עם תחילת השנה החדשה: מטח טילים לאזורים רבים ברחבי הארץ; המיליציות הפרו-איראניות בעיראק לקחו אחריות על שיגור הכטב''מים לגולן

שני פצועים קל-בינוני בפיגוע דקירה סמוך למישור אדומים • ירידה מתמשכת בשיגורים מעזה • יותר מ-135 חוליות חיזבאללה הותקפו מתחילת המלחמה • גורמים ישראליים: חמאס לא ויתר על דרישתו להפסקת אש מלאה; ההערכה היא שאין אפשרות לעסקת שבויים • פורום הטייסים על סטרוק: "הסתה בוטה ושפלה" • גורם מצרי: "משלחת תיווך מצרית ביקרה בת"א"

רקטות על אשקלון במהלך המלחמה. צילום: REUTERS

מלחמת "חרבות ברזל", היום ה-86:המיליציות הפרו-איראניות בעיראק לקחו אחריות על שיגור הכטב''מים שיורטו בגולן.

דובר צה"ל: "מטרות הלחימה מחייבות לחימה ממושכת. אנחנו ממשיכים את הכשרות הקצינים והמפקדים. חלק מלוחמי המילואים יחזור למשפחות ולעבודה כבר השבוע; אין מקרה שבו כוח יבשתי לא קיבל תמיכה אווירית, חייל שמזהה איום באש נדרש להפעיל את כל האמצעים שעומדים ברשותו כדי להסיר את האיום וכל אמירה אחרת אינה נכונה".

על אף הדיווחים כי חמאס מוותר על דרישתו להפסקת אש מלאה, כתנאי לעסקה - גורמים ישראליים אומר כי הארגון לא ויתר על דרישתו זו. הפערים לא ניתנים בשלב זה לגישור. לכן במצב הנוכחי ההערכה היא שאין אפשרות לעסקה.

פיגוע דקירה סמוך לאזור תעשייה מישור אדומים. המחבל נוטרל. צעירה בת 24 במצב קל-בינוני, בהכרה מלאה, עם פצעי דקירה. וגבר בשנות ה- 20 במצב קל.

פרויקט מיוחד: מאחורי הפלישה ב-7 באוקטובר עמדה שרשרת מפקדים ומנהיגים שנושאים באחריות לאירועי הטבח ההמוני. מי חוסל ומי נשאר בחיים? כוונת על חמאס

עדכונים שוטפים:

00:20:

השיחות האחרונות בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו הפכו למתוחות יותר, כך מדווח ה״ניו יורק טיימס״ בכתבת עומק שסוקרת את יחסי המדינות מאז השביעי באוקטובר. לפי הדיווח, בין שני המנהיגים התקיימו לאחרונה שיחות אינטנסיביות ומתוחות, כך לטענת גורמים רשמיים שהתראיינו בעילום שם. בידווח נאמר כי למרות המתיחות אלו היו שיחות ענייניות.

00:10: במד"א מעדכנים כי לא דווח על נפגעים מירי הטילים מוקדם יותר לעבר יישובי ישראל.

00:08: חמאס לקח ארחיות על ירי הטילים האחרון לעבר ישראל. בהודעה שהופצה מטעם ארגון הטרור נכתב כי "שיגרנו מטחי טילים מסוג M90 לעבר תל אביב וסביבתה".

00:00: עם תחילת השנה החדשה אזעקות נשמעו באזורים רבים ברחבי הארץ בהם אזור השפלה, מודיעין וחולון.

22:36: דיווח של ה-ABC NEWS: לדברי גורמים בארה"ב, בימים הקרובים נושאת המטוסים האמריקנית ג'רלד ר.פורד תעזוב את הים התיכון אליו הגיעה עם פתיחת המלחמה עם חמאס באוקטובר. 

22:00: דובר צה"ל: לפני זמן קצר מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה מטרה אווירית חשודה בדרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרה האווירית הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל ולא חצתה לשטח מדינת ישראל.

כמו כן, בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, יחידת הבקרה האווירית זיהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה את המטרה.

21:30: דיווח: המיליציות הפרו-איראניות בעיראק לקחו אחריות על שיגור הכטב''מים לגולן.

21:21: מהלילה בחצות, מחיר הדלק יעלה ב-4%. מחיר הדלק לחודש ינואר 2024 - יעמוד על 7.22 ש"ח לליטר. (סוניה גורודיסקי)

20:55: שני יירוטים של כטב"מים, אחד בדרום הגולן, השני על הגבול באלוני הבשן. (עידן אבני)

20:45: דובר צה"ל: "כוחותינו ממשיכים לפעול בצפון הרצועה, במרכז ובדרום הרצועה. לכל איזור מותאמת שיטת הלחימה והכוחות הנדרשים. בכל אזור מאפיינים וצרכים שונים. בחאן יונס נהרגו ונכנעו מחבלים מכוחות הנוח'בה שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר".   

דובר צה"ל משיב לסטרוק: "אין מקרה שבו חיילים על הקרקע לא קיבלו סיוע מהאוויר"

"מטרות הלחימה מחייבות לחימה ממושכת. אנחנו ממשיכים את הכשרות הקצינים והמפקדים. חלק מלוחמי המילואים יחזור למשפחות ולעבודה כבר השבוע. זה יעזור למשק, וזה יאפשר להם לצבור כוחות ללחימה בהמשך. 

הכוחות בשטח נלחמים כשמעליהם מטריית אש. לא היה עוד שיתוף פעולה כזה באף מערכה. זו עוצמתו של צה"ל, האזרחים ואנשי המילואים. אין מקרה שבו כוח יבשתי לא קיבל תמיכה אווירית. חייהם של עשרות פצועים ניצלו בזכות סיוע אווירי. חייל שמזהה איום באש נדרש להפעיל את כל האמצעים שעומדים ברשותו כדי להסיר את האיום וכל אמירה אחרת אינה נכונה. 

באזורים צפופי אוכלוסייה אנחנו עושים הכל כדי לא לפגוע באזרחים. נמשיך לתקוף בלבנון ובכל מקום שבו חיזבאללה פועל.  

לשאלה על הוראת רמטכ"ל לכך שיש לקבל את אישורו בפתיחה באש, ענה דו"צ: "כשחייל מזהה איום באש - נפעיל את כל האמצעים אוויר ים ויבשה כדי לעצור את האש. לצד הדבר הזה, הרמטכ"ל בכל שבוע ולפעמים כמה ימים מתאים את הוראות הפתיחה באש. זה אומר שאזורים שהגיעו אליהם אוכלוסייה - מתפקידנו לתקוף את האויב ולא אזרחים".

לשאלת הפעילות ברפיח ענה דו"צ כי הוא לא יפרסם בתקשורת לאויב - מה יעשה צה"ל.

לשאלה על בניית קירות מגן בעוטף עזה ומה זה אומר על ביטחונם העתידי של תושבי העוטף ענה דו"צ: "אנחנו מבינים שאנחנו צריכים לשפר את הבטחון לתושבי העוטף באופן אמיתי וזו משימתנו. המסר של צה"ל בצפון ובדרום הוא לבנות אחרת את הביטחון לתושבים". 

20:31: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

20:27: ביוזמת מטה המשפחות: עשרות מבנים מרכזיים ברחבי הארץ הוארו החל מאחה"צ בצהוב - כהזדהות עם החטופים שנותרו בשבי חמאס דאעש.

בין מהמבנים שהוארו: משכן הכנסת, גשר המיתרים, אצטדיון טדי, ארובות תחנת הכוח בחדרה, תחנת הכוח של אשקלון, בנייני עיריות ירושלים, תל אביב, חיפה, אילת רמת גן וחולון, בנייני הנהלת בנק הפועלים, משכן "הבימה", מגדלי עזריאלי ועוד. (נועם (דבול) דביר)

משכן הכנסת מואר בצהוב, צילום: מטה משפחות החטופים

20:15: חשד לחדירת כלי טיס עוין לקצרין. (עידן אבני)

20:11: המגעים לעסקת שבויים: על אף הדיווחים כי חמאס מוותר על דרישתו להפסקת אש מלאה, כתנאי לעסקה - גורמים ישראליים אומר כי הארגון לא ויתר על דרישתו זו. זאת בשעה שישראל לא מוכנה בשום אופן להפסקת אש מלאה. כלומר, בנושא המחלוקת העיקרי, הפערים לא ניתנים בשלב זה לגישור. לכן במצב הנוכחי ההערכה היא שאין אפשרות לעסקה. (אריאל כהנא) 

20:07: חשד לחדירת כלי טיס עוין בגולן. (עידן אבני)

19:54: פיגוע דקירה סמוך לאזור תעשייה מישור אדומים. המחבל נוטרל. צעירה בת 24 במצב קל-בינוני, בהכרה מלאה, עם פצעי דקירה. וגבר בשנות ה- 20 במצב קל. (חנן גרינווד) 

זירת הפיגוע סמוך למישור אדומים, צילום: מד"א

19:49: טנקים של צה"ל ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו היום (ראשון), שלוש חוליות מחבלים שפעלו בשטח לבנון. כמו כן, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. (לילך שובל)

19:45: הרמטכ״ל ללוחמי מילואים בח׳רבת אח׳זעה: לכל מהלך - תקבלו את התמיכה הכי חזקה באש. "ח׳רבת אח׳זעה החזיקה כאן טרור הרבה מאוד שנים, והוציאה מכאן את ההתקפה לניר עוז. אנחנו גם הורגים את המחבלים שהשתתפו וגם הורגים את המחבלים שירצו לעשות טרור בהמשך. אנחנו מארגנים כאן מרחב אבטחה שהחזרה לניר עוז תהיה בטוחה, ותהיה בטוחה להרבה מאוד שנים, וככה צריך לעבוד".

19:41: פורום 555 המונה כ-1500 טייסי חיל האוויר במיל' ובדימוס מביע זעזוע מדבריה של השרה סטרוק, אשר הטילה הבוקר (ראשון), דופי בטייסים, ויתרה מכך - מהגיבוי המלא שניתן לה על ידי ראש הממשלה. בהודעה מטעם הפורום נמסר: "בזמן שעם ישראל מאוחד מול האויב, יש מי שמנסים להחזיר אותנו לשיח של ה-6 באוקטובר. זוהי הסתה בוטה ושפלה כנגד טייסי חיל האוויר, שהיו הראשונים להתייצב ונלחמים על פי פקודות צה"ל ומפקדיו במשך 86 יום, ב-6 חזיתות שונות".

19:17: דיווח של הסאנדיי טיימס: לאחר הכאוס שיצרו באזור המזרח התיכון והאיומים על נתיבי השיט של אוניות הסחר - בריטניה וארה"ב מתכננות תקיפה משותפת על החות'ים בתימן.

18:58: צה"ל: נערכים ללחימה ארוכה. בימים הקרובים, לוחמי סדיר ומילואים ישוחררו. בצה"ל מציינים כי הפעולה הקרקעית מייצרת פגיעה בתפקוד חמאס ומוביל לירידה מתמשכת בכמות השיגורים. היום (ראשון), היו 0 שיגורים.

בצפון, יותר מ-135 חוליות חיזבאללה מתחילת המלחמה נתקפו. בפיקוד מרכז נעצרו יותר מ-2,550 מבוקשים. מחצית מהם משויכים לחמאס. נרשמו 30 תקיפות מהאוויר, 200 מחבלים חמושים או שזרקו מטענים חוסלו. הפעילות היא בהיקף גדול מאוד, מבוססת כוחות מילואים.

סיכום השיגורים מעזה לחודש דצמבר:
01-07.12: 75 שיגורים ליום
08-14.12: 23 שיגורים ליום
15-21.12: 16 שיגורים ליום
22-27.12: 14 שיגורים ליום
(לילך שובל)

18:34: החות'ים על חיסול 10 מאנשיהם על ידי צבא ארה"ב: "האויב האמריקני נושא בתוצאות של פשע זה והשלכותיו". עוד הוסיפו הכוחות התימניים, כי זה "לא ימנע מתימן למלא את חובתה הדתית, המוסרית וההומניטארית בתמיכה וניצחון של המדוכאים בפלסטין". (שחר קליימן)

18:26: היום (ראשון), בשעה 20:30 יתכנס קבינט המלחמה לדיון. בשלישי יתכנס הקבינט המורחב. (שירית אביטן כהן)

18:13: דיווח: אניית מסחר בריטית הותקפה על ידי החות'ים. מהאונייה דיווחו כי היא הותקפה על ידי 3 סירות מושטות על ידי חות'ים, כולל חילופי ירי בין הצדדים, ללא נפגעים.  

18:04: הנחיות פיקוד העורף המעודכנות לשבוע הראשון של ינואר 2024.

17:24: במסגרת מבצע ׳עוז וניר׳ - כוחות צוות הקרב של חטיבה 5 פשטו על תשתיות הטרור בח׳רבת אח׳זעה, ביניהן מבנה העירייה, האיזור ממנו יצאו המחבלים לפשיטה על קיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר, והניפו את דגל הקיבוץ. (איליה יגורוב)

צוות הקרב של חטיבה 5 מניף את דגל קיבוץ ניר עוז במבנה העירייה בח׳רבת אח׳זעה, שממנו יצאו המחבלים אל הקיבוץ, צילום: דובר צה"ל

17:03: מגשש במבנה, מאתר מחבל ומסתער עליו: תיעוד מפעילות כלבי עוקץ בג'באליה.

במהלך התקפה משותפת יחד עם לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460, הלוחם א׳ שלח את כלבו פטריק לסרוק את האיתור בטרם כניסת הכוחות למבנה. במהלך הסריקה איתר פטריק מחבל שארב לכוחות בכניסה, נטרל אותו ובכך מנע היתקלות. בפעילות נוספת בשכונת רימאל, בסריקה של הכלב טוי, נמצא מסדרון שחיבר את המבנה בו שהו הלוחמים למבנה נוסף שבו ארב מחבל. טוי נטרל את המחבל וכך הציל את הכוח מלפעול במבנה שהסתמן כמזוכה. (לילך שובל) לידיעה המלאה

16:40: מנהיג איראן אייתוללה עלי חמינאי: "מה שקורה בעזה הוא תוצאה של מאמצי סולימאני וקאאני. צריך לחזק את החזית הזאת". (שחר קליימן)

16:31: דיווח: ארה"ב חיסלה 10 מחבלים חות'ים בקרבות בים סוף. (שחר קליימן)

15:50: יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן על רקע 59 שנים ליום הקמת הפתח: "העם הפלשתיני נתון היום למלחמת השמדה כוללת ברצועת עזה ובגדה, במטרה לחסל את הסוגייה הלאומית שלנו ולהפוך אותה לסוגייה הומניטרית.

"לא נוותר על סנטימטר אחד מאדמתנו ולא נוותר על האחריות שלנו כלפי עזה. הגדה, ירושלים ועזה הן יחידה גיאוגרפית אחת שאין לחלקה. לא נסכים לגירוש בין אם מהרצועה או הגדה. הפתרון היחיד הוא הכרה בזכויות העם הפלשתיני לעצמאות ופניה לפתרון שתי המדינות באמצעות כינוס ועידה בינ"ל לשלום שתביא לסיום הכיבוש הישראלי בכל אדמות מדינת פלשתין שבירתה מזרח ירושלים וחזרת הפליטים בהתאם להחלטה 194 של האום". (דנה בן שמעון)

15:46: בדקות האחרונות שיגרו מחבלי החיזבאללה שני טילי נ.ט על מוצב בגזרת רכס רמים. ארגון הטרור של נסראללה קיבל אחריות על הירי לישראל, בפעם השלישית היום.

14:20: השרה סטרוק שאלה את האלוף אליעזר טולדנו (ראש אגף האסטרטגיה והמעגל השלישי), האם נכון שישנם טייסים שלא מפציצים מסיבה מצפונית, "ככה שמעתי מהשטח", אמרה. בתשובה אמר טולדנו: "התשובה היא לא. שאלה נוראית". נתניהו: "האיפיון של השאלה לא נכון". השר אקוניס שאל מתי יתקיים דיון היום שאחרי על עזה בממשלה. נתניהו: "הוא יגיע ביום שאחרי, כשיגיע פירוז הרצועה ואת זה רק ישראל תוכל לעשות. כשהשלב הזה יגיע - זה יגיע גם לדיון בממשלה". (שירית אביטן כהן)

14:09: סגנו של נסראללה על הלחימה בצפון: "ישראל אינה במצב לכפות עמדה, והיא אינה תוכל להחזיר את תושבי הצפון לביתם עד לסיום המלחמה בעזה. עם המשך ההפצצות בלבנון, המשמעות היא שהתגובה תהיה חזקה יותר ופרופרציונלית לתוקפנות הישראלית". (שחר קליימן)

14:00: פשיטות על מוקדי טרור שאותרו בתוך מוסדות אזרחיים: תיעוד הלחימה בחאן יונס ממצלמות הגוף של לוחמי מגלן - לוחמי יחידת מגלן של עוצבת הקומנדו ממשיכים בלחימה במרחב חאן יונס. הלוחמים עובדים בשיתוף פעולה עם כוחות נוספים ומחסלים מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים; הלוחמים פשטו בהכוונה מודיעינית מדויקת על תשתית טרור ממנה בוצע ירי לעבר כוחותינו, הממוקמת בתוך מוסד אזרחי בעיר חאן יונס. המבנה משמש לכאורה כמשרד חינוך, בית תרבות ובית ספר, אך במהלך הפשיטה הלוחמים איתרו בתוך המבנה משגרי רקטות, מסמכים ואמצעים של ארגון הטרור חמאס; בפשיטות נוספות איתרו כמויות גדולות של אמצעי לחימה, ובניהם רימונים ותחמושת שנמצאו בתוך ארון בגדים בחדר השינה בבית. (לילך שובל)

תיעוד מלחימת הכוחות בחאן יונס ממצלמות הגוף של לוחמי מגלן \\ דובר צה"ל

13:35: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הבוקר מספר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר רמיה שבדרום לבנון.

לוחמי חטיבת הצנחנים בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

13:23: לשכת ראש הממשלה מפרסמת את דו״ח הבריאות השנתי של הצוות הרפואי של ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״מצבו הבריאותי תקין לחלוטין״.

13:11: ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו פועלים להשיב את הביטחון בצפון ולהחזיר את התושבים לבתיהם. זה מחייב כרגע את המשך הלחימה שם. אם לא נשיג זאת בדרך מדינית, נשיג זאת בדרך צבאית". (אריאל כהנא)

12:31: חוסיין א-שייח', מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף ובכיר בראשות הפלשתינית, מגיב על הצהרת נתניהו ועל אמירתו כי ישראל צריכה לשלוט על ציר פילדלפי: "התבטאות נתניהו בעניין חזרת ישראל לשלוט בציר פילדלפי ומעבר רפיח מהצד הפלשתיני, ויצירת אזורי חיץ וסידורים ביטחוניים חדשים - עדות ברורה להחלטה להחזיר את הכיבוש באופן מלא ולהרוס את ההסכמים עם מצרים, ולסיים את ההסכמים עם אש"פ, וזה מצריך החלטה פלשתינית ערבית מאוחדת כדי לעמוד מול ההשלכות של המלחמה הזאת ומול הניסיונות של נתניהו לכפות מציאות חדשה בעקבות המלחמה". (שחר קליינמן)

12:08: דיווחים ערביים: שר הדתות לשעבר ברש"פ יוסף סלאמה נהרג בתקיפה ישראלית במרכז רצועת עזה. נהרג בהפצצה במחנה אל-מר'זי.

שר הדתות לשעבר ברש"פ יוסף סלאמה, צילום: ללא

12:00: לוחמי חטיבת הצנחנים הצטרפו ללחימה בחאן יונס לאחר חודשיים לחימה בצפון הרצועה. במהלך הקרבות התקיפו תשתיות טרור, חיסלו מחבלים והשמידו תשתית צבאית השייכת למפקדי גדוד דרום חאן יונס. (לילך שובל)

התקלויות בטווח אפסי: לוחמי חטיבת הצנחנים בחאן יונס // דובר צה"ל

11:52: הותר לפרסום: שני חיילי צה"ל נפלו בקרבות בעזה:

רס״ם (מיל׳) אלירז גבאי, בן 37, מפתח תקווה, לוחם בגדוד 7810, חטיבת ׳יפתח׳ (11), נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

רס״ל (מיל׳) ליאב סעדה, בן 23, מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 7107, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. לידיעה המלאה

לוחמי חטיבת הצנחנים בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

11:34: דובר צה"ל: אזעקות בזרעית - בעקבות פעילות כוחותינו. (עידן אבני)

11:28: אזעקה בזרעית שבגליל המערבי.

11:05: הסלמה בים האדום - צבא ארה"ב: "הדפנו ניסיון השתלטות חות'ית על אוניית סוחר - 3 מספינותיהם הוטבעו"

10:33: דיווחים פלשתיניים: הרוגים ולכודים מתחת להריסות בית בשכונת סברה בעיר עזה, שהותקף ע"י צה''ל בלילה. (שחר קליינמן)

כוחות צה"ל איתרו מטען בתוך גן ילדים ברצועה // דובר צה"ל

08:55: דיווח בריטי: אונייה הותקפה ביריות 60 מייל צפונית לחופי תימן, כוחות הקואליציה נחלצו לעזרתה. על פי הדיווח, האונייה הותקפה ע"י שלוש ספינות קטנות. (נטע בר)

08:40: כוחות צה"ל איתרו מטען בתוך גן ילדים שהוכן במטרה לפגוע בכוחות - המטען נוטרל. (לילך שובל)

פעילות צה"ל ברצועה, צילום: דובר צה"ל

08:14: העיתון 'אל-ערבי אל-ג'דיד' מדווח היום (ראשון) על המאמצים המצרים להשגת עסקה לשחרור החטופים והפסקת אש. הגורם המצרי מסר לעיתון כי משלחת מצרית ביקרה בתל אביב ביום חמישי האחרון בניסיון להבין את עמדת ישראל לגבי אפשרות של הפסקת אש שתכלול נסיגה ישראלית מחלקים ברצועת עזה.
בנוסף אמר שהוא סבור כי "נתניהו מהווה מכשול להשגת כל הסכם" וכי "נראה שהוא מחויב להאריך את המלחמה כמה שיותר".

06:37: בצה"ל מעדכנים בנוגע למבצע הנחרב לסיכול הטרור במחנה הפליטים נור א-שמס כי הכוחות פועלים לאורך כל שעות הלילה, מחרימים אמצעי לחימה, מתחקרים חשודים ועוצרים מבוקשים. כמו כן, מעדכנים בצה,ל כי נתקפו מהאוויר מספר חוליות מחבלים שהשליכו מטענים וירו על הכוחות, חלקם מתוך מסגד. לידיעה המלאה

06:26: הפלשתינים מדווחים על תקיפות נרחבות של צה"ל במרכז הרצועה ובדרומה שנמשכות לאורך כל הלילה והבוקר. בנוסף הם מדווחים כי מטוסי קרב הפציצו את מסגד אלפרקאן באזור דיר אלבלח, שבמרכז רצועת עזה.

פעילות צה"ל בחאן יונס, היום, צילום: דובר צה"ל

06:18: הפלשתינים מפרסמים תיעודים מההרס הרב ברצועה עזה בעקבות הפצצות חיל האוויר ופעילות צה"ל.

צפו בתיעוד: כך נראית הרצועה ביום ה-86 למלחמה // רשתות ערביות

5:30: אוניית המכולות MAERSK HANGZHOU דיווחה על פגיעה בה מטיל בעת מעבר בים האדום הדרומי. אוניית המכולות בבעלות סינגפורית ביקשה סיוע, ומשחתת אמריקנית סייעה לאונייה ויירטה טילים בליסטים נוספים שנורו על ידי החות'ים.

02:06: לפי דיווחים פלשתיניים: עימותים אלימים השלכת מטענים וחילופי ירי במהלך פעילות כוחות צה"ל במחנה נור א-שמס בטול כרם, מספר מחבלים חוסלו. 

00:20: דיווחים ערביים: ארגון הגג של המילציות השיעיות בעיראק עומד מאחורי המתקפה אמש נגד הבסיסים של הקואליציה האמריקנית במזרח סוריה.

00:05: כוחות צה"ל פועלים במחנה הפליטים נור א-שמס, ליד טול כרם, במבצע לסיכול טרור. זו הפעם הרביעית בשבוע האחרון.

כוחות צה"ל פועלים במחנה הפליטים נור א-שמס ליד טול כרם // רשתות ערביות

23:28: חיזבאללה הודיע על מחבל חמישי משורותיו שנהרג היום.

23:25: לפי דיווחים פלשתיניים, האסיר הביטחוני לשעבר ופעיל בחמאס, עבד אל-פתאח, חוסל בתקיפה ישראלית ברצועת עזה. לפי הדיווחים, הוא היה בעבר ממלוויו של מהנדס חמאס שחוסל יחיא עייאש.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר