באופוזיציה תוקפים אחרי סרטון ההמרדה: "אנחנו במלחמת קיום מול הביביסטים המשיחיים"

אדם רעול פנים המזדהה כאיש מילואים, תועד קורא להקשיב רק לרה"מ נתניהו, ולא לגלנט והלוי, ולסירוב פקודה במקרה של מסירת השליטה ברצועה ל"גוף ערבי" • יאיר גולן: "בשלב הבא הימין יטען כי במצב החירום הנוכחי אין מקום לדמוקרטיה"

״לא נקשיב לשר הביטחון ולא לרמטכ״ל״: סרטון ההמרדה ששיתף יאיר נתניהו// השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הסרטון ששיתף יאיר נתניהו - והסערה: באופוזיציה הגיבו היום (שבת) בחריפות לסרטון שבו נראה אדם רעול פנים המזדהה כאיש מילואים, תוך שהוא קורא לסירוב פקודה במקרה של מסירת השליטה ברצועה ל"גוף ערבי". מצ"ח פתחה בחקירת האירוע. 

בנו של ראש הממשלה שיתף אתמול את הסרטון בערוץ הטלגרם שלו, המונה כ-15 אלף מנויים. רעול הפנים, שאחז בנשק, אמר עוד: "גלנט לא יכול לפקד עלינו, לא נקשיב לו ולא לרמטכ"ל - רק לנתניהו".

הסרטון שהפיץ יאיר נתניהו, צילום: צילום מסך

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, האשימה את הממשלה וצייצה כי "כמו שהובילו הפיכה משטרית מתוך המוסדות הדמוקרטיים, ככה הם מעודדים עכשיו ניסיון להפיכה בתוך צה"ל. מבחינת נתניהו, קריאה להתעלם מהרמטכ"ל ומשר הבטחון וללכת רק איתו היא עונג שבת, כשגינוי הקריאה הוא חילול שבת וחילול הזכות להיות מעל החוק. אנחנו לא רק במלחמת קיום מול חמאס. אנחנו במלחמת קיום על המדינה הדמוקרטית שלנו מול הכוחות הביביסטים המשיחיים שמכרסמים בנו מבפנים".

ח"כ לשעבר, יאיר גולן, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה אמר ל"ישראל היום" כי "נדרשת חקירה משטרתית וחקירת מצ״ח. הימין מכין את השלב הבא שכותרתו: במצב החירום הנוכחי אין מקום לדמוקרטיה. הסרטון הוא רק ההתחלה. בישראל יש היום שני ציבורים. זה שבטוח שישראל דמוקרטיה עם ליקויים שיש לתקן, וזה הסבור שדמוקרטיה זה לחלשים ועליה לעבור מהעולם מה יותר מהר".

יאיר גולן, צילום: גדעון מרקוביץ'

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) הוסיפה: "הבן של ראש הממשלה משתף סרטון עלום שקורא להמרדה במפקדי צה"ל ובצבא בזמן מלחמה! כל זה כשהוא במיאמי על חשבון משלמי המיסים. יאיר נתניהו לא צריך הגנת שב"כ מסביב לשעון בעלות ציבורית של מיליונים בשנה, אלא הגנה ככל אדם בעודו במעצר על המרדה כנגד המדינה, צה"ל ומפקדיה בזמן מלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר