"תמיד דאג לכולם": סמ"ר ניסים כחלון נפל בדרום רצועת עזה

כחלון, בן 21 מחדרה, לחם בגדוד רותם של גבעתי ונהרג במסגרת היתקלות עם מחבלים בדרום הרצועה, סמוך לחאן יונס • דודו: "רק לפני שבוע הוא היה בגיחה בבית ואמר שהמלחמה לא הסתיימה"

סמ"ר ניסים כחלון - נפל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: סמ"ר ניסים כחלון, בן 21 מחדרה, לחם בגדוד רותם (435) של חטיבת גבעתי ונפל בקרב בדרום רצועת עזה, סמוך לחאן יונס. הלווייתו תיערך הלילה בשעה 22:30 בבית העלמין הצבאי בחדרה. משפחתו של סמ"ר כחלון תשב שבעה צמוד לבית הכנסת מגן דוד בגבעת אולגה. מאז החלה המלחמה נפלו 597 לוחמי צה"ל, 253 מתוכם במסגרת התמרון הקרקעי.

דוד של סמ"ר כחלון סיפר עליו: "הוא תמיד דאג לכולם. הוא לחם בעזה ואיבד חברים קרובים, רק לפני שבוע היה בגיחה קצרה בבית. ניסים סיפר על המשך הלחימה והקרבות שם, ואמר שהמלחמה לא הסתיימה. בעוד כמה חודשים הוא היה אמור להשתחרר מהצבא. עכשיו אנחנו צריכים לקבור אותו. זה בלתי נתפס, אסון כבד לכולנו. נשבר הלב".

סמ"ר כחלון הוא אחיינו של הרב ליאור כחלון, שמוכר מאוד בחדרה. ניסים עצמו היה נוהג להתפלל בבית המדרש שערי הדעת. לאחר ההודעה על נפילתו ברצועה, נמסר מטעמם: "שערי הדעת אבלים וכואבים על מותו של החייל היקר והאהוב מאולגה ניסים כחלון, שהיה פוקד את בית מדרשנו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

סמ"ר ניסים כחלון, נפל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

אלמוג ווגנר, ראש ישיבת בני עקיבא בחדרה בה למד ניסים, כתב עם היוודא נפילתו: "לא, אנחנו לא המומים. אנחנו מופתעים. אנחנו מתגעגעים. ובעיקר, אנחנו גאים. מגיל צעיר בישיבה חלמת על שירות משמעותי. השייטת היתה לנגד עיניך. היו המון קשיים, אבל אתה לא מהמוותרים בקלות.
ישנו געגוע עמוק לעיניים הטובות, ללב הרחב, לאכפתיות הענקית. אנחנו גאים - במי שאתה ובזכות הגדולה להיות בשלבים משמעותיים יחד אתך. מתפללים לנחמת ציון וירושלים.. מחכים לניצחון, לפידיון, לישועה".

מעיריית חדרה נמסר: "העיר חדרה כואבת ומתאבלת על נפילתו של סמ"ר ניסים כחלון, עת הגן על מדינת ישראל ועל ביטחון תושביה. ניסים גדל בשכונת גבעת אולגה והתחנך בישיבת בני עקיבא בחדרה. בשם תושבות ותושבי העיר, ראש העירייה וחברי מועצת העיר אנו שולחים תנחומים ומשתתפים בצערה העמוק של משפחת כחלון. על מועד ההלוויה תימסר הודעה נפרדת".

לוחמי צה"ל פועלים בחאן יונס, צילום: אי.פי.אי

מעבר לכך, נפצע באורח בינוני לוחם צה"ל במסגרת פעילות הכוחות בבית החולים שיפא. כאמור, בימים האחרונים לוחמי צה"ל ממקדים מאמציהם בפשיטה על בבית החולים שיפא, שבו נעצרו יותר מ-500 מחבלים של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי. כמו כן, ההערכה היא כי בשיפא יש עוד כמה מחבלים שיכולים לסייע למערך המודיעין ואף אישיות בכירה או שתיים במערך חמאס. על פי ההערכות יש קבוצה של מחבלים שעדיין מתבצרת במרחב בית החולים. בחאן יונס אותרו תוואי קרקע משמעותיים באזור אל אמל. הלוחמים הגיעו לשלושה פירים חדשים בזכות מודיעין של מחבלים שנעצרו בשטח. 

בימים האחרונים, איתרו לוחמי צה"ל שלושה פירי מנהרות חדשים בחאן יונס, זאת בעקבות מודיעין שהושג מחקירות מחבלי חמאס שנעצרו בדרום הרצועה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר