הסערה הבאה: גוף התקשורת המוביל נגד מיקרוסופט ו-OpenAI

לפי דיווחים, מערכת החדשות ואחד העיתונים המובילים בעולם הגיש תביעה נגד ענקית הטק וחברת הבינה המלאכותית של סם אלטמן • "מאיימים על יכולתנו לספק שירותים" • בחברות הגיבו: "מטרות טרנספורמטיביות"

משרדי הניו יורק טיימס. המלחמה מול הבינה המלאכותית עוד לא נגמרה. צילום: רויטרס

לפי דיווחים שעלו היום (רביעי), עיתון "הניו יורק טיימס" תובע את חברת OpenAI ואת מיקרוסופט בגין הפרת זכויות יוצרים. הטענה - טכנולוגיית הבינה המלאכותית של החברות העתיקה באופן לא חוקי מיליוני מאמרים של העיתון כדי להכשיר את ChatGPT ובכך לספק מידע למשתמשים באופן שמתחרה ועוקף אותם.

התלונה מגיעה לאחר שורה של תביעות משפטיות נגד חברות שונות העוסקות בפיתוח כלי בינה מלאכותית, המבקשות להגביל את האופן שבו מערכות AI שואבות נתונים ומידע של חלקי תוכן מרחבי האינטרנט, ללא פיצוי או תמלוגים לאלה שהתוכן באמת שייך להם.

שביתת תסריטאים והשחקנים בהוליווד. חוששים מבינה מלאכותית. ארכיון צילום: רויטרס

איום על עצם הקיום

הניו יורק טיימס הוא גוף התקשורת הגדול הראשון שיוצא באופן פומבי וישיר נגד OpenAI ומיקרוסופט, חברות שהן בנות ברית וממובילות מהפכת הבינה המלאכותית של השנים האחרונות.

בטיימס טענו כי "השימוש הבלתי חוקי של מיקרוסופט ו-OpenAI בתכנים שלנו ליצירת מוצרי בינה מלאכותית שמתחרים בנו, מאיימים על יכולתנו לספק שירותי עיתונאות".

עוד ציינו בעיתון כי שתי החברות אמנם "העתיקו בקנה מידה רחב" מעוד מקורות, "אך הן נתנו דגש מיוחד לתוכן של הטיימס, והשתמשו בו לבניית מוצרים חליפיים ללא רשות או תשלום".

מנכ"ל OpenAI ומנכ"ל מיקרוסופט באירוע משותף. בנות ברית קרובות , צילום: אי.אף.פי

"תכנים פומביים" אל מול "גניבת קהל"

מיקרוסופט ו-OpenAI טוענות מצידן שהתכנים של העיתון נחשבים לפומביים וכאלה שניתן להשתמש בהם ל"מטרות טרנספורמטיביות". בטיימס הגיבו לטענות ואמרו כי "אין שום דבר 'טרנספורמטיבי' בשימוש בתוכן של הטיימס ללא תשלום כדי ליצור מוצרים שמחליפים אותו וגונבים את הקהל שלו".

הניו יורק טיימס, שנחשב לאחד מגופי התקשורת המובילים בעולם, הוסיף בתחילת השנה קוד לאתר שלו שחוסם את סורק האינטרנט של OpenAI שמונע ממנו לסרוק את הפלטפורמות שלו על מנת לאתר תוכן ולהשתמש בו.

ChatGPT. משתמש בתוכן מהאינטרנט כדי להשתפר עוד ועוד, צילום: רויטרס

טענה נוספת שהעלו בעיתון בכתב התביעה, גורסת כי גם מנוע החיפוש Bing של מיקרוסופט, ששודרג מוקדם יותר השנה עם הטכנולוגיה של OpenAI, "מעתיק ומסווג" תוכן של הטיימס, במטרה לייצר תגובות ארוכות ומפורטות יותר מאשר מנועי החיפוש המסורתיים.

במערכת החדשות מסרו כי למרות שניסו לדבר עם שתי החברות ולהגיע להסכם שיהיה מקובל על כל הצדדים, הם לא הצליחו להגיע לפתרון. מטעם מיקרוסופט ו-OpenAI לא נמסרה תגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר