבנון: מתה אמו של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. (שחר קליימן)

18:02: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (שבת) בטקס סיום קורס קצינים באקדמיה של צבא ארה"ב: "אנחנו עובדים על הפסקת אש מיידית שתחזיר את החטופים הביתה".

הנשיא ג'ו ביידן, צילום: AP

17:10: תחקיר בגרמניה: חמאס תכנן פיגוע נגד שגרירות ישראל בברלין. על פי הדיווח, שמסתמך על גורמים במערכת הביטחון הגרמנית, מפות של היעדים נמצאו במכשיר הסמארטפון של חשוד ממוצא לבנוני שנעצר בברלין בדצמבר האחרון.

התביעה הפדרלית מאשימה את האיש בכך שמאביב אשתקד ועד למעצרו חיפש מקום להסתיר בו את אמצעי הלחימה עבור חמאס. הנשק היה אמור להגיע לברלין ולשמש להתקפות ברחבי אירופה. לפי העיתון, הפקודות הגיעו מנציגי חמאס בלבנון. לכתבה המלאה (דוד ברון)

16:30: צוות הקרב של חטיבה 7 נלחם בלב ג׳באליה נגד מחבלים המסתתרים בסמטאות צפופות, ובתשתיות טרור בנויות במרחב.

בשבוע החולף הלוחמים פשטו על מרחב לחימה בלב שכונה צפופה סמוך למחסה, ששימש את כוחות חמאס להתארגנות, שהייה ואחסון אמל"ח. בעת הפשיטה על מתחם הלחימה, הכוחות נתקלו במבנים ממלוכדים ובמחבלים. הלוחמים איתרו במתחם אמצעי לחימה רבים, מקלעים, רובים מסוג קלאצ׳ניקוב, מטענים, מטולי RPG ועוד. בתום הקרבות, הכוחות השמידו את מתחם הלחימה. (לילך שובל)

לוחמי חטיבה 7 בג'באליה, צילום: דובר צה"ל

16:26: משרד הבריאות בעזה, המצוי תחת שלטון חמאס, עדכן כי 40 בני אדם נהרגו ו-130 נפצעו ברצועה ביממה האחרונה. לדברי המשרד, מתחילת המלחמה נהרגו 35,903 פלשתינים ונפצעו 80,420.

15:26: בהמשך להתרעה שהופעלה על ירי טילים ורקטות בצפון הארץ, מדובר בהתרעת שווא, כך נמסר מדובר צה"ל. (לילך שובל, עידן אבני)

15:20: ראש המוסד שב הבוקר לישראל לאחר פגישה שקיים עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר. בסיום הפגישה הוחלט כי כבר במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות- מצריים וקטאר ובמעורבות פעילה של ארה"ב. (לילך שובל)

ראש המוסד דוד ברנע, צילום: גדעון מרקוביץ'

15:07: על פי סוכנות הידיעות "איסנא", מ"מ נשיא איראני, מוחמד מוחבר, שוחח אמש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שניחם אותו על מות נשיא איראן, איברהים ראיסי. על פי הדיווח מוחבר התייחס להזמנה בעבר שהגיש ראיסי לבן סלמאן לבקר באיראן ואמר שהוא מחדש הזמנה זו. "הנסיך קיבל את ההזמנה והזמין את מוחבר לבקר בסעודיה". (שחר קליימן)

15:06: ישראל, קטאר וארה"ב סיכמו בפגישה בפריז על חידוש המו"מ על עסקת חטופים בשבוע הבא. 

15:03: אזעקות באצבע הגליל. (עידן אבני)

14:41: משפחות חטופים יפרסמו הצהרה לתקשורת הערב בשעה 18:15 בשער בגין מול בסיס הקריה. זאת לאחר חשיפת סרטון חשיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז, המידע על רגעי החטיפה של מתן צנגאוקר וכישלון המו"מ לשחרור החטופים.

14:37: בריטניה ביקרה את בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג על הנחייתו לעצור את המבצע הצבאי ברפיח, בטענה שהחלטה זו תחזק את חמאס. דובר משרד החוץ הבריטי: "הסיבה שאין הפסקה בלחימה היא כי חמאס דחה עסקת חטופים נדיבה מאוד מישראל. התערבותם של בתי המשפט תחזק את תפיסת חמאס שלפיה הוא יכול להחזיק בבני ערובה ולהישאר בעזה". כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

השופטים נכנסים לדיון בבית הדין הבית לאומי לצדק בהאג, צילום: רויטרס

14:35: אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין.

14:20: לאחר שפורסמו מסקנות התחקיר הראשוני מהתרסקות מסוק נשיא איראן, נחשף כי שר החוץ האיראני זוהה בין הגופות בזכות שעון ידו. לידיעה המלאה. (שחר קליימן)

הטבעת המפורסמת של ראיסי אותרה בין הריסות המסוק, צילום: ללא

13:22: דיווח ערבי: שני הרוגים מחיזבאללה בתקיפה ישראלית על רכב ומשאית באזור חומס. לידעה המלאה. (שחר קליימן)

13:17: בהמשך לירי לצפון - כעשרה שיגורים נורו למרחב זרעית שבגליל המערבי, לפי שעה לא ידוע על נפגעים. נוסף לכך, שתי רקטות שוגרו לאיזור משגב עם בגליל העליון, ללא נפגעים.

13:01: מספר שיגורים זוהו למרחב משגב עם וזרעית. (עידן אבני)

12:59: מצ"ח הודיעה כי תפתח בחקירה בעקבות סרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו אדם רעול פנים, שמזדהה כאיש מילואים, קורא לסירוב פקודה במקרה של מסירת השליטה ברצועה ל"גוף ערבי". לידיעה המלאה.

"לא נקשיב לשר הביטחון ולא לרמטכ"ל": סרטון ההמרדה ששיתף יאיר נתניהו

12:42: דיווח: כך נראית זירת התקיפה של הכטב"מ הישראלי באל-קוסייר, שבדרום אסור חומס. על פי סוכנות הידיעות הלבנונית "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, הותקפו משאית ורכב. (שחר קליימן)

זירת תקיפת הכטב"ם בחומס, צילום: רשתות ערביות

12:39: לוחמי צה"ל ממשיכים להעמיק את התקיפות ברצועת עזה, ביממה האחרונה, לוחמי אוגדה 98 השמידו תשתיות טרור, אתרי שיגור לצד מבנים צבאיים ואיתרו אמצעי לחימה רבים. נוסף לכך, הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובהכוונת תקיפות כלי טיס של חיל האוויר, ביניהם חוסלו מחבלים שהכווינו תקיפות כלפי הלוחמים בשטח.

כמו כן, במסגרת פעילותם של לוחמי אוגדה 162 הם איתרו והשמידו פירי מנהרות ותשתיות טרור לצד אמצעי לחימה, לרבות ציוד לחימה, כלי נשק ומטענים ממולכדים. (לילך שובל)

פעילות לוחמי צה"ל במרחב ג'באלייה // דובר צה"ל

12:31: אזעקות הופעלו באצבע הגליל ובקריית שמונה. (עידן אבני)

12:30: באופוזיציה הסורית מדווחים על כטב"ם שתקף שתי מכוניות של חיזבאללה באזור חומס שבמרכז סוריה. עוד ציין, כי ההערכה היא שמדובר בכטב"ם ישראלי. (שחר קליימן)

12:20: דיווחים ערבים על תקיפות בדרום לבנון באזורים נאקורה, חאמול וכפר חמאם. (שחר קליימן)

11:50: ממשלת איטליה הודיעה כי תשוב לממן סוכנות הסיוע לפליטים, אונר"א, ברצועת עזה. זאת לאחר דו"ח האו"ם שקבע כי ישראך לא סיפקה טענות מספקות לכך שעובדים רבים באונר"א שותפים לטרור.

11:42: לאחר חניכת המזח האמריקני להעברת הסיוע לרצועת עזה - חלק ממנו נסחף אל חוף הים באשדוד וחולץ. חלק המזח ככל הנראה ניתק כתוצאה מגלים חזקים. אין נפגעים כתוצאה מהאירוע.

חלק מהמזח האמריקני שנבנה בחופי עזה נסחף לחופי אשדוד // אדם יהלום

11:40: שרי האוצר של פורום המדינות G7 בקריאה חריגה לישראל: "שחררו את כספי המיסים של הרשות הפלשתינית בשל צרכים פיסקאליים דחופים".

11:38: מזכיר ההגנה האמריקני, אנתוני בלינקן, נועד עם חבר קבינט המלחמה, גנץ. הם שוחחו על המאמצים להשבת החטופים, בלינקן הדגיש את החשיבות בפתיחת מעבר רפיח להעברת סחורות וכן לסוגיית היום שאחרי המלחמה.

מזכיר המדינה של ארה"ב, אתוני בלינקן., צילום: אורן בן חקון

10:54: דיווח: מקורב ליראן, ככל הנראה קצין סורי, חוסל בפיצוץ בדמשק שאירע הלילה. לפי שעה, אין ייחוס למעורבות ישראלית בתקיפה. (שחר קליימן)

זירת החיסול בדמשק // רשתות ערביות

10:15: ג'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי: ״לקחנו לתשומת ליבנו את הצווים של ביה״ד בהאג לישראל. על ישראל להפסיק את המלחמה, לפתוח את מעבר רפיח ולקיים את הצווים הנוספים. החלטות בית הדין מחייבות את כל הצדדים והן צריכות להיות מיושמות באופן מיידי ומלא.

ג'וזף בורל, צילום: רויטרס

09:42: דיווח: יותר מ-200 משאיות סיוע מצריות ייכנסו היום לעזה באבטחת האו"ם. בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" נמסר כי המצרים יעבירו את הסיוע ההומניטרי לעזה באופן עקיף, כלומר יימסרו אותו ראשית לאו"ם, שיעביר אותו לישראל בכרם שלום ומשם הסיוע ייכנס לרפיח. זאת, עד שתסוכם דרך חדשה להעברת הסחורות. בתוך כך, צפויות להיכנס לעזה כ-200 משאיות מדי יום שיאובטחו בידי כוחות או"ם.

כניסת סיוע הומניטרי (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

08:04: צבא ארה"ב מדווח כי תקף ביום חמישי האחרון טיל שיוט חות'י אותו תכנן ארגון הטרור לירות מחופי תימן.

07:57: דיווחים בסוריה: מקורות מדווחים כי הפיצוץ נבע ממטען שהוטמן ברכב סמוך למסגד אלזהראא', שכונת אלמאזה, בדמשק סמוך לשגרירות האיראנית.

מטען חבלה התפוצץ בדמשק, סמוך לשגרירות האיראנית // רשתות ערביות

06:54: הפלשתינים ממשיכים לדווח על הפצצות אינטנסיביות של חיל האוויר במספר מקומות ברחבי הרצועה, ביניהם גם בעיר עזה.

רצועת עזה, הבוקר, צילום: רשתות ערביות

04:58: הפלשתינים מדווחים על עצורים הלילה במבצע לסיכול טרור בטול כרם

03:47: סוכנות הידיעות הפלשתינית "שהאב" דיווחה כי ארבעה נהרגו וכמה נפצעו בהפצצת דירה בבניין

מגורים צפונית למחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. במקביל, דווח גם על ירי באזור דיר אל-בלח, תקיפה אווירית במחנה הפליטים ג'באליה ועל פצועים בתקיפה נוספת מצפון לעיר עזה.

סיכול ממוקד על דירה בעזה - 4 מחוסלים בנוסראיית, צילום: רשתות ערביות

02:44: פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הודיע כי הגיב לשיגור טיל שיוט באזור שבשליטת החות'ים בתימן.

02:23: דיווחים ערביים: כוחות הביטחון וכוחות צה"ל מסתערים על העיירה בורקה, מצפון-מערב לשכם.

כוחות הביטחון בפעילות לסיכול טרור ביו"ש // רשתות ערביות

01:56: מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה התייחסות לשיחה שקיימו השר בני גנץ ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. לפי ההודעה, נמסר כי השניים דנו ב"חשיבות שבהשלמת השיחות בין מצרים לישראל על פתיחה מחודשת של מעבר רפיח בהקדם האפשרי".

01:38: דיווח ברויטרס: דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב התייחס לשאלה על פסיקת בית הדין הבילנאומי לצדק בהאג, שהורה לישראל להפסיק את פעולתה ברפיח, ואמר כי "ארה"ב הייתה ברורה ועקבית בעמדתה" - מבלי לפרט מעבר לכך.

01:07: דיווחים ערביים על עימותים בין מתיישבים לפלשתינים בחברון. בתוך כך, דיווחים על כניסת כוחות הביטחון לעיירה דורה, לסינג'יל, ליד רמאללה ולשכונת ג'אידי בקלקיליה. על פי דיווחים, הכוחות פשטו על ביתו של מחבל מוכר.

דיווחים ערביים: מתיישבים תוקפים פלשתינים בחברון // רשתות ערביות

00:54: דיווחים פלשתיניים: צה"ל תוקף מהאוויר ברפיח. כמו כן, מדווחים על הפגזה ארטילרית אינטנסיבית על אזורי המזרח של דיר אל-בלח במרכז רצועת עזה.

תקיפות ישראליות ברצועה, צילום: רשתות ערביות

00:40: "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", קבוצה של מיליציות פרו-איראניות הפועלות בסוריה ובעיראק, הודיעה כי תקפה "יעד חיוני באילת באמצעות כטב"מים". (שחר קליימן)

המיליציות השיעיות בעיראק טוענים ששיגרו כטב"ם לעבר ישראל, צילום: רשתות ערביות

00:24: אחרי החלטת בית הדין: הסנטור לינדזי גרהם, שמקדם חקיקה חריפה נגד ה-ICC, יגיע לישראל בשבוע הבא. גרהם פועל להשגת הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה וצפוי לבקר גם בריאד.

23:04: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים א-צוונה ורמיה, לצד תשתית טרור במרחב יארון. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבלי חיזבאללה במרחב חנין שבדרום לבנון.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר