הותר לפרסום שמו של לוחם שנפל בדרום הרצועה; עלה ל-9 מספר ההרוגים בתקיפות צה"ל בלבנון

הרוג מפגיעה ישירה במפעל בקרית שמונה • ירדן: בוצעו חמש הצנחות של סיוע הומניטרי בצפון הרצועה • נתניהו הודיע: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס, המסר שלי - הלחץ לא יעבוד" • מג"דים בפיקוד הצפון עברו השתלמות: "אם צריך - נפעל גם הלילה" • הותר לפרסום: סמ"ר ניסים כחלון, לוחם גבעתי מחדרה, נהרג בדרום הרצועה • הפלשתינים דיווחו על הרוג נוסף בפעילות צה"ל הלילה בג'נין

תיעוד: רגעי חיסול המחבל שתצפת על כוחות צה״ל וחוסל על ידי כלי טיס // דובר צה"ל

היום ה-172 למלחמה: בלבנון מדווחים הערב (רביעי) על תקיפות משמעותיות של צה"ל - שבהן נהרגו שלושה בני אדם בבית קפה בא-נאקורה ושישה בטיר חרפא. היעד: חוליה מופללת של חיזבאללה. בתוך כך, הבית הלבן, למרות הכחשת רה"מ, פרסם כי נתניהו אישר שתגיע משלחת לוושינגטון. בנוסף, צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר ניסים כחלון, בן 21 מחדרה, נפל בקרב בחאן יונס. זה הלילה הרביעי, צעדת תמיכה בחמאס ובעזה מתקיימת בעמאן בירת ירדן.

 

עדכונים שוטפים

02:07: הפלשתינים מדווחים על תקיפות מטוסי חיל האוויר בעיר ג'בליה שברצועה ובשכונת רימל במרכז העיר עזה.

01:26: הפלשתינים מדווחים כי מטוסים של צה"ל מפציצים מטרות באזור חאן יונס.

23:43: צעדת תמיכה בחמאס ובעזה מתקיימת בעמאן בירת ירדן זה הלילה הרביעי ברציפות, והגיעה גם לשגרירות ישראל במדינה. "העם רוצה את גדודי אל-קסאם", קוראים אלפי המוחים. בימים האחרונים אלפי מפגינים התאספו סמוך למתחם השגרירות, וחלקם ניסו להסתער על המבנה.

הפגנות תמיכה בחמאס בירדן // רשתות ערביות

23:18: 256 מתחילת המלחמה: נהרגו 3 פעילי חיזבאללה נוספים מדרום לבנון

22:29: משטרת ירדן מפזרת צעדת תמיכה בחמאס ובעזה בבירה עמאן, זה הלילה הרביעי ברציפות. בימים האחרונים אלפי מפגינים התאספו סמוך למתחם שגרירות ישראל בעיר, וחלקם ניסו להסתער על המבנה. 

המוני מפגנים מתאספים מחוץ לשגרירות הישראלית בעמאן תוך קריאות תמיכה בחמאס // רשתות ערביות

22:22: באמל הודיעו על חיסולו של עלי אחמד מהדי, מפקד בכיר בארגון. (שחר קליימן)

21:38: מטוסי קרב חיסלו לפני זמן קצר חוליית מחבלים ששהו במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא שבדרום לבנון, ותקפו חוליית מחבלים נוספת במרחב הכפר א-נקורה. (עידן אבני ולילך שובל)

תיעוד מתקיפת חוליית המחבלים במרחב א-נקורה // דובר צה"ל

21:02: סוכנות הידיעות הפלשתינית "וופא" דיווחה כי נקבע מותו של מחבל נוסף שנפצע באורח קשה הלילה במהלך פעילות כוחות הביטחון לסיכול טרור בג'נין. וואליד אל-אוסטה בן ה-19, תושב שכם, נפצע בתקיפת כלי טיס מהאוויר במחנה הפליטים. בסך הכול חוסלו בפעילות בג'נין ארבעה מחבלים.

21:32: כ-200 איש נכחו הערב במפגש ושיח, שהתקיים במאהל משפחות החטופים בירושלים בהשתתפות ג׳ון פולין, אביו של הירש, שנחטף ממסיבת נובה ב-7 באוקטובר.

בנוכחות אביו של החטוף הירש פולין גולדברג: מפגש ושיח במאהל משפחות החטופים בירושלים // צילום: יוני ריקנר

20:18: הבית הלבן: נתניהו אישר שתגיע משלחת לוושינגטון, עובדים על תאריך.

20:13: דיווחים ערביים: תשעה הרוגים בתקיפה ישראלית בדרום לבנון. לפי הדיווחים, ארבעה הרוגים בתקיפה בא-נאקורה, ושני הרוגים בתקיפה בטירחרפא. עוד דווח כי שני ההרוגים בטירחרפא משתייכים למערך הרפואי של חיזבאללה. (שחר קליימן)

דיווחים ערביים: חמישה הרוגים בתקיפה ישראלית בדרום לבנון // רשתות ערביות

20:00: צה"ל קיים השתלמות מפקדים במסגרת ההכנות לתמרון אפשרי בדרום לבנון, בעיקר על בסיס אוגדת החוד הסדירה של פיקוד הצפון 36, שלחמה ברצועת עזה עד לפני כחודשיים. ההשתלמות שהתקיימה במפקדת פיקוד הצפון, עסקה במוכנות לזירה צפונית, בהובלת מפקד הפיקוד, אלוף אורי גורדין, ובהשתתפות מפקדי האוגדות, מפקדי החטיבות ומפקדי הגדודים בסדיר ובמילואים. הלוקחים חלק בקרבות ההגנה בגבול הצפון. במסגרת ההשתלמות העמיקו המפקדים בתכנים מקצועיים ובתוכניות המבצעיות והאסטרטגיות למתווה צפוני. במהלך ההשתלמות סקר הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בפני הפורום את האתגרים האסטרטגיים, והערכות לקראת המשך המלחמה. (לילך שובל)

19:20: חמאס מיחזר סרטון של מוחמד דף מתחילת המלחמה. לידיעה המלאה (שחר קליימן)

חמאס מחיזר הקלטה של ראש הזרוע הצבאית בארגון הטרור מוחמד דף // רשתות ערביות

18:51: דיווח ברויטרס: גורם מדיני בכיר אומר כי הבית הלבן הם שפנו לקבוע מחדש מועד, רה"מ שוקל וטרם נקבע מועד.

18:48: מוקדם יותר היום זוהה שיגור משטח רצועת עזה למרחב כיסופים שנפל בשטח פתוח. בסגירת מעגל מהירה, כלי טיס תקף את המרחב ממנו שוגרה הרקטה וחיסל את המחבל ששיגר את הרקטה. (לילך שובל)

תוך מספר דקות - כלי טיס תקף את המחבל ששיגר רקטה לכיסופים // דובר צה"ל

18:39: דיווח ערבי: ישראל תקפה בפאתי הכפר טירחרפא בדרום לבנון. (שחר קליימן)

18:34: הותר לפרסום: סמ"ר ניסים כחלון, לוחם גבעתי מחדרה, נהרג בדרום הרצועה. סמ״ר כחלון נפל כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים. לידיעה המלאה (לילך שובל)

סמ"ר ניסים כחלון - נפל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

18:20: רשת NBC האמריקנית דיווחה מפי גורם רשמי בארה"ב כי לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה לבית הלבן כי ברצונו לקבוע מחדש את הפגישה אותה ביטל על הפעולה ברפיח.

17:44: עשן עולה ממבנים ברפיח לאחר תקיפה ישראלית, מוקדם יותר היום.

תקיפת חיל האוויר ברפיח, צילום: רויטרס

17:05: הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב יתכנס מחר ב-20:00 לדיון שבועי. קבינט המלחמה יתכנס הערב ב-19:30 בצל החזרת המשלחת מקטאר וההסלמה בצפון.

16:20: שבעת המחבלים שחוסלו בתקיפה הלילית במרחב אל-הבריה שבדרום לבנון תכננו לחדור לשטח ישראל, כנראה למרחב הר דב - כך מעריכים בצה"ל. כמו כן, בתגובה למטח הקטלני הבוקר לקריית שמונה - שכתוצאה ממנו נהרג זאהר סאלח בשארה בן ה-32, צה"ל תקף שורת מטרות של חיזבאללה באזור הגבול, ושתי "מטרות משמעותיות" בעומק לבנון. במקביל, בפשיטה החוזרת של הכוחות על שכונת אל-אמל בחאן יונס אותרו מנהרות חדשות, שחלקן מגיעות לקרבת בית החולים נאסר הסמוך. לידיעה המלאה (לילך שובל)

תקיפת חיל האוויר בסמוך לבית החולים נאצר בחאן יונס // רשתות ערביות

15:20: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם הסנטור ריק סקוט, בלשכת רה"מ בירושלים. נתניהו הודה לסקוט על תמיכתו הבלתי מסויגת במדינת ישראל. בפגישתם אמר: "חשבתי שהחלטת ארה"ב במועצת הביטחון הייתה צעד מאוד לא טוב. מה שהכי גרוע בה זה שהיא עודדה את חמאס לנקוט עמדה נוקשה ולסמוך על כך שהלחץ הבינלאומי ימנע מישראל מלשחרר את החטופים ומלהרוס את חמאס. ההחלטה שקיבלתי שלא לשלוח את המשלחת לוושינגטון, בעקבות ההחלטה הזאת, היתה מסר לחמאס שלא יסמכו על הלחץ הזה. זה לא יעבוד. אני מקווה שהם יבינו את המסר". (אריאל כהנא)

נתניהו: "ההחלטה לא לשלוח את המשלחת לוושינגטון - מסר לחמאס שלא יסמכו על הלחץ" // דוברות רה"מ

14:47: נשיא איראן איברהים ראיסי נועד עם ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן. (שחר קליימן)

14:35: האתר הסורי "דיר א-זור 24" מדווח היום כי וויסאם עימאד א-דין זאהר, ששימש מפקד בצבא אסד, ועכרם שהין אל-מוחמד, ששימש מפקד של משמרות המהפכה, חוסלו השבוע במזרח סוריה במהלך תקיפה שיוחסה לישראל בפרסומים זרים. (שחר קליימן)

14:30: סוכנות הידיעות הירדנית הממלכתית "פטרה" דיווחה כי בוצעו היום חמש הצנחות אוויריות של סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה, בהשתתפות מטוסים של מצרים, איחוד האמירויות, גרמניה וספרד. לפי הדיווח, מדובר בפעם הראשונה שספרד משתתפת בהצנחות עם ירדן.

חמש הצנחות אוויריות של סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה, צילום: אי.אף.פי

14:29: דובר צה"ל מפרסם: מוקדם יותר היום אותר כלי טיס של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ראש הנקרה. כוחות צה"ל הוקפצו למקום לזיכוי הכלי, האירוע מתוחקר. (עידן אבני ולילך שובל)

14:12: ראש הפזורה בחו"ל בחמאס, ח'אלד משעל, חזר היום על המסר ממקום מושבו בקטאר כי הנהגת ארגון הטרור "מתעקשת במו"מ על הפסקת התוקפנות, נסיגה מעזה, חזרת העזתים לצפון הרצועה, הגשת סיוע, שיקום הרצועה וסיום המצור". לדבריו, "רק אם נשיג את המטרות האלה נשחרר את החטופים. ננהל את המו"מ הזה תוך כדי תמרון מדיני". (שחר קליימן)

ההרס ברצועה בעקבות הפצצות חיל האוויר, צילום: אי.אף.פי

14:10: סעודיה פרסמה הודעת גינוי להכרה ב-8,000 דונם בבקעת הירדן כשטחי ישראל המיועדים לבניית מאות יחידות דיור. משרד החוץ בריאד אמר כי אלו "שטחים פלשתינים כבושים", וההחלטה היא "הפרה בוטה של ​​חוקים בינלאומיים".

13:24: אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

12:42: מקורות מצריים מסרו ל"אל־אח'באר" כי גורמים ישראליים אישרו לעמיתיהם המצרים שלא יהיו עוד ויתורים חדשים במסגרת המשא ומתן. על פי הדיווח, אותם גורמים רמזו שהמבצע ברפיח יתקיים אחרי חודש רמדאן והעיד אל-פיטר, כלומר לאחר ה-10 באפריל. אפשרות אחרת, לפי הדיווח, היא בתחילת חודש מאי. (שחר קליימן)

ההרס ברצועת עזה, צילום: אי.אף.פי

12:00: לאחר שראש הממשלה נתניהו ביטל את יציאת המשלחת אתמול לוושינגטון במחאה על הימנעות ארה"ב בהצבעה באו"ם, בבית הלבן פנו לישראל בבקשה לתאם מחדש את נסיעת השר דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי כדי שיגיעו לשמוע את החלופות לפעולה ברפיח. (לילך שובל)

11:56: מיהל מרטין, שר החוץ האירי וסגן ראש הממשלה צפוי להודיע בקרוב על הצטרפותה של ממשלת דבלין לתביעה הדרום אפריקנית נגד ישראל בהאג, כך נמסר בהודעה של הממשלה האירית. (נטע בר)

11:34: עקב הערכת מצב של צה"ל נסגר לתנועה הכביש העולה מכיוון תל חי אל מרגליות, משגב עם ומנרה.

10:43: בריטניה: 130 חברי פרלמנט וחברי בית הלורדים חתמו על מכתב הקורא לשר החוץ הבריטי, דייוויד קמרון, לאסור על מכירת נשק לישראל, בעקבות הלחימה ברצועת עזה. 107 חברי פרלמנט ו-23 חברי בית הלורדים חתמו על המסמך בהובלתה של חברת מפלגת הלייבור, זהרה סולטנה, השייכת לפלג הרדיקלי של הלייבור.

10:25: מפגן מחאה של אמהות לוחמים מתקיים הבוקר מול מטה אונר"א בירושלים. ארגון אמהות הלוחמים בו חברות אמהות רבות ללוחמים ולוחמות עורך מפגן מחאה בשיתוף תנועת צו 9 מול מטה אונר"א ברחוב שלמה זלמן שרגאי בירושלים תחת הכותרת: ״אונר"א = חמאס".

מחאה מול מטה אונר"א בירושלים

10:07: זאהר בשארה, בן 32 מכפר עין קניה שבגולן הוא ההרוג בפגיעה הישירה על מחסן בקרית שמונה.

זאהר בשארה. נהרג בפגיעה הישירה במחסן בקרית שמונה, צילום: ללא

9:15: נקבע מותו של גבר שחולץ במצב אנוש ממפעל שנפגע ישירות בקרית שמונה. שניים נוספים נפצעו קל משאיפת עשן.

פינוי ההרוג מהמחסן שנפגע ישירות בקרית שמונה // דוברות מבצעי מד"א

9:13: כוחות צה"ל ושב״כ ממשיכים בלחימה במרחב בית החולים שיפא במקביל למרחב אל אמל ואל קרארה; ביממה האחרונה חוסלו מחבלים ואותרו אמצעי לחימה. צוותי הקרב של חטיבה 401, חטיבת הנח"ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 נלחמים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. ביממה האחרונה הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים, איתרו תשתיות טרור ואמצעי לחימה במרחב בית החולים. עד כה נעצרו במרחב בית החולים מאות מחבלים המשויכים לארגוני הטרור הפועלים ברצועה, וחוסלו עשרות. (לילך שובל)

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה, במרחב בית החולים שיפא// דובר צה"ל

9:03: מספר ההרוגים הפלשתינים בג'נין עלה לשלושה.

8:44: לוחמי האש פועלים במספר זירות ברחבי קריית שמונה. חמישה צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל-גולן בפיקודו של מפקד המשמרת רב-רשף גדי אזולאי פועלים במספר זירות של נפילת רקטות במרחב העיר. הצוותים פועלים בין היתר לכיבוי כלי רכב שעלו באש, שריפה שפרצה במפעל וסריקות אחר נפגעים במבנים ברחבי העיר.

8:42: פגיעה ישירה בנגריה/מחסן חומרי ניקוי ללא מעורבות חומרים מסוכנים. ייתכן שישנו אדם אחד לכוד במקום. בנוסף צוות מד"א דיווח על אזרח שנפגע מרסיסים בידו ופונה עצמאית טרם הגעת צוותי מד"א לאירוע. באירוע נוסף ברח' שפרינצק בו דווח על פגיעה ישירה במבנה, נבדק חשד לשני נפגעים.

8:12: לאחר כירי של 30 רקטות לכיוון העיר - דיווחים ראשוניים על פגיעה ישירה בקרית שמונה.

מטח של עשרות שיגורים: פגיעה ישירה בקריית שמונה// השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר - נזק נגרם לרכוש, לא ידוע בשלב זה על נפגעים. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

הפגיע הישירה בקרית שמונה, צילום: שימוש לפי סעיף 27א

8:02: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לניו יורק טיימס: "ביידן מעדיף את הקו של רשידה טליב וסינוואר על הקו של נתניהו ובן גביר".

08:00: ירי כבד ליישובי הצפון. עשרות רקטות שוגרו לאזור קרית שמונה שבשמיה נראו יירוטים רבים. אזעקות צבע אדום בקרית שמונה, תל חי, כפר גלעדי, כפר יובל ומעיין ברוך. ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים. 

לאחר חיסול שבעה מחבלים בלבנון: עשרות שיגורים במטח לצפון

7:20: התקיפה הלילית של חיל האוויר. מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי במרחב אל-הבריה שבדרום לבנון. בתקיפה חוסל מחבל מרכזי המשויך לארגון "הג'מעה איסלאמיה" שקידם בעבר מתווים לעבר שטח ישראל ואיתו מחבלים נוספים ששהו במבנה.

7:06: צה"ל על סף סיום מבצע חטיבתי במחנה הפליטים ג'נין. במהלך הפעילות נזרקו מטענים לעבר הכוחות, הכוח הגיב בירי חי לעבר חשודים.

המחוסל בג'נין הוא חמזה אל-ערעראווי משכם, צילום: רשתות ערביות

מחבל אחד חוסל, חמישה אחרים נפצעו ושלושה נעצרו לאחר שאותרו ברכב ובו מטענים שנועדו לשמש נגד כוחות צה״ל. יושבי הרכב נעצרו ונלקחו לחקירה, והרכב עצמו הופצץ מהאוויר ע״י זיק.

7:05: התוכנית המסתמנת של א-סיסי ובלינקן בציר פילדלפי. בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דווח כי כי מזכיר ההגנה האמריקני ונשיא מצרים דנו בתכנון להקים מחסומים ולחפור תעלות באזור הגבול שבין מצרים לרצועת עזה ברפיח. התוכנית מתבססת על מערך עבודות הנדסיות במימון איחוד האמירויות, שימנעו הברחת נשק לארגוני הטרור בעזה. לידיעה המלאה

6:26: חיזבאללה פרסם הודעה שבה הוא מגנה את התקיפה בדרום לבנון על "מרכז ההתאחדות הרפואית האסלאמית" שהובילה לכמה הרוגים ופצועים לבנונים. בחיזבאללה איימו כי התקיפה הזאת "לא תעבור ללא תגובה או עונש".

6:24: מקורות פלשתיניים דיווחו הלילה על פשיטה של צה"ל במתחם ביה"ח נאסר שבחאן יונס. לפי הדיווחים, היו כמה עצורים. בה בעת, דווח על סדרת תקיפות ברפיח.

מבית לבית. צה"ל בעזה, מארס 2024, צילום: דובר צה"ל
חיילי צה"ל ברצועה, מארס 2024, צילום: דובר צה"ל

04:24: המשטרה הירדנית הדפה באלות מפגינים שניסו לצעוד לעבר שגרירות ישראל בעמאן, כך דווח ברויטרס. אמש (שלישי) יותר מאלפיים בני אדם השתתפו במחאה אנטי-ישראלית במקום וחלקם אף קראו קריאות נגד חמאס. 

מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בירדן, צילום: רויטרס

4:00: שר הביטחון יואב גלנט לכתבים בארה"ב על פגישתו עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמש בפנגטון: הדגשתי עד כמה חשובים הקשרים עם ארה"ב לביטחון ישראל, כמו גם את החשיבות של של שמירה על היתרון הצבאי האיכותי שלה באזור. "אנחנו חולקים 100% מהערכים ו-99% מהאינטרסים עם ארה"ב", אמר לכתבים. עוד אמר כי הוא דן עם אוסטין גם בנושא החטופים, במאמצי הסיוע ההומניטרי ובהשמדת חמאס. לדברי גלנט, "אלטרנטיבה מקומית חייבת להיבנות בעזה כדי שתשלוט ברצועה לאחר שחמאס יובס".

3:00: דיווח ברשת אל-ג'זירה: צה"ל כיתר את בית החולים נאצר בחאן יונס וירה, אך לא פשט על המתחם.

02:22: ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית דווח כי שבעה נהרגו באל-הברייה וכי נמשכים חיפושים אחר הרוגים נוספים. לידיעה המלאה

01:40: ערוץ "אל-מנאר" - המשוייך לחיזבאללה מדווח על 10 הרוגים בתקיפה בעיירה אל-היבריה שבדרום לבנון. 

01:10: דיווחים על הרוגים בתקיפות בדרום לבנון. 

00:26: דיווחים: צה''ל פועל בעיירה קבטיה, דרומית לג'נין. עימותים וחילופי אש במקום.

23:36: איברהים אל-מדהון, פרשן מקורב לחמאס, נותן איתות ראשון: "אנחנו לא מאשרים ולא מכחישים את הגרסה הישראלית. בדרך כלל המדיניות של הזרוע הצבאית היא לא להגיב לגרסת ישראל. אם יש להם אישור על מותו של עיסא, הם יודיעו בהתאם למדיניות ולהסדרים". (שחר קליימן)

23:23: דיווחים בסוריה: פיצוצים באזור דיר א-זור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר