מה צריך לעשות בזמן אזעקה כשמטיילים עם הכלב מחוץ לבית?

בזמן שמלחמת "חרבות ברזל" נמצאת בעיצומה, חיות המחמד עדיין צריכות להמשיך בשגרה שלהן • אז מה עושים אם יש אזעקה כשאתם מחוץ לבית והאם מותר להכניס כלבים למיגוניות?

כלב יוצא לטיול ברחוב. צילום: Getty Images

מלחמת "חרבות ברזל" עדיין נמשכת, ובתוך כל הכאוס, האזעקות וירי הטילים לרחבי הארץ, צריך לנסות גם לקיים שגרה מסוימת.

אצל רבים, חלק מאותה שגרה היא להוציא את הכלב לעשיית צרכים ולטיול מחוץ לבית, אבל בזמנים האלו קשה שלא לשאול מה ניתן לעשות אם נשמעת אזעקה כשאנחנו מחוץ לביתנו, ואין בסמוך לנו מרחב מוגן שאליו ניתן להגיע? בניסיון לענות על השאלה הזו, פנינו ליעל ארקין, מנכ"לית עמותת "תנו לחיות לחיות", שהסבירה כי במקרה כזה יש להתייחס לכלב כמו לילד קטן, כלומר – לשים אותו על הרצפה ולשכב עליו במטרה להגן עליו מאפשרות של נפילת טיל.

אנשים מחפשים אחר מחסה בעת הישמע אזעקה בירושלים, השבוע // צילום: יוני ריקנר


במקרה של כלב גדול שלא ניתן לשכב עליו בעת שמיעת האזעקה, יש להשכיב אותו לידינו ולשים את הידיים שלנו על הראש שלו, כדי שלפחות החלק הזה יהיה מוגן ולא ייפגע במקרה של נפילה קרובה.

ארקין ציינה גם כי במקרה שישנם אנשים במרחב מוגן שלא רוצים שייכנס אליו כלב, אין שום איסור על הכנסת בעלי חיים למקלט ציבורי (או למקומות ציבוריים באופן כללי, אלא אם מפעיל המקום קבע אחרת), אך תוך התחשבות בשאר הנוכחים במקלט.

עוד אמרה ארקין כי "החוק יכול אפילו להקים חובה להכניס את בעלי החיים שלכם למתקן מוגן: חוק צער בעלי חיים קובע כי על 'בעלים' או 'מחזיק' בבעל חיים החובה לדאוג לצרכיו ולבריאותו של בעל החיים. אם פרק הזמן ואופיו של בעל החיים שלכם מאפשר זאת, אין סיבה שלא להגן עליהם גם בזמן מתקפות".

גם הם צריכים את השגרה שלהם. כלב יוצא לטיול ברחוב, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר