הפגנה פרו-פלשתינית בהרווארד (ארכיון). צילום: איי.אף.פי

הלחץ להתפטרות הנשיאה גובר: הרווארד הפסידה יותר ממיליארד דולר בתרומות

המיליארדר ביל אקמן כתב מכתב לחבר המנהלים של האוניברסיטה שבו הוא קרא להדחתה של קלודין גיי, שחוללה סערה כשסירבה להצהיר שהמוסד יפעל נגד קריאות להשמדת יהודים • "היא גרמה יותר נזק למוסד שלנו מכל אחד אחר ב-500 שנות קיומו", כתב איש העסקים

הקרב על הרווארד: המיליארדר האמריקני ביל אקמן חשף במכתב לחבר המנהלים של האוניברסיטה היוקרתית שהמוסד הפסיד יותר ממיליארד דולרים בתרומות מאז החלה המחאה האנטי ישראלית בקמפוס, וקרא להדחתה של הנשיאה קלודין גיי.

"בתקופת כהונתה הקצרה כנשיאה, קלודין גיי גרמה יותר נזק לשמו הטוב של הרווארד מכל אחד אחר במשך 500 שנות קיומו של המוסד. בשל כישלונה לגנות את הטרור השפל והברברי ביותר שהעולם ראה אי פעם, על שבחרה לתמוך ולא לגנות 34 ארגוני סטודנטים שהכריזו כי ישראל 'אחראית לגמרי' לפשעים הברבריים של חמאס, וכישלונה לאכוף את הכללים הקיימים בקמפוס...הנשיאה גיי שימשה כזרז של התפוצצות של אנטישמיות ושנאה בקמפוס, שלא נראתה כמותה מעולם", כתב אקמן, תורם ידוע של המוסד, במכתב פתוח לראשי הארגון.

נשיאת הרווארד, קלודין גיי, צילום: אי.פי.איי.

אקמן חשף במכתבו את היקף הפסד התרומות של המוסד: "הכישלונות של הנשיאה גיי הובילו לכך שמיליארדי דולרים בתרומות בוטלו, עוכבו או נמשכו. אני מודע באופן אישי ליותר ממיליארד דולרים שבוטלו כתרומות מקבוצה קטנה של התורמים הנדיבים ביותר של האוניברסיטה, יהודים ושאינם יהודים", כתב אקמן.

בעוד הלחץ להתפטרותה של גיי גובר, אתמול נחשף כי 500 חוקרים ומרצים חתמו על עצומת תמיכה בנשיאה. על אף שגיי התנצלה על דבריה ואמרה כי הם היו "בלתי מספקים", רבים מעמיתיה לעבודה בחרו לצופף שורות סביבה בטענה כי המתקפה עליה היא פגיעה בחופש האקדמי. העצומה הקצרה קראה להנהלת המוסד "להתנגד ללחץ פוליטי שלא מתיישב עם המחויבות של הרווארד לחופש אקדמי, כמו קריאות להדחתה של הנשיאה".

גיי חוללה סערה כשסירבה להבטיח, במהלך שימוע בקונגרס האמריקני, כי הרווארד תפעל נגד מי שיקרא לפגיעה או השמדה של יהודים, והשיבה, באופן שזכה לתשומת לב ציבורית וציטוטים רבים, כי הדבר "תלוי בהקשר של מה שנאמר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו