הקמת מחסומים וחפירת תעלות: התוכנית המסתמנת של א-סיסי ובלינקן בציר פילדלפי

בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דווח כי כי התוכנית מתבססת על מערך עבודות הנדסיות במימון איחוד האמירויות, שימנעו הברחת נשק לארגוני הטרור בעזה • על פי העיתון, בלינקן דן בתוכנית עם בכירים ישראלים בת"א בקצרה • המשלחת שתוכננה לצאת לוושינגטון, ובוטלה, הייתה אמורה לדון בנושא בהרחבה

בלינקן בביקורו במצרים, לצד הנשיא א-סיסי (ארכיון). "זה לא באינטרס המצרי לנתק קשרים עם ישראל". צילום: אי.פי.אי

העיתון "אל־אחבאר" דיווח הבוקר (רביעי), כי במהלך ביקורו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן במצרים, הוא שוחח גם עם הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי. על פי הדיווח, הבכיר האמריקני דן עימו ב"תוכנית ביטחונית הקשורה לאזור הגבול שבין מצרים לרצועת עזה ברפיח", כלומר ציר פילדלפי.

בעיתון הלבנוני המקורב לחיזבאללה צוין כי התוכנית הביטחונית מתבססת על מערך של עבודות הנדסיות, לרבות הקמת מחסומים וחפירת תעלות, שימנעו הברחת נשק לארגוני הטרור הפלשתיניים בעזה.

"בלינקן דן בתוכנית עם בכירים ישראלים בת"א בקצרה לפני שהיה אמור לדון עליה בהרחבה עם המשלחת הישראלית שהיתה אמורה לצאת לוושינגטון", נכתב בדיווח. מדובר למעשה במשלחת בהובלת ראש המל"ל צחי הנגבי והשר רון דרמר שהיתה אמורה לצאת אתמול לארה"ב, אך ביקורה בוטל בגלל החלטת מועצת הביטחון להפסקת אש שארה"ב נמנעה מלהטיל וטו עליה.

כמו כן, נטען כי במסגרת אותו חזון אמריקני, איחוד האמירויות לכאורה הביעה הסכמה ראשונית לממן את התוכנית, שאמורה להתבצע במקביל לפעולות ממוקדות ברפיח שיהיו "מהירות ומוגבלות". בימים האחרונים בכירים אמריקנים הדגישו כי הם מתנגדים למבצע "נרחב" ברפיח". מנגד, בצמרת המצרית הביעו התנגדות באופן פומבי לכל פעולה באשר היא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר