ביל אקמן, אילון מאסק ורבים נוספים: התמיכה בישראל עולה ביוקר

מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל", גילו אישי ציבור ומפורסמים תומכי ישראל, כי הפייק ניוז לא עוצר רק בכל הקשור למדינה, אלא נוגע ישירות אליהם • "זוהי לא תופעה חדשה, אבל תמיכה בישראל ללא ספק מהווה זרז לכך"

מפגינים פרו פלשתינים. לא בוחלים באמצעים, כולל התחזות והטרדה ברשתות החברתיות. צילום: אי.פי.איי

המיליארדר היהודי-אמריקני ואיש העסקים, ביל אקמן, מי שהוביל את המאבק נגד נשיאת הארוורד והלך הרוח האנטישמי והאנטי-ישראלי באקדמיה, שיתף לאחרונה כי הוא חווה גל של חשבונות פייק המתחזים אליו וכל עיסוקם הוא התנכלות לתומכי ישראל, יהודים והפצת פייק ניוז ברחבי הרשתות החברתיות.

אקמן כאמור פרסם פוסט על מכת ההתחזויות הזו וביקש מהמשתמשים לשים לב כי הם עוקבים אך ורק אחר חשבונו המקורי והיחיד ברשת X. במקביל, בדיקה של חברת הסייבר הישראלית BrandShield מצאה כי אכן בתוך חודש אחד בלבד, חצו ההתחזויות לאקמן את רף ה-200 חשבונות.



והוא לא לבד. מיליארדר אחר שאולי אתם מכירים, אחד בשם אילון מאסק, "זכה" כבר בשנת 2022 במעל ל-2,500 חשבונות מזויפים ברחבי הרשת. מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", וביתר שאת לאחר ביקורו של מאסק בישראל, הראו נתוני חברת BrandShield כי היקף פתיחת חשבונות הפייק המתחזים אליו, עלה ב-30 אחוזים.

אל אקמן ומאסק מצטרפים אנשי עסקים מוכרים נוספים כמו קארל איקהאן, ריי דיילו וסטיב כהן, הסובלים בתקופה האחרונה מגלי התחזות של חשבונות מזויפים. גם בגזרת דמויות ציבוריות ומוכרות העוסקות בהסברה מקומית ישנה עליה בהתחזות – כאשר הדמויות המובילות הן נועה תשבי וגל גדות.

הפוסט אותו העלה אקמן. מעל 200 חשבונות מזויפים נמחקו,

"תמיכה בישראל היא זרז לתופעה"

יואב קרן, מנכ"ל ומייסד שותף ב-BrandShield: "חשבונות מזויפים של אנשים בעלי סטטוס ציבורי אינם דבר חדש. אולם, מבדיקה שלנו אנחנו לומדים כי תמיכה בישראל מהווה סוג של זרז המגביר את התופעה".

קרן מוסיף כי "אנחנו עדים לגל התרחבות שלה התופעה, ורואים כי חשבונות מזויפים רבים מהווים כר פורה להפצה תעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית".

ביל אקמן. תומך נלהב של ישראל. ארכיון, צילום: רויטרס

לדבריו, "החשבונות המזויפים מפיצים מסרים הפוכים מהמסרים אותם היו רוצים להעביר אותם האנשים. בימים בהם 'פייק ניוז' משתלט על הרשת, חשוב מאוד לשים לב לאמיתות החשבונות על-ידי סימון וי כחול, איות נכון של השם ומעקב אחרי ההיסטוריה של החשבון".

"מעבר לזיהוי, חשוב לא להפיץ מסרים שקריים ואף לדווח כדי לעצור את התופעה. אקמן עצמו התייחס לתופעה ודיווח כי הוסרו למעלה מ-200 חשבונות מזויפים הנושאים את שמו בעקבות זאת", הוא מסכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר