מי רוצה להפריד בין הציפור והכלבה שהפכו לחברות הכי טובות?

הכלבה פגי התחברה לעקעק אוסטרלי בשם מולי, שהפכו לאושיות רשת של ממש במדינה • לאחר שהתפרסמו, הבעלים של הציפור נאלצו להעביר אותה לרשויות, שטענו שהוחזקה שלא כחוק – ועוררו סערה גדולה

כלבה שמחה במיוחד. גם היא אוהבת חופש. צילום: Getty Images

עשרות אלפי אוסטרלים פתחו בשבועות האחרונים בקמפיין ענק בדרישה לעצור את הפרדת החברות הטובות פגי ומולי, שחיים ביחד כבר ארבע שנים. אותן חברות מפגינים האוסטרליים הם, תאמינו או לא, עקעק אוסטרלי בשם מולי וכלבת בול טרייר סטפורדשייר בשם פגי.

מולי נמצאה כגוזל לפני ארבע שנים בגינת טיולים של כלבים על ידי הבעלים של פגי, ג'ולייט וולס וריס מורטנסן. בפוסט ארוך שכתבה וולס, היא סיפרה על מציאת הגוזלית ששוטטה בגינה שבה הסתובבו 30 כלבים מגזעים שונים. "היינו מודאגים מאוד כי הפארק היה מלא בכלבים ללא רצועה. ידענו שלציפור הקטנה אין סיכוי, אז עשינו מה שכל אוהבי ציפורים היו עושים – ולקחנו אותה אלינו הביתה כדי לטפל בה", נכתב בפוסט.

בחודשים שחלפו, בנות הזוג האכילו את ציפור הבר כשהן גם מלמדות אותה איך לחיות בטבע. "הוצאנו אותה כמה שיותר החוצה כי רצינו להשיב אותה לטבע", סיפרו. ואולם, הסתבר כי מולי נקשרה לפגי, ולא רצתה לעזוב אותה. החיבור המיוחד פורסם ברשתות החברתיות על ידי השתיים במהלך סגרי הקורונה, כשמאז צבר הזוג 775 אלף עוקבים באינסטגרם ו-1.1 מיליון עוקבים בפייסבוק, מה שיצר קהל צופים ענק עבור ה"זוג" הלא שגרתי. וולס ומורטנסן גם הדפיסו חולצות עם תמונות של פגי ומולי, מכרו לוחות שנה עם התמונות שלהן וגם הפיצו ספר תמונות וסיפורים מיוחד באמצעות אחד המו"לים הגדולים ביבשת.

בסטיז של ממש. מולי ופגי ברגע של משחק:

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Peggyandmolly (@peggyandmolly)

אלא שהחיבור בין ציפור הבר והכלבה עורר את זעמה של משרד המדע והחדשנות במדינה, ה-DESI, לאחר שמומחי הרשות טענו כי ציפור בר שמוחזקת בבית עוברת בכך פגיעה, ולכן היא מתבלבלת בהתנהגות שלה ולא יודעת כיצד להתנהג. "הציפור הזו הוחזקה בצורה לא חוקית, ללא רישיון וללא סמכות. אסור שבעלי חיים בשיקום יתחברו עם בעלי חיים ביתיים בשל פוטנציאל הלחץ שבו הן עלולות להיות נתונות, וכן בעקבות החתמה התנהגותית והאפשרות להעביר מחלות. בעלי חיים טבעיים צריכים להיות פראיים", נמסר מדוברות הרשות.

ב-DESI אילצו את בנות הזוג להעביר לידיהן את מולי, אך בהמשך הודו כי היא לא תוחזר לטבע בשנים הקרובות, אלא תוחזק במתקן מיוחד שילמד אותה בהדרגה כיצד להתנהג בצורה התואמת לבני מינה. מהלך כזה צפוי להיות ארוך מאוד יחסית, והוא אפשרי מכיוון שעקעקים הינם ציפורים מאריכות חיים אשר חיות כ-30 שנים.

עם זאת, במקרה הנוכחי נראה כי גם מומחים משמעותיים לחיות בר טוענים שמדובר בעוול גדול מאוד. האקולוג ההתנהגותי ומומחה הציפורים דריל ג'ונס מאוניברסיטת גריפית' אמר לרשת CNN כי במקרה הספציפי הזה, אין ספק מה צריך לעשות: "החיה הזו חושבת שהיא שייכת למשפחה הזו, היא צריכה לחזור לחיות עם האנשים האלו".

החוקר, שכתב ספר על הניסיון שלו בגידול עקעקים, אמר כי לקיחת גוזלים הביתה הוא בדרך כלל הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות, "אך במקרה הזה, כשמולי הפכה לחיית מחמד משפחתית, הדבר הטוב ביותר יהיה שה-DESI יחזיר אותה", ציין. "הרשויות היו יכולות לגלות הבנה והתחשבות ברווחת הפרט הזה, שיש להשיבו למי שמגדלים אותו".

צמודות במיוחד. מולי ופגי:

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Peggyandmolly (@peggyandmolly)

בעקבות לקיחתה של מולי, בנות הזוג פרסמו תגובה נזעמת ברשתות החברתיות: "מדובר בבירוקרטיה קלאסית שפועלת ממש בניגוד לשכל הישר ולאנושיות. המחלקות של הפקידות במדינה צריכות להשתמש בכספי משלם המסים בצורה חכמה יותר ולדאוג לבעלי חיים שמצויים בטבע ושסובלים מחוסר טיפול, ומנגד לא לפגוע בבעלי החיים האלו".

יותר מ-70 אלף איש חתמו על עצומה אינטרנטית בנושא, מה שגרם ל-DESI לפרסם הצהרה נוספת. "זהו מקרה בעל צדדים רגשיים, אולם העדיפות הראשונה שלנו היא רווחתה של ציפור הבר. אצלנו היא עוברת שיקום מלא וטיפול שמתאים לה. עם זאת, אנו בודקים איך לגדל את מולי בעתיד לפי כללי החוק", נמסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר