מרגש: צפו בסולן להקת הענק יו-2 מקדיש שיר לישראל

בונו, סולן הרכב הרוק האירי הוותיק והמוערך, הקדיש במהלך הופעה את אחד השירים שביצע לנרצחי הטבח שהתבצע בפסטיבל ברעים

בונו, סולן יו-2. צילום: רויטרס

להקת יו-2 במחווה לישראל: אתמול (ראשון), במהלך הופעה של ההרכב האירי באולם החדש והעתידני "The Sphere" אותו חנכו לאחרונה בלאס וגאס, הקדיש סולן הלהקה בונו שיר להרוגי ופצועי הטבח במסיבה בקיבוץ רעים, שבוצע על ידי פעילי חמאס.

"אני רוצה לשיר למען אחינו ואחיותינו, אשר שרו בעצמם בפסטיבל 'נובה' בישראל", אמר הזמר במהלך ביצוע לשירה המפורסם של יו-2 "Pride (In the Name of Love)". "נשיר להם. אנשים שלנו. אנשים מהסוג שלנו. אנשי מוזיקה, אנשים עליזים ואקספרימנטליים. אנשים מסוגנו. נשיר עבורם".

יו-2, צילום: אי.אף.פי

עוד שינה המוזיקאי את מילות השיר, המתייחסות לרצח של מרטין לותר קינג, מנהיג זכויות השחורים בארה"ב שנרצח בידי מתנקש ב-1968. השורה "מוקדם בבוקר, ה-4 באפריל" (תאריך ההתנקשות בקינג), הוחלפה בגרסה של אתמול ב-"מוקדם בבוקר, 7 באוקטובר". גם את מיקום ההתנקשות המוזכר בשיר, ממפיס אשר בטנסי, שינה הזמר בגרסה זו ל-ל"שמיים מדבריים". "מגני דוד", הוסיף. "הם לקחו את חייהם, אך לא יוכלו לקחת את גאוותכם". צפו בווידאו.


יו-2, הרכב בעל מודעות חברתית ופוליטית מפותחת, מופיעים בימים אלה באולם המדובר, במסגרת רזידנסי שלהם בלאס וגאס. בונו התבטא רבות במשך השנים בנושאים חברתיים שונים והרכבו מזוהה עם קידום אג'נדות של זכויות אדם ברחבי העולם. הלהקה הופיעה בישראל בקיץ 1997, ומאז ביקר בונו בארץ גם בשנת 2012, שלא במסגרת הופעה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר