המחבלים שחוסלו הלילה בלבנון תכננו לבצע פיגוע בישראל

בעוד שהמטרה של צה"ל היא להגיע למצב שאין איום סמוך לגבול ודחיקת חיזבאללה מקו המגע, בארגוני הטרור מנסים לייצר פיגועים בישראל • בשיפא נעצרו יותר מ-500 מחבלים של חמאס וגא"פ, רבים מהם מהווים מוקדי מידע בעל ערך גדול • הערכה: נותרו בכירי חמאס בשיפא

חיסול מחבלים, חשיפת פירים ופשיטות ממוקדות על תשתיות טרור: כוחות צה"ל פועלים בחאן יונס || דובר צה"ל

יממה עצימה בצפון: כ-110 שיגורים נורו לישראל מלבנון ביומיים האחרונים, אחד מהם הוביל למותו של זאהר בשארה, בן 32 מכפר עין קנייא שבגולן שנהרג בקריית שמונה.

בתגובה, צה״ל תקף שתי מטרות משמעותיות בעומק לבנון ועוד שורת מטרות בקו המגע. בלבנון נהרגו ב-72 השעות האחרונות 12 מחבלים של חיזבאללה ושל אל־ג'מעה אל־אסלאמיה, שניסו להוציא על פי ההערכות פיגוע בתוך שטח ישראל. בצה"ל עוקבים אחר ניסיונות נוספים לייצר פיגועים בשטח ישראל.

היחידה האווירית של חיזבאללה היא המערך שצה"ל מתמקד בו כעת. עומק מדינת לבנון הופך לאזור לחימה, בגלל פעילות חיזבאללה ובכך מחבלי הארגון מסכן את אוכלוסיית לבנון. המטרה הראשית של צה"ל בצפון היא להגיע למצב שאין איום סמוך לגבול וכן דחיקת חיזבאללה מקו המגע.

לוחמי חיזבאללה, צילום: .

504 הכפילו את החוקרים

בבית החולים שיפא נעצרו יותר מ-500 מחבלים של חמאס ושל הג'היאד האסלאמי, רבים מהמחבלים מהווים מוקורות מידע בעל ערך גדול מאד עבור החוקרים, מה שגרם ליחידת 504 להכפיל את היקף החוקרים שלה. לוחמי חטיבת הנח"ל חיסלו מחבלים רבים במרחב ובצה"ל מתלבטים כיצד למצות את הפעילות בשיפא עד תום ולאתר בכירים בדרגות גבוהות יותר במרחב, וכן להבטיח את ביטחון הכוחות. 

לוחם במתחם בי"ח שיפא, צילום: דובר צה"ל

ההערכה היא כי בשיפא יש עוד כמה מחבלים שיכולים לסייע למערך המודיעין ואף אישיות בכירה או שתיים במערך חמאס. על פי ההערכות יש קבוצה של מחבלים שעדיין מתבצרת במרחב בית החולים. בחאן יונס אותרו תוואי קרקע משמעותיים באזור אל אמל. הלוחמים הגיעו לשלושה פירים חדשים בזכות מודיעין של מחבלים שנעצרו בשטח. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר