נתונים חריגים: מתכננים לטוס לתאילנד? זה מה שקורה שם עכשיו

מתחילת השנה ועד סוף אפריל, נכנסו למדינת האיים 12.1 מיליון תיירים – לעומת 8.7 מיליון "בלבד" בתקופה המקבילה בשנה שעברה • עלייה נרשמה גם בקרב מספר הישראלים שנכנסו למדינה בתקופה הזו • כיצד העומס משפיע על המחירים ואיך תוכלו להוזיל אותם? כל הפרטים

אי בתאילנד. צילום: משה שי

אחת המדינות היפות, הטעימות, הזולות והמהנות ביותר בעולם היא ללא ספק תאילנד, אליה מגיעים בכל שנה המוני תיירים מכל העולם לכל אורך השנה, אך מה שקורה שם השנה שובר את כל השיאים.

על פי נתוני ממשלת תאילנד שמגיעים אלינו מחברת התיירות המרכז למטייל תאילנד, מתחילת השנה ועד סוף חודש אפריל נכנסו למדינת האיים לא פחות מ-12.1 מיליון תיירים, זינוק חד של 39% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז נכנסו לתאילנד "רק" 8.7 מיליון תיירים.

בנגקוק, צילום: Getty Images


כמות הישראלים שנכנסו לתאילנד במהלך החודשים ינואר-אפריל עומדת על כ-74 אלף, כשרק בחודש אפריל נכנסו למדינה כמעט 25 אלף ישראלים. לצורך השוואה, בשנה שעברה המספר עמד על כמעט 18 אלף איש. מדובר בעלייה במספרים בחודש אפריל, למרות שחברות התעופה שהפעילו טיסות רבות לתאילנד עם עצירה בדרך, כמו טורקיש איירליינס ורויאל ג'ורדניאן, כבר אינן פעילות בארץ, מה שמקטין באופן משמעותי את היצע המושבים בטיסות למדינה.

הנתונים שמעידים על עלייה משמעותית מאוד בביקושים לחופשות בתאילנד משפיעים בעונות השיא גם על מחירי המלונות שם, שכן ככל שהביקושים גבוהים, כך גם עולים מחירי המלונות, ויחד איתם גם מחירי הטיסות למדינה.

תאילנד (ארכיון), צילום: משה שי

איך מוזילים את המחירים?

זה לא סוד שהמחירים נמוכים יותר בתקופת הפחות מבוקשות. לתאילנד יש חיסרון ויתרון בתקופה הפחות מבוקשת – אפשרות ליותר ימי גשם, כשמזג האוויר עדיין יהיה חם ונעים ברוב חודשי השנה. המחירים נמוכים יותר, והתחושות באזורים המתוירים פחות עמוסות ולחוצות.

התקופות שנחשבות למבוקשות ביותר בתאילנד הן בחודשים דצמבר-אפריל, עד אחרי פסח. בדרך כלל, הביקושים יורדים מיד אחרי החג, ועולים שוב בחודשי החופש הגדול. היתרון של תקופת החופש הגדול היא שמגיעים לתאילנד הרבה פחות תיירים משאר מדינות העולם, מה שמשאיר את מחירי המלונות נמוכים יחסית, אם כי מחירי הטיסות גבוהים. החודשים יולי ואוגוסט נחשבים לפחות אטרקטיביים ברוב יעדי הנופש במדינה, אך בתקופת החגים, שנופלת השנה על אוקטובר, מזג האוויר אמור להתייצב יחסית ברוב יעדי הנופש, והסיכוי לכמות ימי גשם גדולה יורד.

חוף בתאילנד (ארכיון), צילום: משה שי

נדב מנחם ציוני, מנהל השיווק של המרכז למטייל תאילנד, מסביר: "תאילנד ממשיכה להיות היעד המועדף לקהל הישראלי, ואנו רואים גידול משמעותי בביקוש אליה גם השנה, שנת השיא אי פעם. זו השנה ה-20 ברציפות שאנו מוכרים שירותי תיירות לקהל הישראלי, ולא ראינו ביקוש אדיר כפי שאנו חווים ב-2024. הקהל הישראלי מזמין אפילו לפסח 2025. כולם צרכנים חכמים ומבינים שעל מנת ליהנות ממבצעים מיוחדים, יש להזמין מראש".

ציוני מוסיף טיפ חשוב שיכול לחסוך לא מעט כסף למתכננים לטוס למדינה: "על מנת ליהנות ממחירים מיוחדים ולהימנע מעומס, כדאי להגיע לתאילנד לא בתקופת ראש השנה הסיני, שחלה בינואר ופברואר בכל שנה. במידה שמדלגים על ינואר ופברואר, ניתן ליהנות ממחירים אטרקטיביים ומהרבה פחות עומס במלונות ובאטרקציות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר