"השורדות". צילום: יח"צ

לא תוכלו לקום מהספה: חודש מלא בסדרות חדשות שיתפסו אתכם חזק

שוטרים אמיצים, מרגלים בינלאומיים, סוכנים מיוחדים עם חושים מחודדים ובלשים פרטיים אקסצנטרים • החודש הקרוב עמוס בגיבורים שלוקחים את החוק לידיים, עם שלל סדרות חדשות ו(בשאיפה גם) מותחות ומוצלחות, שירצדו על מסכי הטלוויזיה והסטרימינג שלנו באביב הקרוב • פחות בעניין של תעלומות? יש גם דרמה קולינרית מעוררת תיאבון, עיבוד מסקרן למשחק מחשב אייקוני ודוקו על אחת מלהקות הרוק הגדולות בכל הזמנים - רק תבחרו • ממליץ סדרתי - מדריך הסדרות שלכם לחודש אפריל

1 באפריל

"השורדות" (yes)

לורי וארין, אחיות שיצאו יחד לחופשה בפיג'י, נקלעות למריבה קשה. בשל כך ארין מאחרת לטיסה הביתה - טיסה שבסופו של דבר לא מגיעה ליעדה ולורי מוגדרת כנעדרת. כמה חודשים לאחר מכן מקבלת ארין אות חיים מסתורי מאחותה, ויוצאת בעצמה לחפש אותה באי המרוחק. כל פיסת מידע נוספת תיחשב בגדר ספוילר, אז נשאיר את זה ככה. דרמת המתח והמסתורין הבריטית הזו הושקה מעבר לים ב-2023 ונהנתה מביקורות סבירות למדי, שהכתירו אותה בין היתר כ"חוויית אסקפיזם טהורה". לא נתנגד לקצת מזה בעצמנו. 5 פרקים.

 3 באפריל

"כללי המשחק" (דיסני+)

קולטר שו ("החיים עצמם") הוא שרדן מחוספס שמשוטט ברחבי ארה"ב ומסייע לרשויות החוק ולאנשים פרטיים לפענח תעלומות הדורשות את כישורי השטח היחודיים שלו. במקביל מנסה הזאב הבודד להתמודד גם עם הצרות המשפחתיות האישיות שלו, שדורשות ממנו לא פחות השקעה, ואנחנו מקבלים את החבילה המלאה.

הסדרה, שמבוססת על ספר באותו שם והושקה בארה"ב בפברואר האחרון, נחשבת לאחת מההצלחות הגדולות של העונה הטלוויזיונית עד כה ואף חודשה לעונה שנייה, כך שאפשר להתחיל להשקיע ללא חשש מקליפהנגר. 13 פרקים.

4 באפריל

"ריפלי" (נטפליקס)

עיבוד חדש לספר הידוע "הכישרון של מר ריפלי" - הפעם כמיני סדרה. בניו יורק של שנות ה-60, טום ריפלי (אנדרו סקוט, "שרלוק" - בתפקיד שמאט דיימון גילם בעיבוד הקולנועי המצליח מ-1999) מגיע לאיטליה כדי לשכנע את דיקי (ג'וני פלין), בנו הסורר והיהיר של אדם אמיד, לחזור הביתה. עד מהרה הוא נקלע למערבולת של תככים, מזימות וכן - גם רצח, כי לרגע לא חשבנו אחרת. עוד מככבים: דקוטה פנינג וג'ון מלקוביץ'. 8 פרקים.

 

"נקודת רתיחה" (HOT)

מיני-סדרת המשך לסרט מועמד הבפט"א "השף" מ-2021 (שם הסרט באנגלית הוא "Boiling Point" - בדומה לשם הסדרה החדשה). העלילה מתחילה כחצי שנה מהנקודה שבה הסרט הסתיים, כשקארלי (וינט רובינסון, "סוג א'", "פרויקט לזרוס") מנהלת מסעדה משלה עם צוות המסעדה הקודמת - זאת לאחר שהשף הראשי אנדי (סטיבן גראהם, "כנופיית ברמינגהאם"), לקה בליבו והוריש לה את מורשתו. כדאי לעשות שיעורי בית לפני ולצפות בסרט הקולנוע. 4 פרקים.

"טעות אנוש" (yes)

דרמה משטרתית אוסטרלית בהשראת אירועיים אמיתיים, שמגיעה אלינו מהיוצרים של "החוף הצפוני". הולי או'רורק (ליאנה ויסמן) היא בלשית החוקרת עם צוותה מקרה רצח שבהתחלה נראה פשוט לכאורה - אבל מתגלה מהר מאוד כהיפך הגמור. כשהיא מתמודדת עם דילמות אישיות לצד קריירה ומוניטין שתלוייים על כף המאזניים, וכשברקע מרחפות להן קונספירציות פליליות סבוכות - חייה של הולי עומדים להשתנות מקצה לקצה. 6 פרקים.

"טעות אנוש", צילום: יח"צ

5 באפריל

"Sugar" (אפל TV+)

קולין פארל מגלם בלש פרטי בשם ג'ון שוגר, שחוקר את מקרה ההיעלמות של אוליביה - נכדתו של מפיק הוליוודי ידוע. בעת הוא מחפש את הילדה, מגלה שוגר סודות אפלים על המשפחה הנוצצות - חלקם חדשים וחלקם ישנים מאוד, שרק מחכים להיחשף. בשירות הסטרימינג של אפל מגדירים את הסדרה המדוברת הזו כ"טוויסט מודרני וחוצה ז'אנרים על סיפור הבלש הפרטי הקלאסי", והביקורות המוקדמות מהללות. אנחנו לגמרי שם. 8 פרקים.

7 באפריל

"נאמנות כפולה" (yes, HOT, סלקום TV)

מותחן ריגול תקופתי מבית HBO, המבוסס על ספר זוכה פוליצר. "הקפטן" הוא חייל קומוניסט ממוצא צרפתי-ויאטנמי - מרגל של צבא צפון ויאטנם שמוצא את עצמו חי בקהילת פליטים דרום ויאטנמים בלוס אנג'לס אחרי המלחמה. אף שהוא ממשיך לרגל אחרי חבריו לקהילה (מי שהיו אויביו במלחמה, כן?), הוא מתחיל לפקפק בנאמנות שלו ותוהה אם לא עדיף לפתוח דף חדש עם אויביו לשעבר. בין המשתתפים: סנדרה או ורוברט דאוני ג'וניור. 7 פרקים.

11 באפריל

"Fallout" (אמזון פריים וידאו)

הפקת ענק שמבוססת על סדרת משחקי המחשב המצליחה באותו השם, שאף גיימר/חובב מדע בדיוני לא יכול להרשות לעצמו לפספס. 219 שנים לאחר ששואה גרעינית התרחשה בהיסטוריה חלופית של כדור הארץ, אישה צעירה בשם לוסי (אלה פורנל, "הצהובות") יוצאת מאחד המקלטים ששימשו את הניצולים במשך כל התקופה הזו, כדי לחקור את הקרקע החרוכה. היא אפילו לא מעלה על דעתה מה מחכה לה שם. עוד מככבים: וולטון גוגינס ("צדק פרטי") כאקדוחן שעבר מוטציה מסתורית, וקייל מקלכלן ("טווין פיקס", "סקס והעיר הגדולה") כאביה של לוסי שמשמש כמפקח המקלט. 8 פרקים.

24 באפריל

"לחיות עם רוצח" (yes)

מה שמתחיל כסיפור אהבה לוהט בין דיליה (אנה מקסוול מרטין, "מרגל בין חברים") לג'ון (שון אוונס, "חקירה במצולות") הופך לסרט אימה, לאחר שדיליה מגלה שאהובה רצח את זוגתו לשעבר וחוששת שהיא הבאה בתור. היא מסגירה אותו למשטרה, אולם בית המשפט משחרר אותו בערבות וג'ון האכזר יוצא לנקום. זו רק ההתחלה של הדרמה הבריטית המצמררת הזו, שמבוססת על סיפור אמיתי וככל הנראה תקשה עליכם להירדם בלילה. 4 פרקים.

"לחיות עם רוצח",

25 באפריל

"בלשי הרפאים" (נטפליקס)

צ'ארלס (ג'יידן ריברי) ואדווין (ג'ורג' רקסטרו) הם שני בלשים צעירים שמתמחים בפיענוח תעלומות על-טבעיות. אה, והם גם רוחות רפאים, שהעדיפו לא לעבור לעולם הבא אלא להישאר על כדור הארץ ולפתוח משרד חקירות משלהם. כל אחד והבחירות שלו בחיים (ובמוות). ההפקה החדשה מבוססת על סדרת קומיקס ידועה של DC, שמאחוריה עומד לא אחר מהסופר ניל גיימן - יוצר "סנדמן". רק זה אמור להמריץ את בלוטות הסקרנות שלנו. 8 פרקים.

26 באפריל

"תודה רבה ולילה טוב: הסיפור של בון ג'ובי" (דיסני+)

אלה החיים של בון ג'ובי, וזה עכשיו או לעולם לא. סדרת הדוקו הזו מתמקדת בלהקת הרוק האייקונית האמריקנית, שמתחזקת 40 שנים יציבות (יחסית) של פעילות רצופה. החל מהימים הראשונים בניו ג'רזי של שנות ה-80, דרך הפריצה הגדולה, העזיבה של הגיטריסט ריצ'י סמבורה והניתוח שעבר ג'ון בון ג'ובי לאחרונה במיתרי הקול, ועד לאלבום החדש וה-15 של ההרכב שצפוי לצאת ביוני הקרוב - פשוט חייבים לשמור על האמונה. 4 פרקים.

חוזרות ושוות

העונה השביעית של "מוקד 911" תיחלץ לעזרה ב-3 באפריל ב-yes; העונה השלישית של "CSI וגאס" תשים את כל הז'יטונים על השולחן ב-8 באפריל ב-HOT; החלק השני של העונה ה-12 של "אימה אמריקנית" יצמרר אתכם ב-10 באפריל ב-yes; והעונה ה-21 של "NCIS" תעשה צדק ב-11 באפריל ב-yes.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו