אחינו אתה: הפוסט קורע הלב של סשה ברון כהן

הכוכב הבינלאומי שיתף בחשבון האינסטגרם שלו טקסטים ותמונות ממלחמות חרבות ברזל • תמונות השבויים, הנרצחים, המשפחות שנותרו ללא מענה, לרקע שירו של בונו שאותו הקדיש לנרצחי מסיבת נובה, עם טקסט קשה ומחלחל בסופו

סשה ברון כהן . צילום: גטי אימג'ס

סשה ברון כהן, יהודי-בריטי אהוב שגם יודע לדבר עברית לא רעה, לא סתם את פיו כמו רבים וטובים מיהודי הוליווד, וגם לא גילה "צער כלפי שני הצדדים" כמו מפורסמים אחרים. מיד אחרי שפרצה  מלחמת חרבות ברזל שיתף בפני כל העולם בחשבון האינסטגרם שלו (לא בסטורי, בפוסט!) את תמונותיהן של דורון ושתי בנותיה, רז ואביב, שנפלו שבי בידי החמאס בעזה. 

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Sacha Baron Cohen‎‏ (@‏‎sachabaroncohen‎‏)‎‏

בסוף השבוע האחרון שיתף ברון כהן פוסט נוסף, הפעם על רקע מילותיו ושירו של בונו בלאס וגאס, שאמר במהלך ביצוע לשירה המפורסם של יו-2 "Pride (In the Name of Love)": "אני רוצה לשיר למען אחינו ואחיותינו, אשר שרו בעצמם בפסטיבל 'נובה' בישראל, נשיר להם. אנשים שלנו, מהסוג שלנו. אנשי מוזיקה, אנשים עליזים ואקספרימנטליים. נשיר עבורם".

בפוסט של ברון כהן, שנחסם לתגובות מסיבות מובנות, צורפו על רקע השיר פניהם של השבויים - תינוקות, קשישים וילדים, ביחד עם פניהן של המשפחות שמקוות שיקיריהן יחזרו אליהן בקרוב, וקטעים מהמסיבה ברעים שהפכה למטווח מזעזע של החמאס. פרצופים צעירים, צוחקים ורוקדים על רקע המוזיקה האיטית, פוסט בלי יותר מדי מילים שמביע הכי הרבה שאפשר. 

סשה ברון כהן, צילום: שוקה כהן

בסיום, נכתב בפוסט כך: "האנשים והנשים שנראים כאן בתמונות עוברים התעללות, נאנסים, מושפלים, נלקחו בשבי ונרצחו באקט מכוון והמוני של טרור מצד החמאס. אל תשכחו לעולם את פניהם. אל תשכחו לעולם את הסיפור שלהם. אל תשכחו לעולם את הרגע הזה. לעולם לא עוד - זה עכשיו. יש זוועות שלעולם לא נוכל לשכוח. בבקשה שתפו את הווידאו הזה ודרשו שחמאס ישחרר מיד את כל השבויים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר