מי מממן את פורום קהלת? התחקיר המטלטל של כאן 11

תוכנית התחקירים של התאגיד "זמן אמת" תפרסם מסמך טלוויזיוני מסעיר שיעסוק במכון המחקר שעלה לאחרונה לכותרות • ד"ר מיכאל שראל, הכלכלן הראשי שיצא נגד הרפורמה המשפטית, צפוי להתייחס לראשונה להחלטתו לצאת נגד הגוף שבו הוא עובד • וגם: האנשים שעומדים מאחורי הקלעים של הצעות המדיניות שמשפיעות על בכירי הממשלה

ראש פורום קהלת משה קופל. צילום: דודי ועקנין

המושכים בחוטים: הערב (שלישי) צפויה לעלות העונה החדשה של "זמן אמת" בהנחיית אסף ליברמן, תוכנית התחקירים של תאגיד השידור הציבורי כאן 11. התחקיר הפותח יעסוק בפורום קהלת, גוף המדיניות וקשרי הממשל שעומד מאחורי נוסח הרפורמה המשפטית וכמה מבכיריו מקורבים לאנשי מפתח במערכת הפוליטית הישראלית.

באדיבות כאן 11

בתחקיר יתראיין לראשונה ד"ר מיכאל שראל, הכלכלן הראשי של פורום קהלת, שצפוי להתייחס לראשונה להחלטתו לצאת נגד הרפורמה המשפטית שקידם הגוף שהוא אחד מבכירי חוקריו. "המצב הזה מסוכן", שראל מסביר, "כוח מוחלט משחית, והפיתוי להשתמש בכוח שהרפורמה הזו נותנת לקואליציה יהיה מאוד חזק. בסוף מישהו יתפתה". 

 
ד"ר מיכאל שראל. חושש לדמוקרטיה בישראל בעקבות הרפורמה, צילום: יונתן זינדל

בנוסף, התחקיר צפוי לעקוב אחר מקורות המימון של פורום קהלת, והאנשים שעומדים מאחורי הצעות המדיניות שלו. מנכ"ל הפורום מאיר רובין, צפוי להתראיין לתחקיר ולהתייחס למתרחש מאחורי הקלעים. בחודש מרץ האחרון פורסם ב"ישראל היום" כי חוקר הכלכלה תום שדה התפטר מתפקידו, שעבד בפורום, בתואנה כי הוא "לא יכול להישאר חלק מזה"

יו"ר העמותה למען הילד בגיל הרך, מור דקל, מסרה: "ילדי הרך לנגד עיניי, תמיד. לפני הכל, לפני ימין שמאל פוליטיקה, שנים - רק ילדי הגיל הרך. אחרי שאמרתי את זה, על מה שקהלת עשו לתקנות חוק הפיקוח לגיל הרך אי אפשר לעבור לסדר היום. מאבק ארוך, שבו חבורת אמהות נחושות יצרנו שותפויות עם חברי כנסת, גרמנו למשרד הרווחה ולשר להבין שחייבים לאשר תקנות לחוק הפיקוח, שבשלה העת להגדיר דברים הכי בסיסיים. בין השאר, כמה ילדים יהיו  בכל מסגרת, כמה מטפלות צריך לילדים האלו ואלו הכשרות יעברו המטפלות?. את כל אלה עמדו לאשר בוועדה לזכויות הילד, ואז נכנסה נציגת פורום קהלת. ברגע, כמו במגע קסם, הפכה את כל מה שקורה בוועדה, הביאה איתה ח"כים שמעולם לא עסקו בנושא להצביע נגד, גרמה לשותפים גדולים שלנו להתהפך ולהתנגד. הכל בשם מה? שיקולים כלכליים. שיקול חיי האדם? לא על השולחן בכלל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר