מחבר נובלות "להרוג את איב": "לא אוהב את איך שהסדרה הסתיימה"

הסופר לוק ג'נינגס, שעל סיפוריו הקצרים מבוססת סדרת הלהיט, אינו מרוצה מהאופן בו בחרו לסיים אותה באדפטציה הטלוויזיונית • ספוילרים למי שטרם צפה

"להרוג את איב", צילום: ללא קרדיט

הסופר לוק ג'נינגס, שעל סדרת הנובלות שלו מבוססת סדרת הלהיט "להרוג את איב", לא מרוצה מהאופן בו הגיעה הסדרה עטורת הפרסים והשבחים לסיומה לאחר 4 עונות, וכעת הוא משמיע את קולו בנושא.

פרק הסיום של הסדרה שחתם את עונתה הרביעית שודר לראשונה ב-10 באפריל ויצר גלים של בלבול ותסכול לאחר שדמותה של ג'ודי קומר, וילאנל/אוקסנה אסטנקובה נורית (שוב). הפעם הירי סימל את מותה, כשהוא מותיר את דמותה של סנדרה או (לנצח כריסטינה יאנג מ"האנטומיה של גריי"), איב פולסטרי, בלי סוף מהאגדות.

בטור ארוך ואמוציונלי למדי שכתב לגארדיאן הבריטי, התייחס ג'נינגס לסוף הסדרה המבוססת על ספריו ולא הסתיר את אכזבתו מהאופן בו עובד הסיפור למסך הקטן. ג'נינגס מספר כי בהכנות לעונתה הראשונה של הסדרה, הוא וכותבת הסדרה, פיבי וולר ברידג', סיכמו שדמותה של וילאנל תהיה מוגדרת לפי מה שוולר קראה לו "התפארת" שלה: החתרנות שלה והכוח האכזרי שלה. "זו וילאנל שכתבתי ופיבי הפכה אותה לדמות על המסך שג'ודי קומר היטיבה לגלם בצורה מופלאה כל כך", כתב. 

"וילאנל חיה והיא תשוב". ג'ודי קומר בתפקיד וילאנל ב"להרוג את איב",

האכזבה לדבריו הגיעה בסיום העונה הרביעית, כשהיה נראה שיש כניעה למוסכמות. ג'נינגס מודה במאמר הדעה שזה בלתי אפשרי להתחבר לכל מה שצוות הכותבים מעבד ומביא לחיים על המסך, שכן כסופר ומי שיצר אותן, אתה קרוב מדי לדמויות, ועדיין, כך ציין, יש בתהליך הזה משהו מרגש. מבחינתו האופן בו נכתב ובסופו של דבר שודר קו העלילה בפרק הסיום של הסדרה לא היה קרוב לחזון שהיה לו.

"זה היה מעין עונש לשתיים על הכאוס המדמם והאירוטי של מערכת היחסים שלהן. קו עלילה חתרני אמיתי לא היה נכנע למוסכמות המוכתבות בדרמות טלוויזיוניות כשמדובר בסיפור אהבה חד מיני והיה הולך על כיוון אמיץ שלא היה מסתיים במוות של אחת מהדמויות", כתב. "עבור צעירים רבים המנהלים חיים של קושי ובדידות, סדרה כזו היא בבחינת חבל הצלה של ממש", הוסיף, וסיפר על מעריצה רוסייה לסבית שכתבה לו כמה הדמות של וילאנל הפכה למשענת של חוזק עבורה, כזו שגם כשהיא חוסלה על ידי כותבי הסדרה, עדיין תישאר לנצח בליבה ושום דבר או אדם לא ייקחו את זה ממנה.

"ידעתי מה יהיה הסוף של הסדרה בטרם שודר הפרק", הודה ג'נינגס, "וצפיתי שהמעריצים יהיו מאוכזבים", הודה. "לכל אותם מעריצים אני יכול להגיד דבר אחד: וילאנל חיה, ועל הדפים, אם לא על המסך, היא תשוב", הבטיח.

"להרוג את איב" היא סדרת טלוויזיה בריטית מז'אנר דרמת המתח, שהופקה עבור בי בי סי אמריקה ועלתה לשידור לראשונה באפריל 2018. היא מבוססת על סדרת הנובלות מאת הסופר לוק ג'נינגס ועובדה למסך הקטן על ידי ג'נינגס ופיבי וולר ברידג'.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר