תאילנד מבוקשת מתמיד: "העדפנו לנפוש כאן מאשר לגור במלון בישראל"

המחירים עדיין נמוכים באופן משמעותי, בתי המלון מציעים מגוון סגנונות אירוח, לחופי הים אין תחליף, ואפילו בנגקוק מזמינה להתמכר להמולה הצבעונית • תאילנד תמיד הייתה המפלט האולטימטיבי עבור הישראלים, ובתקופת המלחמה פגשנו שם גם לא מעט מפונים

בריכה פרטית לכל וילה. מלון W. צילום: יחצ

ענף התיירות השתנה באופן משמעותי מאוד מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. רוב חברות התעופה הפסיקו לטוס לישראל, אבל כעת רובן חזרו או מתכוונות לעשות זאת בקרוב. מפת היעדים השתנתה, ואחד השיקולים בבחירת החופשה הוא הביטחון האישי. אחד היעדים שהיו אהובים על התייר הישראלי מאז ומתמיד, והפך למבוקש עוד יותר בתקופת המלחמה, הוא תאילנד, המוגדרת על ידי המל"ל (המועצה לביטחון לאומי) ברמת הסיכון הנמוכה ביותר, באזורים הפופולריים כמו בנגקוק, קוסמוי, פוקט, קופנגן, קראבי, קאו לאק, פטאיה, ועוד.

בעקבות העלייה הדרמטית בביקושים מצד התייר הישראלי יצאנו לביקור בתאילנד כדי להבין איך מתכננים נכון את החופשה במדינה, מה אפשר לשלב בה, מה מרגישים הישראלים הרבים שנמצאים שם ומה הטעות הגדולה שרבים עושים בעת השהייה בגן העדן הזה.

ברבים מהמוקדים התיירותיים הסבירות שתשמעו עברית סביבכם גבוהה. בקופנגן, לדוגמה, יש קהילה של כמה מאות משפחות ישראליות שהתקבצו באזור סריטנו ומנהלות שם את חייהן לצד תיירים ישראלים רבים שמגיעים למקום. במקביל, ישנה תופעה מעניינת מאוד של מפונים מיישובי הדרום והצפון שהחליטו כי במקום לשבת ולחכות שהמדינה תטפל בהם, יעבירו את הזמן בחופשה בתאילנד.

חוף מאליבו שבקופנגן, צילום: Getty Images

"במקום לגור במלון קטן בתל אביב או בירושלים, העדפנו לצאת לחופשה ארוכה", הם מסבירים. "המחירים פה נוחים מאוד, המלונות מפנקים והאווירה טובה ואוהדת. מובן שנחזור, אין צל של ספק, הבית והלב הוא בישראל, פשוט יצאנו לחופשה קצת יותר ארוכה מהרגיל". קבוצה נוספת של נופשים במדינה הם מילואימניקים, שאחרי כמה חודשי לחימה יצאו להגשים את החלום שעליו פנטזו.

"בזמן שנלחמנו ברצועת עזה חלמתי על חופשה בתאילנד עם אשתי, זה כל מה שרציתי, וברגע שיצאתי מהרצועה הבנו שאנחנו מזמינים כרטיס טיסה ועושים את זה", אמר לי אחד מהם. "היינו פשוט חייבים את זה לעצמנו כמשפחה אחרי תקופה ארוכה שבה בקושי התראינו. זה עושה טוב, ותאילנד מדינה פשוט מדהימה".

המפונים והמילואימניקים מצטרפים לתיירים הישראלים הרבים שפוקדים את המדינה באופן קבוע, גם ללא קשר למלחמה, ומנצלים את התקופה שנחשבת מבחינת מזג האוויר לטובה ביותר בשנה, שכן בחודשים מארס ואפריל ממוצע ימי הגשם נמוך, הטמפרטורה נעה סביב 30 מעלות, והשמש נעימה ומחממת ברוב האזורים המתוירים.

תאילנד, צילום: Getty Images

חפשו את השקיעה

נכון לעכשיו אפשרויות ההגעה לתאילנד משתנות. אל על היא היחידה שמפעילה טיסות ישירות מישראל, אך במסלול הארוך - הטיסות נמשכות 11 שעות וחצי. עם זאת, ישנן כמה חברות שטסות במסלול הקצר, עם עצירה בדרך, ביניהן פליי דובאי בשיתוף עם אמירייטס, אתיחאד, אייר אינדיה, אתיופיאן איירליינס ואוזבקיסטן איירווייז.

מחירי הטיסות הישירות בשיא העונה הגיעו לכ־1,500 דולר לאדם, אך נכון לכתיבת שורות אלו יש טיסות ישירות לתקופת חגי תשרי במחירים שנעים סביב 1,050 דולר. מי שיבחר לטוס עם עצירה בדרך יוכל לחסוך כמה מאות דולרים, ובהזמנה מספיק זמן מראש ניתן למצוא טיסות לא ישירות לבנגקוק במחירים שמתחילים מכ־750 דולר לאדם.

רמת מחירי בתי המלון בתאילנד משתנה, אך מחירים נמוכים בחלק מבתי המלון לא בהכרח מעידים על איכות ירודה. אחד מבתי המלון המפתיעים שאותם סקרנו היה Chaweng Regent. המלון ממוקם על הטיילת המפורסמת והעמוסה ביותר בקוסמוי ומוכר לישראלים רבים. למלון גישה ישירה לחוף הצמוד אליו, שנחשב לאחד מהיפים בכל קוסמוי ובו לא מעט מסעדות ואטרקציות שונות. מהצד השני של המלון ממוקם צָ'וֶונְג, הרחוב המפורסם וההומה ביותר באי. ארוחת הבוקר במלון מוגשת ממש על החוף והוא מציע שתי בריכות גדולות. המחירים במלון מתחילים מכ־400 שקלים ללילה לחדר זוגי ועשויים להשתנות בהתאם לתקופות הביקוש.

מלון Chaweng Regent,

רחוב צָ'וֶונְג נחשב לאחד המוקדים המבוקשים והתוססים באי, אך ישנו מוקד נוסף שאסור לפספס והוא כפר הדייגים. הכפר נמצא ממש על הים ובו מסעדות רבות מכל רחבי העולם. שפים רבים מאיטליה, הודו, צרפת ומדינות נוספות העתיקו את חייהם לקוסמוי, פתחו מסעדות בינלאומיות בטיילת המפורסמת והפכו אותה למקום שבו אפשר ליהנות מאוכל אותנטי במגוון סגנונות, ברמה גבוהה, על קו המים - וכל זאת לצד שווקים ודוכנים שונים. נוסף על כך, ישנו שוק ססגוני שנפתח ממש בכפר הדייגים בתדירות של שלוש פעמים בשבוע.

אחד מבתי המלון המפורסמים והמבוקשים בקוסמוי, שנמצא במרחק כמה דקות נסיעה מכפר הדייגים הוא W. הרשת היוקרתית מציעה מלון בטווח מחירים קצת שונה מהמלון הראשון שאותו סקרנו. כל החדרים הם בעצם וילות גדולות, לכל וילה בריכה פרטית גדולה, וההתניידות במלון מתבצעת על ידי רכבי טוקטוק קטנים. למלון חוף פרטי שנחשב גם הוא לאחד היפים באי, ובשל העובדה שמדובר בחוף פרטי הוא גם שקט יחסית, עם פינות ישיבה ומבט ישיר לשקיעה, מה שאי אפשר לראות מכל נקודה בקוסמוי.

מלון W,

במלון W ישנה מסעדת שף יפנית (NAMU) שמושכת אליה מבקרים רבים גם מבחוץ. השף של המסעדה הוא יפני, והאווירה בה מזכירה את המסעדות הטובות והאיכותיות מטוקיו וקיוטו. המסעדה ממוקמת גם היא על החוף הפרטי של המלון ויש אפשרות להזמין שולחן על החול, ממש על קו המים. אחד הדברים המרשימים ביותר במלון הוא המראה הנגלה למי שנכנס למבואה - נוף עוצר נשימה של חופי קוסמוי בהמשך למזרקות האינפיניטי שהוצבו ממש מול שביל הכניסה למלון. המחירים כאן הם ברף הגבוה יחסית של האי ומתחילים מכ־1,600 שקלים לחדר ללילה.

אזור קצת פחות פופולרי בקרב ישראלים בקוסמוי - אם כי גם בו יש חוף מרהיב שמושך אליו תיירים מכל רחבי העולם - הוא חוף Choengmon. מדובר באזור שקט יותר, בלי יותר מדי רחובות סואנים, אך עם חנויות נוחות ומסעדות בסביבתו. זה חוף יוצא מהכלל שבקצהו שביל חולות אשר אליו מגיעים תיירים רבים כדי להצטלם או סתם לרבוץ.

מלון בדרגת 5 כוכבים שנמצא ממש על החוף ובטווח מחירים בינוני הוא Melia, השייך לרשת ספרדית ונחשב למיוחד כיוון שיש בו אפשרות להתנייד דרך שבילי בריכה שמקיפים אותו. חלק מהחדרים יוצאים ממש אל הבריכה, ודרכה מגיעים כמעט לכל אזורי המלון ועד לבריכה הכללית הגדולה שנמצאת על שפת הים. מדובר במלון שלא ממש מוכר עדיין לתייר הישראלי, וטווח המחירים שלו מתחיל מכ־550 שקלים ללילה לחדר. כמו במקרים הקודמים, המחירים יכולים להשתנות בהתאם לתקופה בשנה.

מלון Melia,

קוסמוי נחשב לאי מבוקש מאוד בקרב תיירים מישראל. משום שכמעט אין טיסות ישירות ממדינות שונות ברחבי העולם לקוסמוי, וקצת יותר מורכב להגיע לשם - הוא פחות עמוס.

המוקדים העיקריים שבו הם, כאמור, כפר הדייגים ורחוב צָ'וֶונְג, אך ישנם בו עוד חופים מרהיבים כמו הסילבר ביץ' עם סלעי הגרניט והמים הצלולים, אזור למאי (ובו אטרקציות ימיות ואווירה קצת יותר רגועה ונעימה למי שמחפש שקט), המסעדות האותנטיות לצד מסעדות ישראליות רבות כמו "טאבולה ראסה" שנפתחה לאחרונה ומציעה אוכל ישראלי לצד אוכל תאילנדי או "פור ספייסס" החדשה שצופה מההר על נוף מרהיב ומציעה תפריט אסיאתי עם נגיעות ישראליות. למקפידי הכשרות חשוב לבדוק מראש את התעודה של כל מסעדה באי, שכן עצם היות המסעדה ישראלית לא מחייב שהיא מחזיקה בתעודה כזו.

חדרים חצובים בהר

מעטים התיירים שמגיעים לקוסמוי ולא עוברים לביקור קצר בקופנגן. משך ההפלגה הוא כחצי שעה, ויש כמה אפשרויות, כשהבולטות שבהן הן הספיד בואט - שמהחוויה האישית שלנו בים גלי קצת פחות נעימה - או מעבורת, שזולה יותר באופן משמעותי ואמורה להעניק תחושת יציבות משמעותית יותר בשל גודלה.

כמו קוסמוי, גם קופנגן מחולקת לכמה אזורים, וישראלים רבים מגיעים לאזור סריטאנו, שם גם נמצאת קהילה ישראלית גדולה, הרבה מסעדות מומלצות, סדנאות יוגה, ועוד. אזור סריטאנו לא רחוק מטונגסלה, בירת האי, ויחד הם מהווים אזור תוסס ומרכזי.

אנחנו בחרנו להתמקד דווקא בצד השני, באזור המזרחי, הפחות מוכר לתיירים מישראל, אך כזה שנחשב לאותנטי יותר, ויש שיגידו - עם החופים היפים ביותר באי. מלון Panviman, שנחשב לאחד המיוחדים באי, ממוקם על הר, ההתניידות בו היא באמצעות טוקטוקים, וחלק מהחדרים שבו חצובים בתוך ההר. החדרים במלון פונים לחוף שנחשב לאחד מהיפים בקופנגן ואף בתאילנד כולה - THONG NAI PAN. מדובר בחוף שקט יחסית, עם מים צלולים, סוג של מפרץ עם מסעדות קטנות וטעימות ובמרחק הליכה קצרה מהכפר הסמוך.

מלון Panviman,

הכפר הקטן, שנמצא ביציאה מהמלון, מציע מגוון מסעדות לצד ברים, חנויות נוחות, קינוחים, ועוד. בסופו של אותו כפר קטן נמצאת גם המסעדה של הבורי ראסה, שם אפשר לשבת ממש על החולות ולאכול ארוחת ערב בשעת שקיעה. מלון Panviman נחשב לאחד הוותיקים באי ובנוי בסגנון תאילנדי אותנטי שכולל הרבה עץ משולב בסלעים החצובים בהר. המחירים במלון מתחילים מכ־650 שקלים לחדר ללילה. קופנגן מבוקשת גם בקרב צעירים שמגיעים למסיבות הפול מון המוכרות שמתקיימות בקצה האי באזור ההדרין. גם כאן תמצאו לא מעט ברים, מועדונים ומסיבות, ובעיקר קהל צעיר יותר.

חוויה של צלילים וטעמים

לא מעט ישראלים מגיעים לתאילנד, נוחתים בבנגקוק, לא יוצאים מנמל התעופה ומשם ממשיכים ישירות לאיים. בחזרה מהאיים הם עוברים אותו תהליך ומפסידים את אחת הערים המיוחדות ביותר בעולם. "או שתתאהב או שתשנא" - זה המשפט הנפוץ ביותר ששומעים כשמדברים על בנגקוק. מדובר בעיר עצומה בגודלה, עם מרכזי קניות רבים, פקקים בלי הפסקה, מזג אוויר חם ברוב עונות השנה. וכן, יש גם אזורים עם ריח קצת פחות נעים. אבל לצד כל אלו מדובר בעיר ממכרת - יש בה הכל מהכל, קולינריה ברמה הגבוהה ביותר, כולל מסעדות עם כוכבי מישלן וכאלה שנכללות בצמרות הדירוגים הנחשבים ביותר בעולם. חיי הלילה בבנגקוק הם בלתי נגמרים ולא מסתכמים רק במועדונים ובברים ברמה הגבוהה ביותר.

שוקי הלילה הם חלק מהדנ"א של העיר - ויש לא מעט כאלה. בין השווקים המוכרים יותר ניתן למנות את צ'הטוצ'אק, פטפונג, קאווסאן ג'וד פיירס ועוד עשרות שווקים צבעוניים שמאירים את הלילה בבנגקוק. אזור שלא כדאי לוותר עליו, ובעיקר לשם החוויה, הוא צ'יינה טאון – מדובר באזור סואן מאוד עם המון מותגים, צפוף שם מאוד בשעות הערב, אך מדובר בחוויה מרגשת, בעיקר לאוהבי הרחובות הרועשים.

בנגקוק, צילום: EPA

מזג האוויר החם והגשום בעונות מסוימות בעיר גרם לכך שישנם מרכזי קניות עצומים שחלקם אף מחוברים זה לזה, כמו אייקון סיאם, MBK, סנטרל וורלד, פלטינום, סיאם פרגון, ועוד רבים וטובים. אם בניתם על שופינג, קחו בחשבון שבגדי המותגים הבינלאומיים לא זולים במיוחד, אך יש אפשרויות אחרות.

בקומות האוכל בקניונים כמו סיאם פרגון, סנטרל וורלד או אייקון סיאם האוכל נחשב למשובח מאוד, שם תוכלו לטעום ממסעדות שונות מרחבי העולם, חלקן אף סניפים למסעדות שזכו בכוכבי מישלן במדינות שונות. בנגקוק שופעת אפשרויות, ואי אפשר להספיק להכיר אותה בכמה ימים, אפילו לא בשבוע או שבועיים, ולכן כדאי להגיע עם תוכנית מסודרת ולדעת שכנראה שלא תספיקו לראות הכל. המחירים בה נוחים יחסית וההתניידות פשוטה, אם כי פקוקה.

אחד המלונות המבוקשים בקרב תיירים ישראלים, גם בשל מחירו האטרקטיבי יחסית (החל מ־350 שקלים ללילה) וגם בשל מיקומו המרכזי, הוא AMARI. ארוחת הבוקר במלון היא המגוונת ביותר שחווינו בתאילנד ואין ספק שמהאיכותיות שבהן. מדובר במלון מודרני עם בריכה מעוצבת שמשקיפה לעיר ובמרחק הליכה מכמה קניונים מרכזיים כמו פלטינום, סנטרל וורלד, ואם תהיו מוכנים לצעוד קצת יותר - גם ל־MBK ולסיאם פרגון. במלון יש מסעדה איטלקית מעולה בשם PREGO למי שירצה לגוון מהקולינריה המקומית בלי לצאת מהמלון.

מלון AMARI,

מגיעים לשבועיים לפחות

תאילנד נחשבה מדינה נוחה מאוד לתייר מבחינת מחירים. בשנים האחרונות נרשמה עלייה מסוימת בהם, אך המחירים במדינה עדיין זולים באופן משמעותי מאוד מרוב היעדים המבוקשים שאליהם הישראלים מגיעים. ארוחה במסעדה מקומית בבנגקוק יכולה לעלות כ־20 שקלים לסועד, מחירי המוניות נעים סביב 20-15 שקלים לנסיעה של כ־30-25 דקות, ניתן למצוא מלונות מעולים בכמה מאות שקלים ללילה לחדר, וכמובן כל הפינוקים שמוכרים לכל מי שביקר בתאילנד, כמו עיסויים, הנעים סביב 40-30 שקלים לשעה.

נדב מנחם ציוני, מנהל המכירות והשיווק של "המרכז למטייל תאילנד", מספר כי ב־7 באוקטובר כל המלונות בתאילנד, בלי יוצא מהכלל, נרתמו לטובת התיירים הישראלים שנתקעו עם ההזמנות. "כולם אפשרו לבטל גם אם הזמינו בלי ביטול, הם מאוד התחשבו והביעו תמיכה וסולידריות. יש בחודשים האחרונים ביקושים אדירים מצד כל המילואימניקים, הם אמרו לנו שהדבר הראשון שהם חשבו עליו זה להגיע לתאילנד כשהיו במילואים, וברגע ששוחררו - ישר טסו. יש עלייה מטורפת בהזמנות עד יוני, כמויות שלא היו. נוסף על כך יש לנו לא מעט לקוחות של משפחות שפונו מבתיהן והגיעו להתאוורר בתאילנד.

"משך החופשה הממוצע כרגע עומד על 17 לילות. באופן כללי, המחירים בתאילנד עדיין נוחים מאוד, בעיקר בהשוואה לכל העולם שהתייקר. תאילנד מעניקה את התמורה הטובה ביותר בעולם למחיר - אם זה במחירי המסעדות, מלונות, אטרקציות, ועוד. ישראלים רבים, שהרגישו לא בטוחים לטייל ברחבי העולם, שינו מסלול ומגיעים לתאילנד בשל העובדה שהיא נחשבת לבטוחה יחסית. מבחינת החלוקה לאזורים אנחנו רואים עלייה משמעותית בביקוש לקוסמוי ולקופנגן, וזאת הרבה בזכות המפורסמים והמשפיענים הרבים שמגיעים לשני האיים הללו.

"הצד של פוקט, קראבי וקאולק מאפשר ללא מעט ישראלים שבילו בעבר בקלאבים בטורקיה ליהנות מקלאבים דומים, במיוחד בעונה הפחות מבוקשת בין אפריל לאוקטובר, אז המחירים נמוכים יותר. לדוגמה: שני חדרים למשפחה של 4 מבוגרים מעל גיל 12 ועוד ילד, במלון 5 כוכבים בקאולאק - ב־500 שקלים, כולל ארוחת בוקר. יש גם מילואימניקים שמבקשים אפשרות ביטול בטווח קרוב יחסית לטיסה, וגם במקרים כאלה אנחנו מאפשרים גמישות כשמבקשים מראש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר