כדאי לכם לשמוע את זה

הידעתם ששמיעה תקינה תומכת בבריאות המוח ומהווה גורם מפתח להזדקנות בריאה? * מחקרים מובילים בתחום מצאו כי ירידת שמיעה היא גורם סיכון גדול ביותר לדמנציה * ואולם, ככל שנטפל מוקדם יותר נוכל לשפר את איכות החיים שלנו * מכשירי השמיעה המתקדמים של חברת סונובה, המוצעים בסניפי רשת שטיינר ואצל סוכנים מורשים ברחבי הארץ, מביאים את הבשורה ישירות לאוזניים שלכם * "להמשיך לעשות בדיוק את אותן הפעילויות שאוהבים"

  

בשיתוף שטיינר מכשירי שמיעה

החשיבות של מכשירי השמיעה היא קריטית בכל היבט. שמיעה טובה יותר תורמת לחשיבה טובה יותר ואף תומכת בהזדקנות בריאה.

מחקר שבוצע לאחרונה גילה שבקרב אנשים בגיל השלישי בעלי גורמי סיכון לשינויים קוגניטיביים, טיפול בלקות השמיעה באמצעות מכשירי שמיעה האט את אובדן החשיבה והזיכרון בלא פחות מאשר 48%.

איכות חיים ללא פשרות, צילום: PHONAK

מחקר נוסף סיפק הוכחה משמעותית אף יותר להשפעה החיובית של טיפול בלקות השמיעה - התוצאות הראו שבריאות קוגניטיבית נותרה יציבה במהלך 3 שנים בקרב אנשים בגיל השלישי שהשתמשו במכשירי שמיעה, בהשוואה לאלה שלא השתמשו בהם.

ממצאים אלה מדגישים את הקשר בין קוגניציה וליקוי שמיעה, ועד כמה חשוב לנקוט צעדים למען הזדקנות בריאה ושמירה על המוח.

המוח והאוזניים הם שותפים שווים. שמיעה תקינה תומכת בבריאות המוח והיא גורם מפתח להזדקנות בריאה.

פתרונות מתקדמים

ידוע שליקוי שמיעה יכול להיות מטרד בכל גיל ובכל סיטואציה, אבל דווקא בעידן הנוכחי הפתרונות לשיקום מוקדם בעזרת מכשירי שמיעה מתקדמים הם רבים ומגוונים מאי פעם. בחברת סונובה, באמצעות רשת שטיינר ואצל סוכנים מורשים, מציעה ללקוחותיה מגוון מכשירים שיצליחו לשנות את עולמם של אלו שזקוקים לשיקום שמיעה, מן הקצה אל הקצה.

הרציונל שעל פיו פועלת החברה כבר שנים רבות הוא ששמיעה טובה היא שוות ערך לאיכות חיים טובה ולכן היא חיונית להנאה מהחיים במלואם, ולכל מה שיש להם להציע.  ברשת שטיינר, חברת הבת של סונובה, מציעים את המגוון הרחב ביותר של פתרונות שמיעה חדשניים. וביחד עם קלינאי התקשורת שלהם, ממשיכים להתמקד בדברים החשובים ביותר: שיפור הבנת הדיבור, שינוי חייהם של אנשים והשפעה חיובית על החברה בכלל.

לא להיכנע לסטיגמות - ולהמשיך ליהנות

"ישנה חשיבות מאוד גדולה לשיקום מוקדם באמצעות מכשירי שמיעה, כדאי מאוד לא לחכות למצב שבו איכות החיים נפגעת ושנאלצים לוותר על דברים שאוהבים. חוגים, קונצרטים, טיולים ופנאי", מסבירה רביד לסרי, קלינאית תקשורת בשטיינר מכשירי שמיעה, סונובה ישראל. "כדאי מאוד לא לסבול ופשוט למצוא את המכשיר שמתאים לכם. ירידת שמיעה היא דבר מאוד שכיח היום והאחוזים עולים כל הזמן.

המון אנשים סובלים משמיעה לקויה ובוחרים שלא להשתמש במכשירי שמיעה בעיקר בגלל סטיגמות ודעות קדומות. במכונים שלנו אנחנו רואים על המטופלים כמה הטיפול במכשירים עוזר, מאפשר להם להמשיך לעסוק בפעילות ולהמשיך את החיים שלהם בדיוק כמו מקודם".

מכשיר השמיעה, צילום: PHONAK

"כאמור עניין הסטיגמה נפוץ בעיקר אצל האוכלוסייה הבוגרת. דווקא לצעירים שחווים ירידה בשמיעה פחות אכפת, כיוון שהם כבר רגילים להסתובב עם אוזניות בלוטות' ודברים שמזכירים מכשירי שמיעה.

אצל המבוגרים הנראות יותר חשובה כי הם חוששים שזה ישים אותם בקטגוריה של 'זקנים'. האמת היא, שבמכשירים שמוצעים היום החשש הזה מתבדה ואין כל צורך להמתין ולסבול, כאשר אפשר פשוט להמשיך בשגרת החיים וההנאות בדיוק כמו מקודם", היא מוסיפה, "אנחנו מלווים את המטופלים לכל אורך הדרך וזה חלק גדול מהתהליך.

חשוב שיבואו עם ליווי של אנשים קרובים ואז זה הופך את התהליך ליותר מוצלח ויותר טוב. הם מקבלים מבני המשפחה את הגיבוי והחיזוק שלב שלב בתוך התהליך".

"אנחנו לא מבטיחים משהו שאי אפשר לקיים. חשוב לנו להסביר להם שמכשירי שמיעה זה לא אוזניים חדשות והם לא מחליפים את השמיעה, רק מתקנים אותה.

אנחנו כן יודעים שהשימוש במכשירים משפר באופן מהותי את התפקוד ואת איכות החיים. 

המכשירים מנטרלים את המאמץ הגדול של הרבה אנשים לשמוע, מה שלוקח מהם המון אנרגיות ויכול להיות דבר מאוד מתיש", מסכמת לסרי.

עולם חדש של אפשרויות

ליקוי שמיעה אינו סיבה לוותר על איכות החיים, ואסור לחכות - בוודאי לא כאשר באמצעות טכנולוגיית הבינה המלאכותית פורצת הדרך של חברת סונובה, מכשירי השמיעה הולכים ומשתכללים ומתווספים להם עוד ועוד מאפיינים שמטרתם לשפר את יכולת השמיעה במצבים שונים ויותר מאתגרים.

מכשירי השמיעה המתקדמים של סונובה הם מכשירי שמיעה דיגיטליים שבהם משולב מנגנון זיהוי סביבה אוטומטי מבוסס בינה מלאכותית. הבינה המלאכותית מנתחת את הסביבה ויוצרת תכנית המותאמת למה שקורה סביבנו, והתוכנית מתעדכנת באופן מיידי עם כל שינוי בסביבה.

להמשיך ולעשות בדיוק את אותם הדברים, צילום: PHONAK

למשל, בסביבות רועשות יותר, המכשירים יגבירו את מידת סינון הרעש, ובסביבות שבהן קיימים גם דיבור וגם רעש סביבתי שעלול להקשות על המאזין, מערכת המיקרופונים של המכשירים מפעילה מנגנון כיווניות בו מוגבר הדיבור המגיע מלפנים, ואילו הרעשים המגיעים מהצדדים ומאחור מונמכים. אם יש מוזיקה קלה ברקע ומאחור מזגן, המכשיר יודע לקחת זאת בחשבון גם כן.

מכשירי השמיעה של סונובה נטענים במלואם תוך 3 שעות בלבד, ומחזיקים מעמד כ־24 שעות של שמיעה, קבלת שיחות וסטרימינג. בנוסף, המכשירים יכולים להתחבר באמצעות Bluetooth לסמארטפונים ולטלוויזיות חכמות, וכך לאפשר שיחות טלפון המוזרמות לשתי האוזניים, השמעת מדיה ומוזיקה בסטריאו, חיבור לאפליקציות שונות וגם תמיכה מרחוק באמצעות אפליקציית תמיכה ייעודית.

בנוסף, המכשירים עמידים לזיעה ולמים. כך, גם במהלך פעילות ספורטיבית מאומצת, הליכה בגשם, שחיה או מקלחת – תוכלו לשמוע היטב בראש שקט מבלי חשוש מנזקים פוטנציאליים.

לפרטים נוספים לחצו כאן>>

בשיתוף שטיינר מכשירי שמיעה

כדאי להכיר