תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | דובר צה"ל. צילום: דובר צה"ל

גורמים אמריקנים ובריטים מאשרים: תקפנו באזור צנעא

בכיר ברש"פ מסר כי הרשות בוחנת הצעות לפתרון המשבר הפיננסי הנוכחי בעקבות "החזקת כספי המיסים בידי ישראל" • דיווחים בלבנון על המשך התקיפות של צה"ל, הפעם באזור הכפר מרווחין שבדרום המדינה • גלנט לשר ההגנה הצרפתי: "מלחמה בצפון תהיה קשה לישראל - אך הרסנית לחיזבאללה" • ארצות הברית מעוניינת בהפוגות אך לא בהפסקת אש כללית של הלחימה בעזה

היום ה-108 למלחמת חרבות ברזל: דיווחים זרים על פיצוץ עז שנשמע במחוז סמנאן באיראן. גורם מצרי בכיר התראיין לעיתון "אל ערבי אל ג'דיד" וסיפר: "יש תפנית בסיכוי לגבש הסכם הפסקת אש עם ערבויות. חמאס גמישים יותר" . ברט מקגורק, שליח ארה"ב למזה"ת ויועצו הבכיר של הנשיא ג'ו ביידן, צפוי להגיע לאזורנו לפגישה עם מצרים וקטאר בניסיון להניע את המשא ומתן על שחרור החטופים.

פרויקט מיוחד: מאחורי הפלישה ב-7 באוקטובר עמדה שרשרת מפקדים ומנהיגים שנושאים באחריות לאירועי הטבח ההמוני. מי חוסל ומי נשאר בחיים? כוונת על חמאס

עדכונים שוטפים

03:20: צה"ל פועל ביו"ש: הפלשתינים מדווחים על פעילות ערה של כוחות הביטחון הישראליים באזור חברון, שכם וג'נין.

02:30: גורמים בצבא ארה"ב אמרו לרשת רויטרס כי התקיפות נגד אתרי המליציה החות'ית בתימן היו מוצלחות, וכי כל שמונת התקיפות שבוצעו היו מוצלחות.

תיעוד: צה"ל תקף עמדות של חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

01:35: ראש שירות המידע הממלכתי המצרי אמר כי מצרים הרסה יותר מ-1,500 מנהרות באזור הגבול שלה עם עזה. הבכיר המצרי הוסיף ואמר כי מדינתו חיזקה את החומה בגבול עם עזה ויצרה אזור חיץ של 5 ק"מ כדי למנוע הברחות לרצועה.

01:30: הבכיר החות'י חזאם אל-אסד אמר לאחר תקיפת ארה"ב ובריטניה בתימן כי "הכוחות שלנו ימשיכו בתקיפת ספינות של ישראל".

01:00: מקורות פלשתיניים מדווחים על תקיפות של חיל האוויר במזרח חאן יונס, במקביל לפצצות תאורה בשמי המרחב המערבי של העיר.

00:45: במיליציות השיעיות בעיראק טוענים כי הם שיגרו כטב"מ לעבר נמל אשדוד. האירוע לא מוכר ואין לכך אימות מגורם אחר.

23:25: כלי תקשורת ברחבי העולם מדווחים כי ארה"ב תקפה אתרים שבשליטת החות'ים באזור צנעא - בירת תימן.

22:32: מצרים: פעולה בציר פילדלפי תסכן את היחסים בין המדינות. (שחר קליימן) לידיעה המלאה

ציר פילדלפי, צילום: ASSOCIATED PRESS

21:55: בכיר חמאס סאמי אבו זוהרי: "הארגון מקבל מדי יום יוזמות והצעות בעניין עסקות חילופין אך הכיבוש הוא שמכשיל אותן. אנחנו פתוחים לכל יוזמה או מגעים בעניין המלחמה בעזה אבל זה תלוי בעצירת התוקפנות. על כל הסכם לכלול הפסקה כוללת של התוקפנות על עזה ונסיגת כוחות הכיבוש מהרצועה". (דנה בן שמעון)

20:53: ג'ון קירבי, דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי: "ארצות הברית מעוניינת בהפוגות אך לא בהפסקת אש כללית של הלחימה בעזה" עוד אמר כי הוא יכול "לאשר שיש דיונים ארוכים מאוד עם כל השותפים שלנו באזור על עוד עסקת חטופים. אנחנו עובדים על כך בכל יום".

20:02: ב"סקיי ניוז" בערבית דווח על פצועים בתקיפה ישראלית על בית במג'דל סלם שבדרום לבנון.

19:01: מנהיג חמאס אוסאמה חמדאן: לא ניכנע גם אם "הכיבוש" יהרוס את כל רצועת עזה, נצא חזקים מבעבר ולא נרים את הדגל הלבן, לא משנה מה המחיר שנשלם באזרחים.

18:38: הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ן דוד נתי אלפסי, בן 27 מבאר שבע, סמג״ד ב׳ בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. רס״ן איליי לוי, בן 24 מתל אביב, מפקד פלוגה בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. סרן אייל מבורך טויטו, בן 22 מבית גמליאל, מפקד מחלקה בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

הנופלים מגדוד 202, צילום: דובר צה"ל

18:30: כ-100 מפגינים תושבי העוטף השתתפו מבמחאה בכיכר פריז בירושלים תחת הכותרת: ״דורשים לחזור בביטחון״, ״ביטחון לא קונים בכסף״. המפגינים, שביקשו שלא לאבד את ההישג של צה״ל בצפון רצועת עזה ומתכוונים לצאת לגל של מחאות, דורשים להעניק להם ביטחון כדי שיוכלו לשוב לבתיהם בעוטף. בסיום המחאה הפריחו המפגינים בלונים אדומים לשמיים. (יורי ילון)

17:35: אוגדה 98, בשילוב חטיבת גבעתי, הקומנדו וחטיבת מילואים של צנחנים פתחו אמש במתקפה נרחבת על מערב חאן יונס. מהבוקר חיסלו הכוחות יותר מ-50 מפקדים, ביניהם מפקד פלוגה. (לילך שובל) לידיעה המלאה

17:13: באופוזיציה הסורית דיווחו כי מערכות הנ"מ של צבא אסד הפילו כטב"מ ישראלי באזור קוניטרה. (שחר קליימן)

17:05: תיעוד פלשתיני: תושבים עזתים נעים דרומה מאזור ח'אן יונס לעבר רפיח. טנקים נצפו באזור בית החולים אל-ח'יר בחאן יונס.

עזתים בורחים מאזור ח'אן יונס // רשתות ערביות

16:55: צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון; ביניהם מבנה צבאי ובו מחבלים של הארגון. (לילך שובל)

16:39: הרשויות הפלשתיניות ברצועה, שפועלות תחת חמאס, מדווחות על "הפצצות מטורפות" בחאן יונס - שלטענתן לא מאפשרות לאנשיהן לפנות פצועים וגופות מאזורי הקרבות.

דיווח ערבי על תקיפה באזור כיכר הגדוד בעזה // רשתות ערביות

16:14: חיזבאללה פרסם כי עלי סעיד יחיא, המכונה "ג'וואד", מא-טייבה בדרום לבנון, מת "כשאהיד בדרך לירושלים" . מדובר בהרוג 166 של ארגון הטרור הלבוני, מאז פרצה המלחמה.

15:57: המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד מתוך בריטניה, מדווח כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו כטב"ם ישראלי באזור קוניטרה, ליד הגבול ברמת הגולן.

15:36: ברצועה דווח על לחימה והפצצות של הצבא בעומק השטח והתרחבותן לעבר מערב ח'אן יונס. בעזה טענו שחלק מההפצצות והירי היו באזורים סמוכים למחסות במערב ח'אן יונס ודווח על הרוגים ופצועים מקרב העקורים הפלשתינים ששוהים בהם. (דנה בן שמעון).

תנועת פלשתינים מח'אן יונס דרומה לרפיח

14:10: ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נציגי משפחות החטופים, במשרד רה"מ בירושלים: "בניגוד למה שאומרים, אין הצעה אמיתית של החמאס - זה לא נכון. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה שאני יכול משום שיש כל כך הרבה דברים לא נכונים שוודאי מייסרים אתכם. לעומת זה יש יוזמה שלנו, ולא אפרט".

נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים, צילום: דוברות רה״מ

13:52: שר הביטחון גלנט לשר ההגנה הצרפתי: ״מלחמה בצפון תהיה קשה לישראל, אך הרסנית לחיזבאללה ולבנון. ישראל לא תנצור את האש עד שתבטיח את החזרת תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול״.

12:25: דיווח פלשתיני: צה"ל תקף מכונית בשכונת א-סלאם במזרח רפיח. (שחר קליימן)

11:49: בכיר הרשות חוסין אשייח' מסר בשעות הלילה כי הרשות בוחנת הצעות לפתרון המשבר הפיננסי הנוכחי בעקבות "החזקת כספי המיסים בידי ישראל", וציין כי "ההנהגה הפלשתינית עיקשת בעמדתה בכל הקשור למחוייבותה כלפי התושבים והעם הפלשתיני בעזה". לדברי מקורות פלשתינים, אחת ההצעות שעלתה היא לקבל מידי ישראל את הכספים ולשלם מתוכם את משכורות פקידי פתח ברצועת עזה. נמסר שמדובר ברעיון ראשוני וכדי ליישמו יש לקבל אור ירוק מיור הרשות אבו מאזן. (דנה בן שמעון)

11:48: דיווחים בלבנון על המשך התקיפות של צה"ל, הפעם באזור הכפר מרווחין שבדרום המדינה.(שחר קליימן)

11:48: דיווחים פלשתיניים: לפחות 40 הרוגים עזתים פונו לביה"ח נאסר במערב חאן יונס בשעות האחרונות. (שחר קליימן)

צה"ל מתקדם בחאן יונס - תיעוד: ההרס ברצועה // רשתות ערביות

11:42: חיזבאללה הודיע על מחבל הרוג נוסף משורותיו. (שחר קליימן)

11:30: דיווח פלשתיני: צה"ל תקף בית סמוך למתחם של ביה"ח נאסר במערב חאן יונס. (שחר קליימן)

11:27: דיווח ערבי: תקיפה של צה"ל על בית באזור כפר שיחין, דרום לבנון. (שחר קליימן)

דיווח: תקיפה של צה"ל על בית באזור כפר שיחין, דרום לבנון, צילום: ללא קרדיט

09:42: חוליית מחבלים שהתקרבה לעבר הכוחות חוסלה הלילה במרכז הרצועה. בהמשך, זוהו מספר מחבלים שניסו לארוב ללוחמים במרחב ובשיתוף פעולה נוסף עם חיל האוויר, הכווינו הלוחמים כלי טיס שחיסל את המחבלים.

בצפון רצועת עזה, כוחות מצוות הקרב של חטיבה 5 זיהו חוליית מחבלים חמושים. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו מחבל אחד, הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את יתר המחבלים ומטוס קרב שהשמיד את המבנה הצבאי בו פעלה החוליה. (לילך שובל)

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה \\ דובר צה"ל

09:28: שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל: "המצב ההומניטרי בעזה לא יכול להיות גרוע יותר. הדרך בה ישראל מנסה 'להרוס' את חמאס שגויה ואנחנו חייבים להתחיל לדבר על תוכניות קונקרטיות לפתרון שתי מדינות".

09:28: גורם מצרי בכיר התראיין לעיתון "אל ערבי אל ג'דיד" וסיפר: "יש תפנית בסיכוי לגבש הסכם הפסקת אש עם ערבויות. חמאס גמישים יותר" 

09:02: אגף השיקום במשרד הביטחון מעדכן את התגמולים לנכי צה"ל: עלייה של 3.76% המסתכמת במאות שקלים בחודש. (לילך שובל)

08:48: דיווחים זרים: פיצוץ עז נשמע במחוז סמנאן באיראן.

08:12: דיווח ב"ניו יורק טיימס": יוזמה משותפת לבכירים אמריקנים ולבכירים במספר מדינות אירופאיות קוראת לישראל להעביר סיוע הומניטרי לרצועה דרך נמל אשדוד, כאלטרנטיבה להעברות הקבועות המתרחשות דרך מצרים, כדי לדאוג שהבדיקות הביטחוניות ייערכו כראוי.

04:00: חמאס פרסם דו"ח בן 16 עמודים תחת הכותרת "הנרטיב שלנו" בו הוא מציג את גרסתו לאירועי 7 באוקטובר.

בדו"ח "מודה" ארגון הטרור כי במהלך מתקפת הפתע "נפלו מספר תקלות" מצידו, זאת במטרה להפחית מאשמתו בזוועות שחולל. לטענת ארגון הטרור, חלק מהאירועים המחרידים נגרמו או התאפשרו כתוצאה מההתרסקות המהירה של כוחות הביטחון הישראליים והכאוס שהתרחש על קו הגבול".

1:46: דיווח ערבי: כוחות צה"ל פועלים בחאן יונס.

1:07: עדכון נוסף מטעם צה"ל: לאחר שהודיעו שהאזעקה בשומרה הייתה התרעת שווא, בצה"ל מעדכנים כי זוהו שלושה שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים מלבנון למרחב שומרה. לא היו נפגעים מהירי.

00:25: עדכון: האזעקה שנשמעה בשומרה - התרעת שווא.

00:14: ירי לצפון. אזעקות צבע אדום נשמעו בשומרה בגליל המערבי. 

21:45: דיווח: ברט מקגורק, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צפוי להגיע השבוע למצרים ולקטאר לשיחות שמטרתן קידום המשא ומתן לשחרור החטופים משבי חמאס, ולדון במלחמה בעזה.

ברט מקגורק בביקורו הקודם בישראל, בפגישה עם שר הביטחון יואב גלנט, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

21:38: דיווח פלשתיני: צה"ל הרס את מסגד אלקסאם - המסגד האחרון שנותר בצפון הרצועה.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו