אתם הולכים לשמוע הרבה AI PC סביבכם: על התופעה שסוחפת את עולם הטק

המונח "מחשבי בינה מלאכותית" סוחף את התעשייה בחודשים האחרונים • מיקרוסופט, אינטל, HP, DELL, לנובו ורבות נוספות שמות (כמעט) את כל הקלפים שלהן על התחום ומבטיחות שהוא עתיד לשנות את עולמנו

המונח "מחשבי בינה מלאכותית", או AI PC, הפך בחודשים האחרונים לדבר החם ביותר בתעשיית הטק העולמית, כאשר בכירים רבים אפילו מרחיקים לכת ומכנים מכשירים בעלי בינה מלאכותית כ"עתיד המחשוב".

בין אותם בכירים ניתן למצוא גם את מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, שהצהיר בכנס AI Everywhere של ענקית השבבים בדצמבר האחרון כי מחשבי AI יהיו "הסופר-סטארים" של שנת 2024 ואילך. דבריו מדגישים אולי יותר מכל את השינוי מהיר שחל בתעשייה בחודשים האחרונים.

תערוכת הטק הגדולה בעולם, CES 2024. השנה AI PC היה במרכז // צילום: רויטרס



מחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת הייעוץ והאנליטיקה המובילה Canalys, מצא כי רגע הופעתם של מכשירים בעלי יכולת בינה מלאכותית מהווה את "קו פרשת המים" של תעשיית המחשבים האישיים, וככזה הצפוי "להמריץ את השוק ולשנות את חוויות המשתמש באופן מהותי".

Canalys צופה עוד כי בשנת 2024, 19 אחוזים מכלל המחשבים הנשלחים ברחבי העולם יהיו בעלי יכולת AI. במקביל, בחברה טוענים כי הזרימה הראשונית הזו של מחשבי AI תהפוך במהרה לשטף שילך ויגבר בעשור הקרוב. עד שנת 2027, חברת הייעוץ צופה שלא פחות מ-60 אחוזים מהמחשבים הנשלחים ברחבי העולם יהיו בעלי יכולת בינה מלאכותית.

מימין: פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, בעת ביקורו בישראל. כל הקלפים על מחשוב AI ארכיון, צילום: מוביליי

האם מחשבי AI יצילו את התעשייה?

הופעתם של מחשבי AI וההתעניינות הגוברת בתחום הזה, מגיעה ברגע מושלם עבור תעשיית המחשוב, שחוותה האטה משמעותית בשנתיים האחרונות. מחקר של Canalys מחודש ינואר 2023 העלה כי שוק המחשבים העולמי חווה את הירידה הגדולה ביותר בתולדותיו, מאז החלה חברת הייעוץ לעקוב אחר משלוחים בשנות ה-90.

שוק המחשוב חווה גם שתי ירידות רבעוניות רצופות של למעלה מ-30 אחוזים בשנת 2022, מה שמדגיש את העובדה שלא מדובר באירוע חריג - הן עסקים והן צרכנים צמצמו את ההוצאות שלהם על ציוד מחשוב, בעיקר עקב הידרדרות התנאים הכלכליים בעולם וגל ההתייקרויות שהחל מאז.

צ'אט בינה מלאכותית. הולך להשתלב במחשוב שלנו ובחיינו. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

לפי הנתונים, היצרניות הגדולות, בהן לנובו, Dell ו-HP, היו בין הנפגעות הקשות ביותר מהירידה הזו, כאשר שלושתן רשמו צלילות מאוד רציניות במשלוחים לאורך שנת 2022 ותחילת 2023. ואולי זו גם הסיבה למה אותן החברות הסתערו בחודשים האחרונים על תחום ה-AI PC.

בינתיים, נראה כי ההחלטה של מיקרוסופט לבצע את השינוי הגדול ביותר במערך המקלדת שלה מזה יותר שלושה עשורים, מדגישה יותר מכל את הכיוון אליו צועדת תעשיית המחשוב לטווח הארוך. בדומה למוצרי הליבה של החברה, כלי הבינה המלאכותית שלה, Copilot, הולך כנראה לשזור את עצמו אל תוך חיינו בשנים הקרובות, והכל בלחיצת כפתור פשוטה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו