"שני מיליארד אנשים יזכו ביכולות חדשות לחלוטין": העולם כבר לא ייראה אותו הדבר

מההשפעה העמוקה על מקומות עבודה ועד לפריצתו לתוך עולם המחשוב - AI משפיע על העולם הרבה יותר משחשבתם • "העבודה הופכת לפחות שוחקת והעובדים מקבלים יותר מרווח ליצירתיות וביטוי עצמי" • המגמות שעתידות למתוח עוד יותר את גבולות החדשנות

בינה מלאכותית. אילוסטרציה. צילום: Getty Images

בינה מלאכותית. נראה שהמילה הזאת מקיפה אותנו מכל כיוון בשנים האחרונות, וזה רק הולך וגדל מיום ליום. מה שהתחיל בתור צ'אט שיודע לענות על שאלות ולתמצת כמויות של מידע, הפך בתקופה האחרונה למונח כמעט חובה בכל תחום וטכנולוגיה אפשריים. 

מההשפעה העמוקה של AI על מקום העבודה ועד לפריצתה לתוך עולם המחשוב האישי, אלו המגמות המרכזיות שעתידות למתוח עוד יותר את גבולות החדשנות והיעילות כפי שאנו מכירים אותן.

צעיר שהחל ללכת בזכות שבב בינה מלאכותית שהושתל במוחו. ארכיון צילום: רויטרס

עולם עבודה ישן-חדש

יוני לוין, Tech Lead בחברת מאנדיי, שפיתחה מערכת הפעלה עבור ארגונים, מסביר כי "בשנה הקרובה, בינה מלאכותית תתפוס חלק משמעותי מהעשייה היומיומית שלנו ותעניק לעובדים, בדגש על אלו העובדים בסביבה ממוחשבת (כשני מיליארד אנשים בעולם) יכולות חדשות לחלוטין".

"אימוץ כלי AI מאפשר לעובדים להיות יעילים הרבה יותר – בין אם מדובר בצמצום משימות, עיבוד וחילוץ תובנות מכמויות גדולות של מידע או קבלת החלטות מבוססות יותר. בנוסף, מעבר לתרומתו לארגון, שימוש בבינה מלאכותית הופך את העבודה עצמה לפחות שוחקת, ומספק לעובדים זמן ומרחב ליצירתיות, לביטוי עצמי ולהשקעה במקומות בהם נדרשת חשיבה ומגע אנושי".

בינה מלאכותית במקום העבודה מאפשרת לעובדים להיות יצירתיים יותר וחופשיים לעסוק בתחומים חדשים. אילוסטרציה, צילום: צויר על ידי בינה מלאכותית

מהפכת המחשוב הבאה

טרנד חדש בעולם המחשוב שצפוי לתפוס תאוצה בשנה הקרובה הוא ה-"AI PC", מחשבים שמגיעים עם יכולות בינה מלאכותית מובנות על גבי החומרה שלהם ומאפשרים עיבוד מקומי במחשב על פני עיבוד נתונים בענן. מחשבים אלו כוללים מעבד מיוחד בשם NPU (neural processing unit) המיועד לטפל במשימות למידת מכונה ו-בינה מלאכותית ומספק רמה חדשה של תאוצת AI ויעילות אנרגית.

מחשבי AI מציעים מספר יתרונות מרכזיים, בהם זמני תגובה מהירים יותר, שמירה על פרטיות ורמת אבטחה גבוהה יותר, פונקציונליות טובה ללא צורך בחיבור לאינטרנט, חיסכון באנרגיה, חיסכון בעלויות הכרוכות בשירותי ענן ועוד.

אחת החברות שמובילות את התחום הזה, בין היתר גם בישראל, היא אינטל, שהשיקה לאחרונה את המעבד הראשון שלה הכולל מאיץ AI מובנה, ה- Intel Ultra Core. החברה עדכנה כי היא מתכוונת להוציא לשוק למעלה מ-100 מיליון מחשבים אישיים משולבים יכולות AI עד 2025.

הדמיה של Intel Core Ultra 2, צילום: אינטל

סרטונים מבוססי AI

מלחמת "חברות ברזל", מחאת האומנים בהוליווד והתביעה האחרונה של ה"ניו יורק טיימס", הציפו את השימוש ההולך וגובר במערכות בינה מלאכותית ג'נרטיבית בתחומים כמו יצירת תמונות, קטעי וידאו ואפילו יצירת קול. לצד הרגולציה הדרושה שנחקקת בימים האלו במדינות שונות ברחבי העולם, השימוש ב-AI לצרכים אלו ילך ויגדל בשנים הקרובות.

לפי דני קליש, CTO ומייסד שותף בחברת "אידומו", שפיתחה פלטפורמה ליצירת סרטוני וידאו פרסונליים ואת LUCAS, מחולל וידאו מטקסט מבוסס AI, "וידאו מבוסס AI חווה צמיחה משמעותית בחודשים האחרונים, והיכולת ליצור סרטונים שמישים בלחיצה אחת תאיץ אותו ותניע גל נוסף בהתפתחותו".

לדבריו, "יישומי וידאו ללא צורך בקוד יהפכו חלופה באיכות גבוהה לממשקים מסורתיים. היכולת ליצור ממשקים עשירים בווידיאו באופן חסכוני, תאפשר לאוכלוסייה רחבה יותר ליצור פלטפורמות יעילות ומעניינות המבוססות על וידאו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר